Comparatie: BMW Z4 sDrive35is 2011 vs. Audi TT RS
Acum doua zile am publicat comparatia dintre Audi TTS si noul BMW Z4 sDrive 35is. Dupa cum ati evidentiat si voi, TTS nu este concurentul real pentru Z4is pentru ca e depasit cu mult de acesta. Daca am duce TTS pe o pista de circuit si l-am pune langa noul sDrive3is, lumea ar privi ca si cand am fi adus in joc un Beetle cu turbo-compresor. Dar odata ce ajungem la Audi TT RS, concurenta reala poate sa inceapa…
De aceasta data va vom oferi comparatia corespunzatoare si vom proceda putin diferit. In loc sa punem informatia despre fiecare masina in cate un paragraf, vom afisa separat specificatiile tehnice ale fiecarei masini, impreuna cu caracteristicile acesteia.
Numele Audi a fost asociat de multa vreme cu masinile sportive si cu oferirea in acelasi timp a confortului tractiunii integrale; exemple: RS4, S4, S5, RS6, R8, si lista poate continua pe pagini intregi. Dar lucrul pe care Audi stie sa-l faca cel mai bine e sa adauge un turbo-compresor in sportivele masini cu tractiune integrala si sa le transforme astfel in unele din cele mai bune masini.
Si din punctul acesta de vedere nici TT RS nu este diferit.
Istoria de circuit a BMW arata o tendinta de a prelua motoare mici si de a le transforma in mari performeri. Sa luam 2002tii de exemplu, sau orice versiune a modelului M3, si lista ar putea continua cu multe alte modele. Deocamdata Z4 sDrive35is pare sa nu fie cu nimic diferit. De aceasta data BMW ofera doar transmisia automata, si aceasta e foarte reusita – este vorba de cutia DCT cu sapte rapoarte.
Audi TT RS:
Propulsor: 2.5 litri, cu turbo-compresor, injectie directa, cinci cilindri in linie
Transmisie: doar manuala cu sase rapoarte
Putere: 340 CP/450 Nm cuplu la 1.600-5.300 rpm (250 kW/ 450 Nm)
Greutate: 1.450 kg-Coupe/1.510 kg-Decapotabila
Acceleratie 0-100 km/h: 4,6 secunde
Viteza maxima: 250 km/h / 280 km/h (Pentru o suma frumoasa, Audi va schimba interfata ECU din dotarea standard a TT RS-ului pentru a-i permite acestuia atingerea unei viteze maxime mai mari).
BMW Z4 sDrive35is:
Propulsor: 3.0 litri, twin-turbo, injectie directa, sase cilindri in linie
Transmisie: doar cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj
Putere: 335CP la 5.900 rpm/450 Nm cuplu la 1.500-4.500 rpm (functia Overboost ofera 500 Nm)
Greutate: 1.565 kg
Acceleratie 0-100 km/h: 4,7 secunde
Viteza maxima: 250 km/h
Dupa cum se poate vedea, ambele masini au performante comparabile. Cifrele oficiale indica faptul ca BMW Z4 sDrive35is accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,7 secunde, putin mai incet decat TT RS (4,6 secunde). Cu ajutorul functiei Overboost, Z4 primeste 50 Nm cuplu in plus in treptele superioare, mai ales in treptele 4, 5, 6 si 7.
Z4 este disponibil doar cu tractiune spate, in timp ce TT RS beneficiaza de clasicul de-acum sistem quattro. Parerile sunt impartite la acest capitol, unii sunt fani infocati ai masinilor cu tractiune spate in timp ce altii sunt fericiti cu Audi-urile cu tractiune integrala. Care din ele se comporta mai bine pe circuit? Deocamdata nu stim, dar nu am exclude BMW-ul din concurs.
Ambele masini au garda la sol mai joasa cu 10mm decat surorile Z4 si respectiv TT, si ambele au controale pentru modul sport, care permit sa controlezi mai mult felul in care se conduce, simte si manevreaza masina.
Din punct de vedere al designului, ambele masini arata fabulos in felul lor, si parerile subiective vor avea tot timpul cuvantul in luarea deciziei finale. Z4is e mai musculor, iar TT RS mai „brut” si arata cat de departe a ajuns Audi de-a lungul timpului.
Deci pana la urma cand e vorba de semnat actele de cumparare, intre cele doua masini diferenta s-ar putea situa la nivelul detaliilor fine…
Asadar, revenim cu intrebarea de la comparatia anterioara:
[poll id=3]Articol scris de Josh de la RawAutos