Cele mai proaste şi cele mai bune asocieri de imagine din industria auto
Când îţi cumperi o maşină te mai uiţi şi pe la reclame. Nu ai unde să te ascunzi de ele. Unele te fac să-ţi doreşti produsul, altele te întorc din drum şi te îndreaptă către concurenţă.
Promovarea produselor prin celebrităţi nu este o noutate. Vedem în fiecare zi la televizor vedete care încearcă să ne vândă pastile, credite la bănci, biscuiţi, partide politice, pastă de dinţi sau hârtie igienică. Asocierea unei feţe cunoscute cu un produs creează credibilitate, din păcate, în mintea consumatorului. Pepsi au folosit tehnica asta de multă vreme şi le-a mers foarte bine. Unii s-au ales însă cu gastrită. Există şi reversul medaliei câteodată şi alea sunt momentele când ne putem bucura şi amuza răutăcioşi că au primit ceea ce au meritat. Atunci când vedeta pe care au ales-o să-ţi reprezinte produsul se transformă peste noapte în criminal (vezi cazul OJ Simpson şi Hertz) sau când eşti implicat într-un scandal sexual care face deliciul tabloidelor (vezi Tiger Woods şi Nike).
Producătorii de maşini se folosesc şi ei de această tehnică costisitoare, dar folositoare. Uneori le iese bine, alteori le iese prost. În anii 80 Toyota au ales să-şi promoveze noua Celica cu ajutorul lui Eddie Murphy, iar combinaţia dintre un comediant de culoare care încearcă să le vândă americăneşte japonezilor o maşină, ţipând la ei, e şi ciudată şi hilară. E cu wakata şi super super sistem audio…
Japonezii plăteau sume exorbitante de bani pentru aşa ceva şi în scurt timp alte vedete de la Hollywood au ales să lase scenariile de Oscar pentru scenarii care includeau replici de genul – „Merge ca o rachetă” şi „E un miracol!”. Probabil că ăsta este şi unul dintre motivele pentru care nimeni nu vrea să-i dea lui Leonardo Di Caprio un Oscar încă. Priviţi-l aici ce spune el despre noua Honda Civic.
Combinaţia dintre rebeliunea tipic adolescentină, bucuria de a conduce o Honda Civic roşie şi dialogul profund, aproape „quentintarantinesc”, probabil că i-au adus lui Leo nişte plăceri de moment intense, dar nu credem că îşi aduce aminte de reclama asta fără să se amuze ori fără să se întristeze. În timp ce aplaudă mereu alţi actori care câştigă premii Oscar.
Matthew Mc Conaughey, cel care i-a suflat data trecută Oscarul lui Di Caprio, apare şi el în reclame pentru maşini, dar şi-a ales o perioadă mai bună s-o facă, după ce s-a mai copt la minte. A ieşit o reclamă deşteaptă pentru Lincoln care spune lucrurile verde-n faţă. A luat bani pentru asta şi nu a trebuit să se prefacă.
BMW a fost mereu o prezenţă mai mult sau mai puţin discretă pe marile ecrane. Am făcut deja un top cu roluri în filme celebre, dar pe lângă plasarea produselor în filme de acţiune au făcut şi lucruri mai elaborate.
Clive Owen a făcut un rol bun în seria de scurt metraje care promovau BMW M5, BMW Z4 şi BMW Seria 7. A adus marca în atenţia consumatorilor de film, target deştept şi cool care avea să paveze drumul pentru viitoarele campanii pe marile ecrane ale brandului.
Dacă BMW ne aduce acţiune cu „bataii şi împuşcături”, campania celor de la Dodge care-l implică pe Will Ferrel apelează mai mult la simţul umorului. Nu ştim cât de bun este un Dodge Durango, dar aş cumpăra unul doar pentru a le mulţumi pentru idee şi pentru că m-au făcut să râd.
Will Ferrell este un geniu al comediei, iar personajul Ron Burgundy din seria Anchorman ştie să-ţi vândă cel mai bine un Dodge Durango vorbind despre torpedoul standard sau făcând mişto de un cal.
Dacă aveţi şi voi exemple de campanii bune şi campanii proaste cu asocieri de imagine între celebrităţi şi maşini…aşteptăm să ne lăsaţi cu comentariu.