Ambasadorul BMW outdoor Stefan Glowacz porneşte în expediţia „Coast to Coast” cu BMW i3
Gheaţa veşnică şi stâncile abrupte ale Groenlandei l-au atras pe alpinistul extrem Stefan Glowacz în următorul mare proiect. În expediţia sa spectaculoasă „Coast to Coast”, ambasadorul BMW outdoor va traversa insula de la vest la est cu schiurile, sania şi snow kite, după care va escalada liber un versant de stâncă neexplorat. De asemenea, Glowacz, care va fi însoţit în expediţie de către fotograful Thomas Ulrich şi partenerul său de alpinism Philipp Hans, va călători spre destinaţie într-un mod foarte sustenabil. Trioul va pleca din München în două BMW i3, iar prima lor destinaţie va fi Scoţia. De acolo, ei se vor îndrepta cu un iaht spre coasta de vest a Groenlandei, locul de începere a traversării insulei pe sanie, finalul etapei de navigaţie fiind programat pentru sfârşitul lunii iulie.
Directorul liniei de produse BMW i, Dr. Robert Irlinger, a înmânat cheile maşinilor ca semnal de începere a expediţiei „Coast to Coast”, care va dura aproximativ trei luni. Cele două BMW i3 echipate complet aşteptau la BMW Welt pentru a duce aventurierii şi echipamentul lor către Scoţia, într-o călătorie cu zero emisii locale. „Şi la BMW i, spiritul de pionierat şi noile abordări reprezintă motivaţia noastră zilnică. De aceea, ne face mare plăcere să susţinem acest proiect”, a declarat Irlinger.
„Parcurgerea primei etape a călătoriei cu BMW i3 înseamnă cu adevărat punctul pe i care transformă proiectul nostru în expediţia aproape perfectă sustenabil”, a declarat Glowacz, care a ajuns în multe regiuni greu accesibile ale lumii într-o manieră ecologică pentru ca apoi să escaladeze liber versanţii extrem de provocatori. „De mai mulţi ani, în expediţiile noastre am încercat întotdeauna să ajungem la versanţii aleşi prin forţe proprii din ultimul avanpost al civilizaţiei.”
Aventurierul în vârstă de 53 de ani începe această expediţie „Coast to Coast” şi se confruntă şi cu forţele dezlănţuite ale naturii – de data aceasta, într-o manieră ecologică. În jur de două săptămâni şi jumătate sunt planificate pentru navigaţia de pe coasta scoţiană până la ţărmurile de vest ale Groenlandei. Odată ajuns acolo, Glowacz şi colegii săi îşi propun să traverseze cea mai mare suprafaţă de gheaţă din lume, de la vest la est, cu sănii trase de zmeie, în aproximativ 30-40 de zile. Alte două săptămâni sunt planificate pentru a escalada un versant de munte, înalt de până la 1.000 de metri şi necucerit încă, de pe coasta de est a insulei. Apoi, membrii expediţiei vor călători din nou cu iahtul spre Scoţia, oprindu-se şi în Islanda şi Insulele Feroe. „Acest traseu, care combina mai multe aventuri, este modul în care îmi imaginez cum arată o aventură modernă”, spune Glowacz.
El a venit cu ideea în urmă cu doi ani, pe când era în drum spre expediţia din Insula Baffin din Canada. „Am zburat peste Groenlanda şi am fost fascinat de suprafeţele îngheţate imense şi de stâncile abrupte de pe latura estică a insulei”, este modul în care Glowacz îşi aminteşte ce l-a inspirat să meargă în această expediţie. El intenţionează să se întoarcă la München la începutul lunii octombrie. Dacă totul merge bine, s-ar putea să se întoarcă în timp pentru începutul Turneului European de Film Outdoor 2018/2019, în octombrie la BMW Welt din München. Aici, el va vorbi despre întâlnirile sale cu stâncile şi gheaţa din Groenlanda.
Despre BMW i
BMW i este o marcă a BMW Group, care se concentrează pe conceptele vizionare de automobile, serviciile de mobilitate conectată şi o nouă înţelegere a conceptului premium, care sunt puternic definite prin dezvoltare durabilă. BMW i este prezent în 74 de ţări prin modelele BMW i3 (automobil electric pentru regiunile metropolitane), BMW i8 (automobil sport hybrid plug-in) şi BMW iPerformance (toate automobilele BMW hybrid plug-in). BMW i se adresează unui nou public-ţintă pentru companie şi reprezintă un incubator pentru inovaţii. Tehnologiile care au debutat cu succes la automobilele BMW i sunt transferate la alte modele ale mărcii BMW. Alte domenii de activitate asociate cu BMW i sunt DriveNow (car-sharing), ReachNow (car-sharing 2.0), ChargeNow (acces uşor la cea mai mare reţea de puncte de încărcare din lume), ParkNow (găsirea, rezervarea şi plata facilă a locurilor de parcare), BMW i Ventures (investiţii în companii start-up cu accent pe mobilitate urbană), BMW Energy (servicii energetice) şi Centrul de Competenţă pentru Mobilitate Urbană BMW i (consultanţă).