BMW i3: care sunt costurile de utilizare?
BMW România ne-a prezentat un calculc care să ilustreze costurile de rulare ale unui BMW i3 în comparație cu alte modele similare ca preț din portofoliul bavarez, iar rezultate îi cam dau câștig de cauză modelului electric.
BMW i3, prin construcţia inteligentă, deosebit de uşoară, asigură un consum de energie deosebit de mic, ceea ce traduce printr-un cost la 100 km de sub 7 lei. Astfel, costurile de alimentare pentru BMW i3 sunt la aproximativ 33% faţă de un BMW Seria 1 118d, 30% faţă de un BMW Seria 3 320d sau 25% comparativ cu un BMW Seria 1 120i. La aceasta se adaugă costuri zero pentru înmatriculare şi impozitul anual şi rata de asigurare CASCO prin BMW Financial Services redusă cu 0,36 puncte la 3,04%.
Cu frânare regenerativă eficientă şi puternică la ridicarea acceleraţiei, BMW i3 poate fi utilizat cu operarea foarte rară a frânelor convenţionale. Aceasta, alături de un motor electric simplu, care nu necesită operaţii de mentenanţă, reduce semnificativ costurile de mentenanţă şi intervalele de revizii.
Toţi aceşti factori fac ca BMW i3 să fie la un nivel comparabil cu BMW 120i în ceea ce priveşte costurile totale de utilizare (incluzând preţul de achiziţie, taxe şi impozite, asigurări) pe o perioadă de utilizare calculată de 3 ani de zile şi 45000 km. Cu beneficiul costurilor de combustibil mai reduse, avantajatul se înclină suplimentar în favoarea automobilului electric dacă sunt considerate distanţe şi perioade de timp mai mari. În cazul unei posibile implementări a ecotichetului de 4500 Euro pentru automobile electrice, avantajul creşte semnificativ şi BMW i3 devine unul din cel mai economic şi accesibil model al mărcii BMW.
Modelul clientului BMW i3
BMW Group a realizat o serie de studii extinse, înregistrând milioane de km, pentru a înţelege modelele de utilizare şi provocările clienţilor reali de automobile electrice.
Berlin în anul 2010 avea o infrastructură limitată de încărcare, foarte asemănătoare cu Bucureştiul, cu numai 33 de staţii de încărcare accesibile non-stop. În acea perioadă s-a realizat un studiu bazat pe monitorizarea comparativă a 40 de clienţi de automobile electrice MINI E, alături de modele BMW Seria 1 116i şi MINI Cooper. Rezultatele au arăt că utilizatorii au avut acelaşi model de utilizare, cu media drumurilor zilnice de aproximativ 40 km. Astfel, clienţii se bot bucura fără restricţii de maşinile electrice în oraş, dacă au posibilitatea de a încărca automobilul de acasă. Mai mult, 56% dintre aceştia nu au încărcat nici măcar o dată automobilul de la o staţie publică.
„Pentru noi acest studiu ne oferă un model clar pentru a înţelege tipologia clientului privat de automobile electrice. Este vorba de cei care locuiesc la casă sau într-un complex rezidenţial cu garaj propriu şi pot instala uşor o priză sau o staţie de încărcare. Considerăm familiile care locuiesc în afara sau la marginea oraşului şi folosesc două automobile pentru a ajunge la serviciu, putem să ne imaginăm foarte uşor cum una dintre acestea este înlocuită de un BMW i3, fără nici un impediment în utilizarea cotidiană. În acelaşi timp, pentru clienţii corporate, BMW i3 poate fi foarte atractiv ca pool car, pentru marile companii, sau ca shuttle car. În plus, imaginea de automobil verde devine un factor tot mai important în decizia de cumpărare pentru companii”, explică Dana Popescu, brand manager BMW i.
„Întârzierea programelor guvernamentale de susţinere a automobilelor ecologice, duce la amânarea deciziei de cumpărare şi creează o volatilitate mare a pieţei. Nu ne dorim ca programul de ecotichete să deformeze şi să creeze o sezonalitate artificială, ci să impulsioneze startul pieţei, pentru a da încredere în automobilele electrice. De aceea considerăm necesar unui program strategic pe termen mediu, transparent şi clar definit. Avem însă deja primele contracte semnate în acest an pentru BMW i3 şi BMW i8 şi aşteptăm primele livrări în luna martie. Observăm în acest moment un interes tot mai mare pentru automobilele electrice, cu o creştere semnificativă în ceea ce priveşte numărul de teste şi oferte. Obiectivul nostru este să încheiem anul cu BMW i la 1,5-2% din totalul vânzărilor mărcii”, a explicat Dana Popescu.
Urmărește și comparativul nostru între BMW i3, VW Golf GTE și BMW Seria 1: