Amprenta reală de CO2 a unui automobil BMW electric faţă de unul cu motor cu ardere internă
Cu un proces de producţie eficient, un automobil electric poate avea un impact semnificativ mai mic asupra mediului faţă de un automobil convenţional similar pentru un ciclu de viaţă de 200.000 km. +++ Evaluare independentă TÜV Rheinland pe baza standardelor de evaluare ISO 14040/44. +++Rezultatele arată că emisiile pentru tot ciclul de viaţă pentru BMW iX3, BMW iX şi BMW i4 sunt cu cel puţin o treime mai mici faţă de modele BMW cu motor cu ardere internă de dimensiuni similare. În acelaşi timp, dacă în utilizare se foloseşte energie din surse regenerabile, un automobil electric BMW are o amprentă de emisii cu două treimi mai mică faţă de un automobil convenţional BMW de aceleaşi dimensiuni.
Transparenţa este un pas esenţial în evaluarea reală a impactului asupra mediului. BMW Group are o politică clară de evaluare a emisiilor de CO2 dincolo de faza de utilizare pentru tot ciclul de viaţă. De aceea lucrează cu TÜV Rheinland pentru o evaluare pe baza ISO 14040/44 (pentru management de mediu, evaluare ciclul de viaţă) a emisiilor CO2 generate de un automobil începând cu faza de extragere a materiei prime şi până la reciclare.
Evaluarea a fost făcută pentru o utilizare de 200.000 km şi are ca referinţă emisiile de CO2 echivalente pentru producţia de energie în Germania care sunt cu aproximativ 33% mai mari decât în România. Aceasta înseamnă că, pentru piaţa locală, nivelul de emisii pe tot ciclul de viaţă pentru alimentarea cu energie din reţea sunt şi mai bune.
Amprenta reală de CO2 măsurată pe tot ciclul de viață al unui vehicul
Rezultatele arată că emisiile pentru tot ciclul de viaţă pentru BMW iX3, BMW iX şi BMW i4 sunt cu cel puţin o treime mai mici faţă de modele cu motor cu ardere internă BMW de dimensiuni similare. În acelaşi timp, dacă în utilizare se foloseşte energie din surse regenerabile, un automobil electric BMW are o amprentă de emisii cu două treimi mai mică faţă de un automobil convenţional BMW de aceleaşi dimensiuni.
Rezultatele în detaliu:
- BMW iX3 are o amprentă cu 40% mai mică faţă de BMW X3 30i dacă este alimentat cu energie de la reţea şi cu 67% dacă este alimentat cu energie verde.
- BMW iX are o amprentă cu 36% mai mică faţă de BMW X5 30d dacă este alimentat cu energie de la reţea şi cu 66% dacă este alimentat cu energie verde.
- BMW i4 are o amprentă cu 32% mai mică faţă de BMW Seria 4 420i dacă este alimentat cu energie de la reţea şi cu 64% dacă este alimentat cu energie verde.
Rezultatele evaluării au la bază un proces de producţie eficient, bazat pe un set amplu de măsuri importante pentru protecţia mediului, care includ utilizarea exclusivă a energiei din surse regenerabile în centrele de producţie din 2020, atingerea neutralităţii în ceea ce priveşte centrele de producţie proprii din 2021 prin măsuri suplimentare de compensare.
BMW Group urmăreşte procesul de producţie şi la nivel de furnizori. De aceea are angajamente directe cu furnizorii de celule de baterii pentru utilizarea exclusivă a energiei din surse regenerabile în procesul de producţie şi investeşte constant în surse eficiente de materii prime, aşa cum sunt noile tehnologii pentru producţia oţelului şi aluminiului produs exclusiv cu energie solară.
Măsurile clare de reducere a emisiilor merg mai departe
În controlul impactului asupra mediului, BMW Group a fost primul producător de automobile german care a aderat la „BUSINESS AMBITION FOR 1.5°C” (https://sciencebasedtargets.org/business-ambition-for-1-5c) ca parte a Science Based Targets şi în conformitate cu Acordul Climatic de la Paris.
Obiectivul BMW Group este de a continua reducerea reală a emisiilor pe tot ciclul de viaţă al produselor sale, dincolo de procesul de utilizare. De aceea, BMW Group şi-a asumat aceste obiective la nivel de management, monitorizează şi emisiile pentru furnizorii săi şi foloseşte datele de mediu drept criteriu în alegrea furnizorilor.
Până în 2030, BMW Group urmăreşte să reducă emisiile de CO2 pe ciclul de viaţă cu 40%, cu reducerea cu 80% a emisiilor din producţie, 20% de la furnizori şi 50% în timpul utilizării. Urmărind principiile economiei circulare, BMW Group intenţionează să crească utilizarea de materiale reciclate de la 30%, cât este în prezent, până la 50% odată cu lansarea gamei de modele Neue Klasse încă din a doua jumătate a acestui deceniu.