Peste un milion de automobile BMW Group au fost livrate în primele cinci luni din 2018
BMW Group a vândut mai multe automobile ca niciodată în primele cinci luni ale anului: peste un milion de clienţi din lumea întreagă au intrat în posesia unui BMW, MINI sau Rolls-Royce nou în 2018 (1.003.573 / +1,6%).
Acest record a fost obţinut în ciuda creşterii actuale a producţiei BMW X3 la nivel global şi volatilităţii din China cauzată de modificările taxelor vamale. Aceşti factori au contribuit la o uşoară scădere a vânzărilor lunare ale companiei pe parcursul lunii mai (204.041 / -2,1%).
„Să livrăm peste un milion de automobile la acest punct al anului este un punct de reper adevărat”, a comentat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administraţie BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi brand BMW. „Suntem deosebit de încântaţi să vedem că automobilele noastre X sunt mai populare ca niciodată în rândul clienţilor, cu vânzări-record în ciuda indisponibilităţii X3 în China. În cea de-a doua jumătate a anului, X3 va deveni disponibil din nou în întreaga lume, ceea ce va aduce un impuls asupra vânzărilor în al treilea şi al patrulea trimestru. Totodată, vânzările noastre de automobile electrificate cresc foarte puternic, cu livrări către clienţi care sunt mai mari cu peste 40%”, a continuat Nota.
La cinci ani de la lansarea iniţială, cererea clienţilor pentru modele BMW i continuă să crească într-un asemenea ritm încât producţia la uzina din Leipzig va fi mărită cu peste 50% în această toamnă, la 200 de maşini pe zi. În primele cinci luni ale anului, livrările de automobile BMW i, BMW iPerformance şi MINI Electric au crescut cu 41,0%, la un total de 46.849 de unităţi. Tendinţa în creştere spre electrificare continuă la nivel global, numeroase pieţe semnificative raportând dezvoltări foarte puternice. De exemplu, automobilele electrificate au reprezentat aproape 7% din totalul modelelor BMW şi MINI comercializate în SUA în primele cinci luni ale anului (9.762 / +61,0%) şi peste 7% din vânzările BMW şi MINI din Marea Britanie (6.555 / +34,2%). În unele pieţe, automobilele electrificate au reprezentat peste jumătate din totalul vânzărilor BMW şi MINI. Exemplele sunt Norvegia (4.125 / +5,8%) şi Malaysia (2.313 / +37,9%). BMW Group se menţine pe drumul spre îndeplinirea obiectivului declarat, acela de a vinde peste 140.000 de automobile electrificate în 2018.
Vânzările de modele BMW X în primele cinci luni ale anului au totalizat 303.202 unităţi (+3.4%) şi au reprezentat 35,3% din totalul vânzărilor mărcii BMW. Marca a livrat 858.675 (+1,6%) de automobile către clienţi pe parcursul acestui an, cu modele precum BMW Seria 1 (82.828 / +11,6%) şi BMW Seria 5 (156.105 / +12,5%) având contribuţii majore la acea creştere. În primele cinci luni ale anului, vânzările globale ale mărcii MINIau crescut cu 1,2% (143.472). Totodată, vânzările BMW Motorrad în primele cinci luni ale anului au totalizat 70.007 / -1,6%. Anul acesta, BMW Motorrad introduce nouă modele noi, iar ajustările conexe în producţie afectează livrările. Fără îndoială, BMW Motorrad urmăreşte în continuare o creştere a vânzărilor în 2018.
Schimbarea tuturor automobilelor BMW Group relevante la noile standarde europene de testare WLTP şi RDE se desfăşoară conform planului, datorită atenţiei acordate din timp acestei probleme.
Vânzările BMW & MINI în regiuni/pieţe pe scurt
În timp ce vânzările în America au înregistrat o creştere bună în acest an şi în mai, mai multe alte pieţe au devenit mai volatile. Actualele dificultăţi de pe piaţa din Marea Britanie continuă să afecteze vânzările, în timp ce schimbările ce vor urma în taxele vamale din China au dus la o incertitudine pe termen scurt din cauza impactului aşteptat asupra preţurilor de piaţă în general. Totodată, în Germania, mai multe sărbători legale din mai au eliminat două zile lucrătoare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.