Test BMW M760Li xDrive – Balet cu strigături
Dacă te doare undeva de dizgrația publică la care sunt supuși cei care merg împotriva trendurilor, o să-ți placă la nebunie acest BMW M760li xDrive.
Într-o lume sensibilă politic, cultural, ecologic și economic, în care Ford alege să pună un V6 în cel mai nou GT și Tesla face de rușine supercaruri exotice cu ajutorul unor baterii, BMW lansează un V12 pe benzină, de 6,6 litri, într-un BMW Seria 7. Sună a nebunie și este o nebunie…totală! Nu ai neapărat nevoie de 610 CP, 800 Nm, un sprint de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde și o viteză maximă de 305 km/h într-un BMW Seria 7 cu ampatament lung, dar BMW alege să facă asta cu ajutorul ultimului experiment M Performance – M760Li xDrive. Nu știm dacă e doar o etalare vulgară de forță sau un ultim chef cu sticle sparte în cap pe care BMW și-l permite cu ocazia aniversării a 40 de Seria 7 și 30 de ani de V12, cert este că BMW M760Li xDrive nu este o mașină normală. Mai ales pentru vremurile astea. Adică…un BMW i8, care arată mai mult a supercar decât un BMW M760Li xDrive, are doar un trei cilindri sub capotă. Oare ce vor să ne spună cei de la BMW prin această abordare?
Noi am încercat să facem o antiteză între un Rolls-Royce Dawn, care are sub capotă tot un V12 de 6,6 litri, și un BMW M760Li xDrive care a transformat acest V12, tăcut și politicos, într-un James Brown pe cocaină. Am ajuns la concluzia că ambele mașini atrag, în felul lor, antipatii proletare, dar fiecare alege să-și enerveze protestatarii într-un mod original. Concluzia noastră o aflați în materialul video de mai jos. Atenție, nu este un comparativ, iar multe din spusele noastre nu ar trebui luate prea în serios. Vizionare plăcută!