Viitorul Mini-i preia motoare dezvoltate de divizia Motorrad
MINI-i – primul prototip al vehiculelor MegaCity
Project i este angajamentul pe termen lung al producatorului german de masini, de a dezvolta un numar de solutii pentru congestiile din orasele aglomerate. Era anul 2007 cand am auzit pentru prima data zvonuri despre acest proiect ultrasecret initiat de cei de la BMW.
Se credea initial ca BWM trebuia sa inceapa cercetarea si dezvoltarea unei masini extrem de eficienta, din cauza regulilor statului California care obliga marii producatori de automobile sa vanda intre cateva sute si cateva mii de vehicule cu emisie zero in fiecare an incepand cu 2012.
Clever Concept – dezvoltat de Universitatea Bath cu ajutorul BMW.
Dar cu recentul regres economic, BMW trebuia sa se reorienteze pentru viitor si sa accelereze dezvoltarea masinilor Project i. In ultimele luni, am vazut prima solutie adevarata a unui vehicul cu emisii zero prin lansarea a Mini E, primul vehicul propulsat in totalitate de electricitate iesit pe portile uzinelor BMW. Programul BMW EfficientDynamics este bine reprezentat de noul BMW 116d, care ofera un consum mixt de 3.8 litri pentru 100 de km parcursi si un emisii de CO2 de 118g/km.
Project i a fost proiectat sa mearga independent de BMW, sub directa supraveghere a CEO-ului de la BMW, domnul Norber Reithofer, care a acordat toata atentia acestui angajament. Prima discutie relatata de noi in trecut, era daca exista posibilitatea sa apara vehicule cu doua sau chiar trei roti, iar cea de-a doua discutie, una foarte importanta, era daca aceste noi vehicule o sa poarte numele BMW, facand parte din dispozitivul Mini sau o sa aiba un nume complet nou (despre Isetta s-a vorbit cel mai mult).
Intr-o desfasurare recenta, am aflat ca primele prototipuri a vehiculelor MegaCity fac referinta la Mini-i. Aceste prototipuri vor avea ca si caracteristica, motoare pe benzina dezvoltate in colaborare cu divizia Motorrad, specifice pentru aceste tipuri de masini. Mini-i poate sa utilizeze chiar si o tehnologie hibrida, dar sursele noastre nu au confirmat inca existenta acestui prototip.
Modele Project i sunt indrumate catre orasele mari, ca NYC, London, Tokyo, Mexico City si multe altele, orase cu o nevoie disperata de vehicule pentru rezolvarea problemele legate de trafic.
Chiar daca la un moment dat BMW cauta o companie din industria automobilelor ca sa-i ajute in dezvoltarea vehiculelor, BMW a confirmat ca vor fi construite de catre ei la fabricile BMW din Germania, nefiind luata in considerare nici o externalizare.
Primul model Project i va fi disponibil publicului larg in 2015.
Pentru mai multe actualizari, urmariti BMWBLOG pe Twitter.