Salonul auto de la Detroit 2010: BMW 135i echipat cu transmisia DCT cu sapte-rapoarte
BMW a adus la Salonul auto de la Detroit 2010 un model existent, imbunatatit, destinat entuziastilor comunitatii BMW. Modelul BMW 135i Coupe 2010 face trecerea de la propulsorul multi-premiat N54 cu sase cilindri, twin-turbo, la noul si mai puternicul N55, care este si mai eficient.
Propulsorul N55 beneficiaza de tehnologia inovatoare a sistemului twin-scroll si de tehnologia VALVETRONIC de gestiune variabila a supapelor.
Noul motor promite un raspuns si mai bun al acceleratiei si chiar o mai buna economie de combustibil. Datorita tehnologiilor VALVETRONIC, VANOS, si al turbocompresorului cu sistem twin-scroll, varful curbei de cuplu este atins cu 100 rpm mai devreme decat la motorul generatie anterioara, iar raspunsul motorului este mai bun in toata gama de turatii.
N55 dezvolta o putere maxima de 300 CP la 5.800 rpm, si un cuplu maxim de 407 Nm, disponibil in intreg intervalul 1.200-5.000 rpm. Totul devine mai incitant odata cu transmisia cu dublu-ambreiaj (DCT), care este pentru prima oara disponibila pentru Seria 1 coupe si cabrio.
Dupa cum am mentionat saptamana trecuta, revin in forta clapetele de schimbare a vitezelor din vechea generatie M: astfel, clapetele sunt diferite pentru trecerea in treapta superioara si pentru retrogradare. Conducatorul auto va actiona clapeta din dreapta pentru a trece intr-o treapta superioara, si pe cea din stanga pentru a trece intr-o treapta inferioara.
In zilele urmatoare va aparea un articol mai detaliat despre N55. Pana atunci, va invitam sa urmariti galeria foto.
Credit foto: Shawn Molnar