Noul BMW X1 – Mobilitate versatilă, exprimată prin design și tehnologii avangardiste

Ajuns la a treia generație, BMW X1 beneficiază de o evoluție impresionantă a calităților care definesc conceptul de Sports Activity Vehicle. Numeroasele noutăți de ordin estetic și tehnic îi reconfirmă statutul de etalon în segmentul SUV-urilor premium compacte. Și le vom detalia pe toate într-o serie de trei articole dedicate noului BMW X1. Primul capitol vizează designul, latura practică și noile dotări de confort și infotainment. Iar din multitudinea de opțiuni alegem configurația noastră preferată, folosind configuratorul virtual din site-ul bmw.ro.

BMW X1 este etalon în rândul SUV-urilor premium compacte

Prima generație BMW X1 lansată în 2009 a inaugurat un nou segment în piața auto, cel al SUV-urilor premium compacte. La acel moment nici un alt constructor premium nu abordase acest segment extrem de popular și disputat. Însă BMW a transpus cu fler toate atuurile sale într-un format versatil. Drept urmare, X1 a devenit unul dintre cele mai bine vândute modele din gama BMW. Din 2009 și până în prezent, primele două generații au fost comercializate în peste 1,9 milioane de unități, la nivel mondial.

X1 preia din standardele și tehnologiile modelelor superioare X5 și X7

Experiența acumulată de BMW în acest segment și feedback-ul primit de la clienți au condus la evoluția substanțială pe care o aduce a treia generație BMW X1. Aceasta este acum disponibilă și în România, perfecționând toate calitățile care i-au câștigat statutul de etalon în segmentul SUV-urilor premium compacte. Oferă plăcerea condusului, o latură practică gândită minuțios, eficiență și nu în ultimul rând design atractiv și standarde de calitate definitorii pentru marca bavareză.

Astfel, BMW X1 întruchipează conceptul Sports Activity Vehicle (SAV) care a adus succes fraților săi mai mari: BMW X5 și X3. Și transpune aceste calități într-un format care se pretează atât traficului aglomerat din oraș, cât și escapadelor în natură cu familia. X1 reflectă întocmai stilul de viață al omului modern, care dorește atât design și tehnologii avangardiste cât și un grad înalt de confort și spațiu, la care se adaugă o ținută de drum dinamică și versatilă.

DESIGN ROBUST, TIPIC MODELELOR BMW X, COMPLETAT DE ELEMENTE INEDITE ÎN GAMA BMW

Noul X1 pare sculptat dintr-un monolit de metal. Suprafețele caroseriei au forme angulare, puternic profilate. Toate liniile sunt ferm pronunțate și inspiră precizie. Iar formele convexe și concave se succed pentru a crea un look avangardist și robust.

X1 marchează o noutate în ceea ce privește farurile, fiind primul model din gama bavareză care integrează noile lumini Angel Eyes tipice BMW. Este vorba despre contururile LED cu rol de lumini de întâmpinare. Începând cu facelift-ul Seriei 5 (E39) din anul 2000, designul modelelor BMW este definit și de aceste lumini Angel Eyes. Inițial ele au fost circulare, treptat au devenit rectangulare. Iar acum, noul X1 prezintă o semnătură luminoasă care seamănă cu un L răsturnat. Aceste lumini LED, precum și alungirea farurilor spre aripile roților din față indică o nouă direcție de design. Iar pozele spion ne arată că acest stil va fi regăsit și la farurile viitorului BMW Seria 5 (care va sosi în 2023).

Grilă impunătoare

Farurile încadrează o grilă frontală cu dimensiuni mai impozante și detalii mai elaborate decât în cazul fostei generații. Grila are decupaje aproape pătrate și contururi cu profunzime, care scot în evidență aspectul tridimensional al lamelelor verticale.

De asemenea, poziționarea aproape verticală a noii grile, farurile încruntate, capota puternic profilată și spoilerul cu design sofisticat creează un look care înscrie noul X1 în rând cu prestanța SUV-urilor din segmentele de lux, precum X5 și X7.

Totodată, profilul lateral al noului X1 inspiră dinamism, datorită decupajului suprafeței vitrate care subliniază linia plonjată a plafonului. Iar în partea din spate personalitatea este puternic conturată de stopurile reliefate, cu semnătură luminoasă sub forma literei L. Este un design care a devenit tipic pentru stopurile BMW și îl putem regăsi la actualele modele Seria 3, Seria 8, Seria 2 Active Tourer.

Linii diverse de design pentru caroserie

Achiziționarea unui automobil nu este doar o investiție pe termen mediu sau lung, ci și o alegere care reflectă personalitatea și stilul de viață al posesorului.

Una dintre noutățile majore aduse de noul X1 este faptul că acum are și versiune cu propulsie pur electrică. Iar această motorizare are și detalii de design distincte. Drept urmare, modelul BMW iX1 are caroseria personalizată și cu unele contururi de culoare albastră, la nivelul spoilerelor și pragurilor laterale.

De asemenea, clienții pot alegere pentru modelele X1 pachete de design xLine sau M Sport, în funcție de caracterul estetic pe care îl doresc.

Look sofisticat sau sportiv

xLine are bandouri de plastic negru la baza spoilerelor, pragurilor și pasajelor pentru roți. Sunt detalii care punctează faptul că X1 este un Sports Activity Vehicle cu ținută de drum versatilă. Din lista de opțiuni pot fi selectate și elementele decorative din aluminiu satinat sau carcasele oglinzilor retrovizoare vopsite în nuanța Glacier Silver.

Cei care preferă un look sportiv pot alege pachetul M Sport, cu spoilere decupate în stilul modelelor M Performance. Această linie de design nu mai are bandouri de plastic și permite alegerea opțiunii Shadowline, care înlocuiește elementele cromate cu unele vopsite în negru lucios. Astfel, elemente precum grila frontală, carcasele oglinzilor retrovizoare și contururile geamurilor laterale vor avea o finisare glossy de culoare neagră.

În plus există o nouă gamă de jante din aliaj ușor, care au design avangardist și diametre cuprinse între 17 și 20 de inch. Iar paleta de culori pentru caroserie este mai amplă și include opțiuni din gama BMW Individual.

NOUL BMW X1 ARE CEL MAI AERODINAMIC DESIGN DIN SEGMENTUL SĂU

Aspectul robust al noului BMW X1 ascunde un design care a fost optimizat foarte meticulos în ceea ce privește aerodinamica. De altfel, X1 are cel mai mic coeficient de frecare cu aerul din segmentul său: 0,26 Cd. Cu alte cuvinte vorbim despre un SUV mai aerodinamic decât unele mașini sport cu formă de coupe și caroserii care par turtite pe asfalt. Acest avantaj se traduce atât în scăderea consumului de combustibil sau energie electrică, cât și în reducerea zgomotului din timpul rulării. Totodată, caroseria aerodinamică influențează pozitiv și ținuta de drum dinamică.

Elemente aerodinamice noi

Printre noile elemente aerodinamice aduse de a treia generație BMW X1 se numără mânerele discrete ale uşilor, care acum sunt la nivelul caroseriei. De asemenea, indiferent de motorizarea aleasă podeaua modelelor X1 este plană, ceea ce permite o trecere a curenților de aer fără turbulențe. Asta avantajează eficiența și stabilitatea mașinii.
Modelele X1 plug-in hybrid au bateria amplasată în podea, ca și la electricul iX1. Iar carcasa lisă a bateriei permite aerului să treacă neobstrucționat pe sub mașină. De asemenea, țevile de eșapament ale modelelor BMW X1 care au motor cu ardere internă stau ascunde la rândul lor după podeaua plană.

Aerul alunecă pe caroseria lui X1 fiind direcționat eficient și cu ajutorul fantelor verticale din spoilerul frontal. Iar eleronul lunetei și designul spoilerului posterior permit curenților să fie degajați astfel încât să creeze exact apăsarea aerodinamică necesară stabilității dinamice la viteze mari.

Elemente aerodinamice active

Modelul electric BMW iX1 se remarcă datorită grilei frontale cu panouri închise. Iar restul variantelor de motorizare au un sistem de control activ al flapsurilor care permit accesul aerului, atât în cazul grilei, cât și al prizelor de aer din partea de jos a spoilerului frontal. Deschiderea acestor flapsuri se face automat, în funcție de necesitatea răcirii motorului și a temperaturilor din mediul înconjurător.

Faptul că flapsurile stau închise în mare parte din timpul mersului este una dintre soluțiile inteligente care optimizează aerodinamica lui X1. Aceste elemente aerodinamice active își dovedesc beneficiile și pe timp de iarnă. Atunci rămân închise la pornirea motorului, pentru o încălzire mai rapidă a acestuia. Iar după ce este oprit motorul flapsurile închise nu lasă căldura să fie disipată în timp scurt.

Zgomotul de rulare redus substanțial

Una dintre percepțiile tipice de la volanul unui automobil premium este izolarea fonică. Aceasta are un rol esențial pentru un nivel de confort înalt. În acest sens BMW a redus semnificativ zgomotul produs de vânt în timpul rulării acordând o atenție deosebită elementelor de etanșeizare din jurul portierelor și hayonului.

De asemenea, carcasele oglinzilor retrovizoare și anvelopele sunt de obicei responsabile pentru un nivel însemnat de sunet produs în special la viteze mari. Astfel, BMW a optimizat designul oglinzilor retrovizoare pentru a opune mai puțină rezistență aerului. Iar anvelopele cu simbol stea au fost proiectate special pentru noul BMW X1 de către producători de top, pentru a rula mai silențios.

CONFIGURAȚIA PREFERATĂ DE NOI PENTRU DESIGNUL EXTERIOR AL NOULUI BMW X1

Mulțumită configuratorului virtual din site-ul bmw.ro, orice client din România poate descoperi spectrul amplu de opțiuni pentru personalizarea noului BMW X1. Așa că am explorat și noi multitudinea de personalități pe care le poate îmbrăca SUV-ul bavarez.

Și încă din start am știut că vrem să alegem o culoare care pune în evidență formele avangardiste și sportive ale noului X1. Iar noua nuanță Gri Frozen Pure a fost exact opțiunea care am considerat că oferă echilibru între un stil extrovertit și rafinament, datorită aspectului satinat.

Alegerea acestei culori ne-a condus la selectarea pachetului de caroserie M Sport. Însă X1 poate fi ales și cu pachetul de caroserie xLine, care are mai multe elemente cromate și bandouri de plastic. De asemenea, clienții pot alege și finisarea Shadow Line în care elementele cromate sunt înlocuite cu unele vopsite în negru. Dar noi am preferat ca finisarea satinată a Gri-ului Frozen Pure să fie asortată cu elemente decorative din aluminiu satinat. De asemenea, am adăugat bare longitudinale de aluminiu satinat pentru plafon. Și trebuie subliniat că aceste elemente satinate sunt o opțiune propusă fără preț suplimentar.

Iar un motiv important pentru a nu alege Shadow Line M a fost faptul că am dorit să păstrăm grila frontală în varianta care are contururi și lamele cromate. Aceasta se asortează cu jantele Multi spoke tip 869 de 20 de inch, care fac parte din gama BMW Individual, ca și culoarea Gri Frozen Pure.

Opțiunile pe care le preferăm pentru exterior

Nu în cele din urmă, am bifat și plafonul panoramic precum și opțiunea ca geamurile din spate și luneta să fie fumurii. Și am ales să înlăturăm inscripționările de model de pe hayon, pentru a păstra misterul în ceea ce privește motorizarea. Această opțiune nu costă suplimentar. Singurul indiciu a fost păstrarea emblemelor M de pe aripile laterale din față.

În continuarea acestui articol vom detalia echipările pentru interiorul lui X1. Și vom prezenta separat și configurația pe care selectat-o pentru habitaclu. Dar suntem curioși să vedem și variantele de configurare pe care le-ați preferat voi. Și ni le puteți trimite imaginile în comentariile acestui articol.

DIMENSIUNI CRESCUTE ȘI SPAȚIU UTIL MAI GENEROS

A treia generație BMW X1 are doar o prestanță mai impunătoare, ci și dimensiuni crescute față de modelul anterior. Măsoară 4.500/1.845/1.642 mm. Și a evoluat cu 53 mm în lungime, 24 mm în lățime și 44 mm în înălțime. Totodată, are un ampatament lungit cu 22 mm, până la 2.692 mm. Toate aceste specificații înseamnă un plus considerabil de spațiu pentru pasageri și bagaje. Iar lățirea ecartamentelor cu 31 mm la roțile din față și din spate susține și agilitatea și stabilitatea lui X1, când este condus dinamic.

Versatilitatea banchetei din spate contribuie la sporirea confortului pasagerilor sau la sporirea spațiului pentru bagaje. Bancheta este fracționabilă în raport 40:20:40 și înclinarea spătarelor este ajustabilă. Aceste funcții fac parte din dotarea standard. Însă opțional, bancheta poate să și gliseze, în cazul modelelor X1 care au motoare cu ardere internă.

Volumul portbagajului a crescut cu 35 de litri și măsoară acum 540 de litri. Iar când bancheta este rabatată, spațiul de încărcare poate ajunge la 1.600 de litri. Și, o funcție utilă din echiparea standard a lui X1 este și cea de deschidere automată a hayonului, fără folosirea mâinilor.

INTERIORUL LUI BMW X1 SE DISTINGE PRIN RAFINAMENT

Design avangardist și ergonomic

Atât interfața digitală, cât și designul general al planșei de bord sunt regăsite la noua generație BMW Seria 2 Active Tourer, pe care am avut ocazia să o descoperim personal și să o admirăm pentru finisările impresionant de rafinate.
Postul de conducere al noului X1 este avangardist și oferă un nivel de calitate premium. Este un design definit de eleganță și ergonomie. Gurile de ventilație din planșa de bord sunt subțiri, iar majoritatea butoanelor au fost eliminate, la fel ca și maneta schimbătorului de viteze. Acum există doar un comutator discret în grupajul de comenzi de pe cotiera centrală. Această cotieră are spațiu deschis sub ea, acolo putând fi puse genți.

Materiale rafinate

Rafinamentul lui BMW X1 este subliniat de materiale precum inserțiile din lemn de eucalipt sau cele din aluminiu cu design Hexacube, pentru cei care optează pentru pachetul M Sport. Există și opțiuni de inserții negre high-gloss sau aluminiu Mesheffect.

În cazul tapițeriei pentru scaune pot fi alese versiuni din material textil, Sensatec perforat sau piele Vernasca care are cusături elaborate (precum ce în formă de diamant). În cazul tapițeriei de piele opțiunile cromatice sunt Black, Mocha și Oyster. Dar și tapițeria Sensatec poate fi aleasă în variantă bicoloră (roșu/negru). De asemenea, pachetul sport include scaune sport cu tapițerie Sensatec/Alcantara și cusături cu ață albastră.

Dotări care completează ambianța și confortul din habitaclu

Ambianța din interior este completată de iluminarea ambientală și de sistemul de sunet (fie cel standard cu 6 difuzoare și amplificator de 100 W, fie cel opțional Harman Kardon, cu 12 difuzoare și amplificator de 205 W). Iar dimensiunile mari ale trapei panoramice din sticlă amplifică senzația de lumină și spațiu în habitaclu.
În plus, confortul este asigurat și de faptul că X1 are în dotarea standard sistem de climatizare automat cu reglaj pe 2 zone și gură de ventilaţie pentru locurile din spate.

CONFIGURAȚIA PREFERATĂ DE NOI PENTRU DESIGNUL INTERIOR AL NOULUI BMW X1

Pentru a personaliza exteriorul lui BMW X1 noi am ales pachetul M Sport din configuratorul virtual al site-ului bmw.ro. Din acest motiv și în configurarea pentru interior vom urma aceeași temă. Astfel, asortăm Gri-ul Frozen Pure al caroseriei cu inserțiile din aluminiu și selectăm pachetul M Sport pentru interior, care include scaune sport cu tapițerie din Sensatec și Alcantara. În acest context nu puteam omite volanul M Sport cu design nou.

Totodată, includem în lista de dotări sistemul audio Harman Kardon, care se distinge și prin panourile de metal perforat sub care se află difuzoarele.

TEHNOLOGIILE INTELIGENTE PENTRU INFOTAINMENT ȘI CONECTIVITATE

Noua interfață digitală, cu sistem de operare BMW 8 și iDrive evoluat

BMW X1 beneficiază de noul sistem infotainment cu sistem de operare BMW 8, care este întâlnit și la modele precum BMW iX, BMW i4, noul BMW Seria 7 și facelift-ul lui BMW X7. Indiferent de varianta de motorizare sau echipare, X1 este echipat standard cu sistemul BMW Live Cockpit Plus. Astfel, are un panou de bord complet digital, curbat spre șofer. În acest panou sunt alăturate instrumentarul de bord cu ecran de 10,25 inch (26,04 cm) și ecranul tactil cu diagonală de 10,7 inch (27,18 cm).

În plus, BMW X1 poate fi dotat opțional cu un nou head-up display, care proiectează o diversitate de informații pe parbriz. Iar o diferență notabilă față de fosta generație X1 este că sistemul iDrive al noului model nu mai include și butonul rotativ de pe consola mediană. În schimb, X1 are noul Asistent Personal Inteligent care recunoaște comenzi vocale pentru o multitudine de funcții.

Un avantaj esențial al noului sistem de operare BMW 8 este că acesta beneficiază în mod constant de actualizări over-the-air, mulțumită funcției BMW ConnectedDrive Upgrades.

Sistem de navigație conectat la cloud și funcții de realitate augmentată

Noua generație a sistemului de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud este la rândul său o dotare standard. Și se remarcă prin precizie, deoarece folosește informațiile obținute în timp real despre schimbările din trafic.
În cazul modelului electric BMW iX1 navigația are și funcția de a calcula și ajusta rutele astfel încât să includă stațiile de încărcare cu electricitate, dacă mașina nu are suficientă autonomie.

De altfel, sistemul de navigație alege traseul astfel încât iX1 să mai aibă 10% din resursele bateriei când ajunge la stația de încărcare. Șoferul poate modifica această marjă. Iar constructorul german subliniază faptul că, la fel ca în cazul noului sedan electric BMW i7, navigația lui BMW iX1 face aceste calcule pentru rută într-un sfert din timpul de care avea nevoie în varianta sa precedentă. Și, în funcție de ruta planificată, sistemul de încălzire a bateriei pregătește reglarea temperaturii ideale pentru ca aceasta să aibă cea mai bună viteză de încărcare când se ajunge la stație.

Totodată, sistemul de navigație este disponibil opțional și cu funcţia Augmented View. Mai exact, este vorba despre realitatea augmentată pe care o include ghidajul sistemului de navigare. Acesta suprapune indicații dinamice peste imaginile video captate în timp real de camera frontală a mașinii.

Funcții de conectivitate extinse

Nu lipsesc din dotarea lui BMW X1 integrarea smartphone-ului folosind atât Apple CarPlay, cât şi Android Auto. Iar la baza consolei centrale se află portul special pentru încărcarea wireless a telefonului. Compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto vine însoțită și de accesul la servicii digitale precum comenzile vocale recunoscute de Siri sau Google Assistant. Și se oferă acces și la aplicații diverse cum ar fi WhatsApp sau cele pentru streaming de muzică.
De asemenea, sunt disponibile și conexiunea 5G și funcția de hot spot WiFi, la care se pot conecta până la 10 telefoane, tablete sau laptop-uri.

Camera video din interior, controlată și de la distanță prin aplicația My BMW

BMW X1 poate fi echipat și cu o cameră video montată în habitaclu. Aceasta oferă pasagerilor posibilitatea de a-și face poze, pe care le pot trimite pe smartphone prin aplicaţia My BMW. În acest fel pasagerii captează momente memorabile precum cele din timpul călătoriilor în vacanță.

Însă camera video din interiorul lui X1 oferă și un plus de siguranță. Deoarece aceasta pornește automat când sistemul Remote Theft Recorder detectează că a intrat cineva prin efracție în mașină. În plus posesorul mașinii poate să capteze imagini și când nu se află în automobil, folosind funcția de controlare a camerei prin intermediul aplicației My BMW. Această funcție poate fi folosită, de exemplu, pentru a se verifica dacă au fost uitate bagaje în mașină. Deoarece imaginile captate de camera din habitaclu sunt transmise pe telefon.

Conectivitatea cu această cameră din interiorul lui X1 completează varietatea de funcții controlabile prin intermediul aplicației My BMW.

BMW Digital Key Plus transformă telefonul personal în cheia mașinii

BMW X1 poate fi echipat opțional cu noua BMW Digital Key Plus, care permite blocarea/deblocarea portierelor, precum și pornirea motorului doar prin simpla conectivitate cu iPhone-ul utilizatorului. Noua funcție de cheie digitală este compatibilă cu telefoanele Apple iPhone în cazul lui BMW X1. Și folosește tehnologia ultra-wideband (UWB), care oferă securitate maximă posibilă, dar și confort și utilitate.

De exemplu, iPhone-ul nu trebuie scos din buzunar. Este suficient să te apropii de automobil sau să te îndepărtezi de el, pentru ca portierele să se deblocheze sau să se blocheze.
Iar un alt beneficiu este faptul că funcția de cheia digitală poate fi împărțită cu până la 5 alți utilizatori. Deci poți permite unui membru din familie sau prietenilor să conducă mașina, chiar dacă tu nu ești în oraș ca să le înmânezi cheia clasică a automobilului.

Spectacol de lumini la întâmpinarea șoferului

Noul X1 recunoaște apropierea persoanei care are fie cheia fizică sau cheia digitală înregistrată pe iPhone. Iar când utilizatorul ajunge la 3 metri distanță, atunci X1 pornește secvența de întâmpinare printr-un joc de lumini al blocurilor optice și luminilor din interior. În plus, din pragurile laterale sunt proiectate pe carosabil lumini de întâmpinare. Iar persoanele care sunt deja conectate cu un BMW ID sunt recunoscute, astfel că mașina se conectează automat la smartphone-ul acestora și activeză reglaje prestabilite.

Funcţionalitatea BMW ID

Grație funcției BMW ID, noul BMW X1 poate întâmpina fiecare șofer nou cu setările preferate de acesta. De exemplu, cei care au deja instalată aplicația My BMW au deja și un BMW ID. Iar dacă acesta este conectat la cheia unui automobil, când utilizatorul se urcă la volanul lui BMW X1, SUV-ul va prelua automat reglajele preferate de noul șofer. Astfel, sunt ajustate poziția scaunelor și oglinzilor, dar și setările unor sisteme precum cele pentru navigație, infotainment sau asistarea condusului. De asemenea, Asistentul Personal Inteligent oferă sugestii pe baza preferințelor noului utilizator. Iar datele private ale acestuia sunt protejate inclusiv cu un cod PIN.

Când se face pentru prima oară înregistrarea într-un automobil nou, este suficientă scanarea unui cod QR și astfel noua mașină apare în aplicația My BMW.

BMW Motorrad

Comentarii

©2022 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account