BMW Digital Service Only: Primul service BMW și MINI cu recepție complet digitală s-a deschis în București

BMW Digital Service Only este primul service BMW și MINI cu recepție complet digitală nu doar din România, ci la nivel mondial. Proiectul realizat de BMW România şi BMW Auto Cobălcescu aduce un nou plus substanțial de eficientizare și flexibilizare a timpului alocat pentru întreținerea și repararea automobilelor. BMW Auto Cobălcescu Digital Service Only este primul atelier de service din rețeaua dealerilor autorizați de BMW Group pe plan internațional care implementează recepția complet digitală. Recepția complet digitală a service-ului BMW Auto Cobălcescu, aflat în Strada Valea Oltului nr. 15 din București, a fost inaugurată la finalul lunii februarie din acest an. Iar dealerii mărcilor BMW și MINI din Europa și-au manifestat deja interesul pentru a implementa la rândul lor acest concept de recepție complet digitală. Astfel, proiectul dezvoltat 100% în România stabilește un șablon nou de lucru și dezvoltare a digitalizării pentru rețeaua service-urilor partenere BMW Group în Europa, dar și pentru întregul mapamond.
Recepția digitală este un serviciu disponibil pentru toți posesorii de automobile BMW sau MINI, indiferent dacă aceștia au achiziționat autoturismele de la un dealer autorizat BMW sau dacă au cumpărat mașina din străinătate și apelează pentru prima oară la service-ul unui dealer autorizat de BMW în România.
În special pentru clienții care știu că au de făcut pentru automobilul propriu lucrări de service rapide, standardizate, acest nou service complet digital este o soluție ideală. Fiindcă nu necesită neapărat interacțiunea personală cu agenții de la service, nu există constrângerea unui program de lucru și nu se alocă timp pentru formalități realizate la recepția dealer-ului. Iar toate acestea salvează timp valoros atât pentru clienți, cât și pentru service, fiindcă este digitalizat întregul proces de la programarea în service, până la predarea mașinii, aprobarea devizului de către client, plata online și preluarea mașinii din service. Desigur, clientul poate alege și realizarea formalităților la dealer și interacțiunea personală cu reprezentanții service-ului. Însă mai ales inspecțiile tehnice periodice și operațiunile de mentenanță sau reparații minore pot fi desfășurate la atelierul BMW Auto Cobălcescu Digital Service Only, optimizându-se astfel timpul alocat de clienți pentru mentenanța autoturismelor.
Și din perspectiva service-urilor digitalizarea câștigă timp, ceea ce înseamnă că service-ul poate inspecta și repara mai multe mașini într-o zi. Această eficientizarea a fluxului de lucru din service se transformă apoi tot într-un beneficiu pentru clienți. Deoarece timpii de așteptare pentru realizarea operațiunilor tehnice va fi mai scăzut.
Recepția digitală în service-ul autorizat BMW permite predarea și preluarea mașinii la orice oră, în funcție de programul clientului
Recepția digitală oferă multă flexibilitate și câștigă timp prețios pentru clienți. Posesorii de BMW nu sunt constrânși să ducă mașina la service doar în intervalul de lucru al acestuia, din timpul zilei. Ci au libertatea de a duce mașina la service la orice oră din zi sau din noapte, după cum este mai eficient și convenabil în funcție de programul personal.
Mai întâi se realizează online programarea în service, fie prin intermediul aplicației MyBMW, fie prin formularul din site-ul oficial bmw.ro, sau site-ul dealerului BMW Auto Cobălcescu. Clientul selectează atelierul BMW Auto Cobălcescu Digital Service Only, precum și ziua când dorește să predea mașina în service, în funcție de intervalele libere din programul de lucru ale service-ului. De asemenea, în interfața digitală clientul selectează operațiunile tehnice pentru care dorește să facă programarea în service. Se poate alege dintr-o listă de revizii și operațiuni tehnice predefinite, dar clientul are și opțiunea de a scrie personal anumite cerințe. După programarea în service, clientul primește un mesaj de confirmare, precum și un cod unic pe care îl vor folosi pentru a lăsa cheia în seiful centrului de primire BMW Digital Service Only.
Clientul poate duce automobilul în parcarea service-ului la orice oră din zi și din noapte, în orice zi din săptămână, inclusiv în weekend. Acolo pot lăsa în siguranță automobilul, fiindcă parcarea este mereu păzită și supraveghează video. Iar cheia automobilului o vor lăsa în seiful din terminalul amplasat special tot în parcarea service-ului. Pentru deschiderea seifului din terminalul dedicat Recepției Digitale în Service se utilizează codul unic pe care clientul l-a primit la momentul programării online în service.
Ulterior, reprezentații service-ului autorizat BMW și MINI preiau mașina din parcare pentru a o duce în service. La acest moment reprezentantul service-ului realizează un clip video pe care îl trimite clientului pentru a confirma că automobilul este în starea în care a fost lăsat în parcare.
Un al doilea clip video primit de client este cel din cadrul devizului digital BMW Smart Video Communication. Este vorba despre faptul că tehnicianul filmează inspecția tehnică, pentru a prezenta în mod clar clientului care este starea tehnică a mașinii. În același clip se fac și recomandări, dacă se constantă că sunt necesare schimbări de piese, reparații sau actualizări de software, care nu au fost selectate de client la momentul programării în service.
Toate operațiunile cerute de client, precum și cele recomandată de service sunt listate în devizul digital trimis clientului împreună cu clipul video al inspecției tehnice. Clientul are control asupra costurilor, aprobând doar operațiunile urgente sau cele dorite în funcție de propriul buget. Astfel, service-ul realizează operațiunile de inspecție sau reparație tehnică specificate și aprobate de client în devizul digital. Plata se realizează tot online, prin serviciul securizat BMW Pay, creat special de BMW Group.
După ce operațiunile tehnice sunt efectuate de service și clientul achită serviciile, mașina este dusă în parcarea păzită, la fel ca la momentul când a fost predată de client. Iar cheia autoturismului este lăsată într-un slot din seiful aflat în recepția digitală. Apoi, clientul primește mesaj cu un nou cod unic pentru deschiderea seifului. Și poate veni oricând să preia automobilul. Nici de data aceasta nu va petrece timp la recepție și nu este necesară interacțiunea cu agenții service-ului pentru formalități. Clientul recuperează cheia automobilului său din seiful securiza, folosind codul unic primit prin mesaj. Mașina îl așteaptă în parcarea păzită a service-ului BMW. Și, bineînțeles, clientul are libertatea de a prelua automobilul și în afara programului de lucru al service-ului. Fiindcă are acces în parcare la orice oră, în orice zi a săptămânii.
Care sunt capacitatea de lucru și planul de dezvoltare ale primului BMW Digital Service Only?
BMW Auto Cobălcescu Digital Service Only este rezultatul unei investiții care depășește 500.000 de euro. Și are o capacitate concepută să câștige timp pentru clienții care aduc automobilul în service în principal pentru reviziile periodice, mentenanță și intervențiile tehnice rapide. Imaginați-vă că programul zilnic al unui service este ocupat atât cu operațiunile de rutină, care se realizează în timp scurt, cât și cu reparații complexe, de durată. Iar ordinea de lucru este ordinea cronologică în care au fost făcute programările. Deci, clienții ale căror automobile necesită doar revizii rapide sunt nevoiți să aștepte . Drept urmare, un centru de precum BMW Auto Cobălcescu Digital Service Only este opțiunea cea mai eficientă și flexibilă în mod deosebit pentru posesorii de modele BMW și MINI care necesită doar revizii și intervenții tehnice dedicate îngrijirii periodice.
Când clientul face programarea online în service și alege atelierul aflat în Strada Valea Oltului nr. 15 din București, atunci formularul din aplicația MyBMW sau site-ul bmw.ro va afișa va operațiunile care pot fi realizate în acest service. Pentru alte intervenții tehnice, clienții pot selecta următorul cel mai apropiat service BMW Auto Cobălcescu sau un alt service din rețeaua dealerilor autorizați de BMW Group în România.
Totodată, dacă în cadrul inspecției tehnice realizată la centrul BMW Auto Cobălcescu Digital Service Only se constată că automobilul are defecțiuni majore, complexe, atunci clientul își poate da acordul ca mașina să fie direcționată sau transportată la un alt service BMW Auto Cobălcescu, unde există capacitatea pentru rezolvarea problemelor tehnice.
BMW Auto Cobălcescu Digital Service Only respectă cele mai înalte proceduri și standarde de calitate impuse de BMW Group, este echipat cu aparatura de cea mai nouă generație pentru diagnosticare precisă și are tehnicieni instruiți la normele cerute de constructorul german. Însă service-ul din Strada Valea Oltului nr. 15 nu se ocupă și de servicii precum vopsitoria sau operațiuni majore precum înlocuirea motoarelor și transmisiilor. Locația cuprinde un service de 400 metri pătrați unde se realizează operațiuni de tehnice care țin de partea mecanică a modelelor BMW şi MINI. Totodată există o magazie de 150 metri pătrați pentru depozitarea pieselor. Iar curtea și parcarea acoperă o suprafață de 800 metri pătrați. Parcarea include 20 de locuri alocate exclusiv pentru primirea și predarea automobilelor. Noul service include 4 rampe de lucru, stand pentru frâne, rampă pentru geometrie, banc pentru reparațiile motoarelor, o maşină pentru dejantat şi o maşină pentru echilibrarea roţilor, o presă hidraulică, precum și multiple echipamente speciale pentru efectuarea diagnozelor.
Proiectul BMW Auto Cobălcescu Digital Service Only a creat în primă fază 10 locuri de muncă noi. Și pentru primul an de activitate este deja pregătit să susțină o capacitate de lucru care va servi 2.000 de clienți. De asemenea, planul este ca investițiile să continue, astfel că din anul 2026 capacitatea de lucru va fi extinsă.
Serviciile digitale se bucură deja de succes în rândul posesorilor de BMW și MINI din România
Lansarea proiectului pilot BMW Digital Service Only în România a fost rezultatul faptului posesorii de modele BMW și MINI și-au manifestat un interes crescut față de instrumentele și serviciile digitale pentru care le pun la dispoziție dealerii autorizați. BMW Group România și rețeaua sa de service-uri și dealeri autorizați au implementat încă din 2019 servicii digitale variate. Astfel, BMW este un pionier al digitalizării în România și a dezvoltat în ritm rapid aceste servicii digitale, în contextul în care clienții din țara noastră au fost foarte receptivi față de acestea. Mai mult de atât, utilizarea amplă de către români a acestor instrumente digitale pentru programarea în service și interacțiunea cu service-ul a oferit și un feedback concret, ceea ce a permis BMW Group România și dealerilor săi autorizați să optimizeze constant interfața digitală.
Această evoluție a condus în mod firesc la conceperea BMW Digital Service Only, care unește în premieră toate serviciile digitale sub o singură cupolă. Iar implementarea acestui proiect în 2025 vine la momentul potrivit și răspunde unei cereri și a unei obișnuințe care sunt deja manifestate de posesorii de modele BMW și MINI din România.
BMW Group România ne oferă cifre clare despre succesul serviciilor sale digitale în țara noastră. În ultimul an cota de interacțiuni digitale cu clienții pentru programare și predarea mașinii s-a dublat și este acum cu 50% peste media înregistrată în țările din regiune. În fiecare zi, la nivelul reţelei de service BMW Group România, se realizează peste 65 de programări în service prin intermediul platformele on-line, se trimit către clienți peste 150 de devize digitale BMW Smart Video Communication, care includ inspecția tehnică filmată. De asemenea, zilnic se fac peste 20 de plăţi prin serviciul securizat BMW Pay şi se înregistrează peste 70 de predări/primiri de automobile în cadrul cărora clienții optează să lase cheia în seiful automat al recepției digitale.
Despre toate aceste servicii digitale dezvoltate de BMW Group România și rețeaua sa de dealeri autorizați vă oferim detalii suplimentare în capitolele de mai jos:
Programarea online în service-ul unui dealer autorizat BMW se face rapid prin aplicația My BMW
Pentru a face o programare într-un service autorizat BMW, clienții nu sunt nevoiți să apeleze telefonic sau să se deplaseze la service. Recepția digitală în service-urile dealerilor autorizați BMW oferă clienților multă versatilitate. Aceștia pot face programarea în service oricând, prin intermediul aplicației My BMW pentru telefon, sau tot online, în site-ul bmw.ro/programareonline (unde vor găsi harta interactivă cu toți dealerii din rețeaua autorizată de BMW în România).
Cu doar câteva click-uri, posesorii de modele BMW sau MINI aleg service-ul preferat și astfel află și sloturile de timp libere ale service-urilor. Apoi clienții selectează ziua și ora programării, precum și aspectele tehnice pentru care solicită inspecția tehnică. Desigur, tot prin aplicație, posesorii de BMW și MINI pot anula programarea în service. Și oricând pot cere informații și îndrumări specializate, apelând telefonic dealerul autorizat.
Confirmarea programării este trimisă prin e-mail sau prin SMS. Iar utilizatorii aplicației My BMW au și opțiunea de a descărca o intrare automată în calendarul de pe smartphone. În acest fel se asigură că le va fi reamintită programarea.
Trebuie subliniat faptul că aplicația My BMW înlesnește și îngrijirea mașinii, deoarece transmite posesorilor de BMW notificări despre apropierea termenelor pentru inspecție tehnică sau operațiuni uzuale, precum schimbarea uleiului de motor sau înlocuirea plăcuțelor de frână. De asemenea, utilizatorii sunt anunțați când se desfășoară campanii de chemare în service pentru repararea sau înlocuirea unor componente.
Devizul digital oferă posibilitatea clientului să aprobe doar operațiunile tehnice dorite, iar transparența și calitatea inspecției tehnice sunt confirmate prin serviciul BMW Smart Video Communication
BMW Group impune și în România aceleași standarde premium pe care le oferă service-urile dealerilor autorizați de pe întregul mapamond. Astfel, atelierele de service ale dealerilor autorizați de BMW în România respectă aceste standarde. Este un nivel de calitate care se reflectă prin aparatura de diagnosticare concepută special pentru modelele mărcilor BMW și MINI, prin instruirea și specializarea continuă a tehnicienilor și prin procedurile de lucru optimizate constant.
Mai mult de atât, clienții se bucură de transparență completă în ceea ce înseamnă calitatea inspecției tehnice. Fiindcă întreaga rețea de dealeri autorizați BMW și MINI din România oferă clienților opțiunea devizului digital BMW Smart Video Communication. Acest serviciu acordă clienților posibilitatea de a vedea exact ce s-a constatat în timpul inspecției tehnice.
Concret, tehnicianul specializat al dealerului BMW realizează în timpul inspecției tehnice un clip video în care explică statusul automobilului, starea de uzură și problemele pe care le-a depistat. De asemenea, în cadrul aceluiași clip video tehnicianul BMW oferă recomandări referitoare la reparațiile necesare și la piesele care ar trebui înlocuite.
Acestă inspecție tehnică filmată este apoi trimisă clientului printr-o notificare în aplicația MyBMW. Din acest motiv trebuie menționat că este necesar să fie activată funcția de notificare a aplicației MyBMW. După notificarea prin aplicație, clientul este înștiințat și prin sms și email referitor la devizul digital.
Așadar, posesorul vede inspecția tehnică, iar în cadrul devizului digital emis de service sunt listate și detaliate toate operațiunile tehnice recomandate, precum și prețurile pieselor și manoperei. Drept urmare, clientul are astfel libertatea de a aproba doar operațiunile pe care le consideră necesare la acel moment, în funcție de urgențele impuse de starea tehnică a mașinii. În acest mod, clientul are control asupra costurilor și aprobă operațiunile de service, ținând cont inclusiv de durata intervențiilor tehnice și de reparațiile imperios necesare.
Totodată, devizul digital BMW Smart Video Communication oferă posesorilor de BMW și MINI un avantaj și în cazul în care doresc să vândă automobilul. Fiindcă clipul video al inspecției tehnice constituie o dovadă clară a stării tehnice în care se află mașina.
Serviciul BMW Pay permite plata rapidă și securizată, prin aplicația My BMW
Nu în ultimul rând, digitalizarea salvează timp și în ceea ce privește formalitățile de plată pentru serviciile realizate într-un atelier al unui dealer autorizat de BMW și MINI. Clienții nu sunt nevoiți să se deplaseze la dealer pentru achitarea serviciilor de inspecție tehnică, înlocuiri de piese sau reparații. Fiindcă serviciul BMW Pay completează experiența digitală, oferind clienților din România o modalitate de plată online, care este transparentă și securizată.
BMW Pay oferă și opţiuni de plată diverse, cum ar fi Apple Pay, Google Pay, debit direct SEPA şi transfer instant. Iar plata prin BMW Pay se face rapid, în numai trei paşi. Mai întâi clientul care a apelat la serviciile unui atelier din cadrul rețelei de dealeri autorizați BMW primește o notificare prin aplicaţia My BMW. Așadar, este necesar ca funcția referitoare la notificări să fie activată în aplicația MyBMW. Apoi clientul primește și SMS și e-mail. Clientul accesează link-ul de plată din această notificare. Iar în această etapă trebuie să introducă informaţiile de plată, urmând ca după efectuarea plății să fie primită o confirmare.
