Mercedes-Benz GLC îi cam dă de gândit lui BMW X3

Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz GLC este, de fapt, noul GLK. Dar, așa cum am văzut și în cazul lui GLE și al lui GLE Coupe, cei de la Mercedes schimbă nomenclatura modelelor pentru ca numele modelelor să fie mai ușor de înțeles. Astfel că vor rămâne clasele principale: A, C, E, S, iar modelele „4×4” derivate se vor numi GLA, GLC, GLE și GLS. Ultimele trei înlocuiesc modelele GLK, ML și GL. Acum că am lămurit cum stă treaba cu numele modelelor Mercedes, să trecem la subiect și anume la noul Mercedes-Benz GLC.

Mercedes-Benz GLC: Un nou design

Nu putem spune că ne plac în mod deosebit SUV-urile compacte, însă utilitatea lor și polivalența de care dau dovadă le justifică existența, mai ales dacă aruncăm un ochi și pe cifrele de vânzări. Cu ce vine în plus noul Mercedes-Benz GLC este un design pe care, oricât de subiectivi am fi, nu putem să nu-l apreciem. Este clar că GLC a devenit cel mai „arătos” model din segment și, ce e mai important, e faptul că liniile sale exterioare sunt mai puternice și mai masculine, motiv pentru care suntem siguri că nu va atrage de partea sa doar publicul feminin. Alături de noul Land Rover Discovery Sport, Mercedes-Benz GLC devine unul dintre cele mai atractive SUV-uri compacte de pe piață. În plus, noul Mercedes-Benz GLC are un ampatament mai lung cu 118 milimetri în comparație cu GLK-ul, ceea ce înseamnă că și spațiul interior este acum mai generos.

Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz GLC: Un interior pe măsura așteptărilor

Trecând peste cuvintele pompoase din comunicatul de presă, e suficient să ne uităm la imaginile cu interiorul noului Mercedes-Benz GLC pentru a constata că lucrurile stau foarte bine pentru Mercedes. Da, o spunem din nou, chiar dacă suntem pe BMWBlog.ro, interiorul lui Mercedes-Benz GLC este impresionant. Consola centrală, dintr-o singură bucată, îți atrage atenția și formează, împreună cu gurile de venitilație și cu display-ul central, un întreg fluid, ce pare foarte bine finisat și oferă acel sentiment de mașină cu adevărat premium. Desigur, în pozele ce au însoțit comunicatul de presă cei de la Mercedes au ales cele mai bune configurații, dar și cele mai frumoase combinații de materiale.

Mercedes-Benz GLC

Pe consola centrală, integrat în buonul rotativ ce „comandă” sistemele de control al mașinii, își găsește locul și o suprafață tactilă ce permite selectarea celor mai importante sisteme ale mașinii. La fel ca în cazul celor de la BMW și al celor de la Audi, această suprafață tactilă permite scrierea de cifre și litere pentru a înlesni introducerea unei adrese în sistemul de navigație sau pentru a forma un număr de telefon. Așa cum era de așteptat, spațiul interior este mai generos decât în cazul GLK-ului. De exemplu, spațiul la nivelul picioarelor, disponibil pe bancheta din spate, a crescut cu 34 de milimetri. Acest lucru este valabil și pentru spațiul din portbagaj, care poate ajunge acum până la 580 de litri, iar bancheta spate poate fi rabatabilă fracționat 40/20/40.

Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz GLC vine inițial doar cu motorizări cu patru cilindri

Lucrurile stau bine pentru Mercedes-Benz GLC și când vine vorba de motorizări, nu doar în cazul designului. Și încă n-am ajuns la chestiile tehnice, care-l ajută să stea cât mai bine pe șosea. Sau în afara ei. Pentru început, Mercedes-Benz GLC va fi disponibil în două variante de motorizări diesel, una pe benzină, dar și una de tip plug-in hybrid. Motorizarea „de bază” va echipa versiunea GLC  220 d 4MATIC și vine la pachet cu 170 de cai-putere, un moment maxim de 400 Nm și cu un consum mediu oficial ce variază între 5,0 și 5,5 l/100 km, iar prețul recomandat de pornire pentru această versiune este de 44.863 euro*. Următoarea versiune este GLC 250 d 4MATIC, și oferă 204 cai-putere, 500 Nm, un consum mediu între 5,0 și 5,5 l/100 km, cu un preț de pornire recomandat de 46.410 euro*. În final, versiunea pe benzină, GLC 250 4MATIC oferă 211 cai-putere, un cuplu maxim de 350 Nm, un consum mediu între 6,5 și 7,1 l/100 km, în timp ce prețul de bază recomandat este de 44.507 euro*. Toate aceste versiuni de motorizare vin echipate în standard cu transmisia automată cu nouă rapoarte, 9G-Tronic.

Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz GLC va fi disponibil și cu o versiune de tip plug-in hybrid. Numită GLC 350 e 4MATIC, acestă versiune are la bază motorul pe benzină al versiunii GLC 250 4MATIC, dar în ajutorul lui vine un motor electric ce dezvoltă o putere maximă de 116 CP. Noul Mercedes-Benz GLC 350 e 4MATIC este primul plug-in hybrid din segmentul său, oferind tracțiune integrală permanentă și performanțe dinamice foarte bune, cu un consum de carburnat foarte scăzut. De exemplu, GLC 350 e 4MATIC poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5,9 secunde. Mai mult, în modul exclusiv electric, GLC 350 e 4MATIC poate parcurge o distanță de până la 34 de kilometri, în timp ce viteza maximă ce poate fi atinsă în modul electric este de 140 km/h. Spre deosebire de celelalte variante de motorizare, GLC 350 e 4MATIC este echipat cu transmisia automată cu șapte trepte, 7G-Tronic.

Mercedes-Benz GLC

Pachet „Offroad Engineering” pentru Mercedes-Benz GLC

Cei de la Mercedes-Benz au ținut neapărat ca noul GLC să poată face față și în off-road, așa că au inventat pachetul Offroad Engineering și pentru noul SUV compact. Mercedes-Benz GLC poate fi echipat, contra cost, și cu suspensia pneumatică – AIR BODY CONTROL – dar și cu pachetul Offroad Engineering. Cu acest pachet, GLC-ul promite să ofere performanțe notabile și în afara asfaltului, mai ales atunci când este echipat și cu suspensia pneumatică. De exemplu, garda la sol a mașinii poate fi crescută cu până la 50 de milimetri în cazul echipării cu suspensia pneumatică și cu până la 20 de milimetri în cazul echipării cu suspensia standard. Mai mult, pachetul de offroad include și protecție suplimentară pe „sub” mașină, dar și o serie de moduri de condus care să te ajute, alături de câteva informații digitale ce vor fi afișate pe display-ul central. Cele cinci moduri de offroad încep, evident, cu modul „Offroad” care este destinat drumurilor forestiere, de macadam sau nisip, garda la sol fiind crescută cu 15 mm. Următorul mod, „Incline” poate fi activat pentru a crește abilitățile de cățărare. „Rocking Assist” trebuie selectat atunci când GLC-ul rămâne blocat undeva, garda la sol crescând cu 50 mm, iar sistemele de control al tracțiunii devin mult mai permisive. Împreună cu tracțiunea integrală – 45% pe față, 55% pe spate – modul „Rocking Assist” face tot ce-i stă în putință pentru a te scoate din necaz. Acest mod funcționează doar până la viteza de 20 km/h. Următor mod este „Slippery”, ideal pentru rularea pe suprafețe alunecoase: iarbă udă, nămol, gheață sau zăpadă. În fine, ultimul mode este „Trailer” care te va ajuta dacă vrei să mergi la munte cu tot cu o remorcă pe care ai o motocicletă sau un ATV.

Mercedes-Benz GLC

Pe lângă toate cele menționate mai sus, noul Mercedes-Benz GLC vine echipat și cu o serie de sisteme de siguranță întâlnite și în cazul Clasei C și a Clasei S. Nu prea are sens să le înșirăm aici pe toate, dar putem să-ți spunem că dintre ele fac parte aproape toate sisteme de siguranță care au fost inventate, de la asistența la păstrarea benzii, până la un sistem de parcare automat. Concluzia noastră e că noul Mercedes-Benz GLC arată foarte bine, are un interior impresionant, dar și o serie de motorizări capabile. Împreună cu abilitățile de deplasare în off-road și cu sistemele de asistență, GLC-ul are toate șansele să devină un best-seller. Lansarea pe piață a noului Mercedes-Benz GLC este programată pentru începutul lunii septembrie. Acum tot ce avem de făcut e să așteptăm replica BMW.

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account