Povestea unei colectii de masini unice: BMW 2002 tii, BMW 2002 ti, BMW 850 CSI, BMW Z8, Isetta

Domnul Werner Schmidt este Director General Contempo Cars si Director executiv adjunct si responsabil de segmentul de after-sales in cadrul Automobile Bavaria Group. In urma cu aproape 20 ani a fost cel care alaturi de fratele sau, domnul Michael Schmidt, au pus bazele Automobile Bavaria Group.

Werner este pasionat de marca BMW si are in garaj o colectie impresionanta de modele BMW, toate unice si cu istorii deosebit de speciale. Am discutat cu domnul Werner Schmidt la momentul in care colectia sa numara sase modele: un BMW 2002 tii, doua modele BMW 2002 ti, un BMW 850 CSI, un BMW Z8 si un Isetta. Am fost impresionati sa aflam ca a si participat cu succes cu unele modele la campionate de viteza in coasta, in Romania, precum si la Concursuri de Eleganta.

BMW-toate-01

Mai intai de toate, de ce BMW?

Am fost pasionat dintotdeauna de masini, in general. Am benzina in sange. Am facut ucenicia la Ford si am lucrat 5 ani de zile ca maistru la Peugeot in Germania, apoi am venit in Romania printr-o conjunctura. In 1981 emigrasem cu familia in Germania. In 1993, dupa Revolutie impreuna cu fratele meu ne-am dedicat foarte mult timp etniei germane din Romania. Printre altele au fost aduse 2 loturi de microbuze pentru comunitatea saseasca. Asa am plecat si eu, pentru a intretine doua service-uri, pentru a servisa masinile. Apoi in 1994 am obtinut contractul de importator de BMW si asa am inceput. Service-ul era in Prejmer, iar vanzarile se faceau in primii doi ani din biroul din Bucuresti. La Prejmer s-a realizat si prima reparatie de BMW – un model 850 CSI, in anul 1995. Era vorba despre cel mai mare motor ce exista la acel moment la BMW. Asa am inceput si ne-am dezvoltat.
Legatura cu marca BMW s-a realizat din 1993, dar masinile BMW mi-au placut cu mult timp inainte.

Domnul Werner Schmidt a avut amabilitatea sa ne dezvaluie cateva din secretele fiecarei masini, fiecare achizitie si restaurare fiind in sine o poveste unica.

Toate modelele detinute de dansul intra la categoria ”young-timer”-e, adica au fost construite dupa cel de-al doilea razboi mondial. In general au fost cumparate de la prima mana, adica de la primul proprietar.


BMW Isetta

Prima masina achizitionata de Dl. Schmidt a fost Isetta, care in istoria BMW a reprezentat prima masina dupa productia de motociclete. A vazut-o, a placut-o, a cumparat-o, in anul 2007.

BMW-Isetta-07

BMW Isetta a fost cumparata din Germania, de la un dealer care se ocupa doar de masini istorice. A fost complet restaurata, numai cu piese originale. Si modelele 2002 la fel, cu documente care atesta ca au fost puse piese originale. Isetta este din 1959, din prima mana. Chiar daca aceste amanunte ridica mult pretul de vanzare, este foarte important faptul ca masina este complet functionala, a fost cumparata cu actele originale, cu factura de achizitie din 1959, cu documentele de service unde a facut reviziile.

Istoric, modelul BMW Isetta a fost lansat in 1953. Dimensiunile sale sunt de doar 2.29 m lungime si 1.37 m latime. Masina era propulsata de un motor de motocicleta in doi cilindri, 236 cmc, ce dezvolta 7.1 kW (9.5 CP) si avea un consum de doar 3.3 l / 100 km.

BMW 2002 tii portocaliu, BMW 2002 ti rosu si albastru

Dupa Isetta a urmat BMW 2002tii – cu care am castigat si concursul de eleganta la Sinaia – locul 1 la categoria sedan. Primul 2002 tii este si el din prima mana, are toate documentele aferente si la achizitie avea pe bord 92.000 km efectuati.

BMW-2002-tii-portocaliu-08

Apoi a urmat modelul BMW 2002 ti albastru – cumparat in 2009 la expozitia retro din Stuttgart. Cu acesta am fost si la competitii, la Campionatul national de viteza in coasta in 2010. Am participat ca forlighter, adica prima masina inainte de concurs.
In anul 2010 a urmat BMW 2002 ti rosu – am facut aceasta masina de competitie de grupa A cu un prieten foarte bun, Dodo Toma, care a fost si campion la raliu. El a restaurat-o, apoi am achizitionat-o. Masina a fost 100% restaurata in Romania.

BMW-Z8-05

BMW Z8 si BMW 850 au fost cumparate in 2008. Le-am urmarit destul de mult, sunt masini deosebite. BMW 850 CSI este ultima serie serie de sasiu fabricata. Fiind si cea mai scumpa masina, cred ca in timp va ajunge o masina foarte valoroasa. BMW Z8 mi-a placut ca model, ca design, el provine de la legendarul 507.

Referitor la modelul BMW 2002 tii care a castigat Concursul de eleganta – l-am urmarit de mult timp pe internet, era cu vreo 50% mai scump decat cel mai bun situat pe un nivel inferior. Am mers sa il vad, si in momentul cand am vazut cum arata si cum a fost restaurat, am spus ’acesta trebuie sa fie al meu’.

Specificatii BMW 2002 tii

  • 88kW @ 5800 rpm, 177 Nm @ 4500 rpm
  • Injectie Kugelfischer
  • 184 km/h viteza maxima
  • 0-100 km.h in 9.3 secunde

In afara de modelele young-timer, domnul Werner Schmidt isi doreste si un adevarat old-timer (fabricat inaintea celui de-al doilea razboi mondial), spre exemplu un BMW 327 sau BMW 328.

BMW 850 CSI

Si povestea modelului BMW 850 este una speciala. A fost si este pana in ziua de azi cea mai scumpa masina fabricata vreodata de BMW, la pretul de 200.000 marci. Este din prima mana, de la primul proprietar, si este ultima serie de sasiu fabricata de BMW. Masina a fost comandata de catre un doctor stomatolog din Frankfurt la Niederlassung BMW din Frankfurt, dar a fost in asa fel facuta comanda fara sa stie dealerul respectiv, iar BMW intre timp a oprit fabricatia de modele 850. Ei bine, special pentru aceasta masina s-a pornit inca o data linia de fabricatie – probabil era vorba de o persoana foarte influenta. Acest detaliu ii confera un plus de valoare masinii.

BMW-850-CSI-22


Cum se gasesc astfel de masini?

Exista site-uri speciale, dar intre timp am cunoscut foarte multi dealeri in Germania care se ocupa cu asa ceva, si ma suna cand au ceva de vanzare. Dar este intotdeauna mai scumpa achizitia unei astfel de masini printr-un dealer, decat direct de la persoane fizice.
Apoi timpul de reactie trebuie sa fie foarte scurt, pentru ca masinile se vand foarte repede. Cand apare o oferta care iti place, trebuie sa o si achiti, chiar fara sa o vezi. De exemplu pana am gasit modelul 2002 cabrio – o masina foarte vanata de pasionati – am pierdut trei masini, pentru ca am vrut sa le vad inainte, dar au fost disponibile pe site doar o singura zi, apoi s-au vandut imediat.

Dintre toate modelele achitizionate, doar BMW 2002 tii portocaliu a fost cumparat de la o persoana fizica, restul doar prin dealer.
Un cumparator interesant trebuie sa reactioneze foarte repede la ofertele gasite, daca i se pare ceva bun si ca pret si ca model. In timp s-a observat ca preturile masinilor au urcat foarte mult. O posibila explicatie ar fi faptul ca in perioada de criza au existat foarte multe persoane care au investit in astfel de masini – caci sunt masini carora le creste valoarea, pe zi ce trece, ele nu se depreciaza ca masinile noi.

BMW-2002-ti-albastru-05

Ce presupune restaurarea?

Masinile bine restaurate sunt masini foarte rare si foarte scumpe. O masina restaurata poate sa arate chiar mai bine decat modelul original. De exemplu modelul 2002 tii portocaliu este ireprosabil, si nici in anii 1970, cand ieseau din fabrica, nu erau asa de bine finisate.

In general in procesul de restaurare conteaza foarte mult materialele. Eu am dorit ca toate sa fie originale, de la producator. Desigur ca la o masina veche din 1970 cum este 2002 tii, in momentul de fata mai gasesti doar 90% din piesele originale de la BMW.

In Romania pretul de manopera e mai scump decat piesele, astfel ca in cazul unei masina restaurate asa cum trebuie, costul restaurarii este mai mare decat valoarea cu care ai putea sa vinzi acea masina. De exemplu un BMW 2002 cabrio a costat la achizitie 15.000 Euro, iar costul cu manopera depaseste 30.000 Euro.

Un proces de restaurare dureaza cel putin un an, si fiecare specialist se ocupa pe rand de masina: cel care a dezmembrat-o o va si asambla la final, intre timp o singura persoana se ocupa de tot ce inseamna caroserie-tablarie, o alta persoana se ocupa apoi de vopsitorie, sigilare, etansare, samd. Cel mai dificil este faptul ca la masini de acest gen nu se mai gasesc componente de tabla – astfel ca acestea trebuie realizate manual. De aceea e nevoie de specialisti, de meseriasi, caci restaurarea unei masini este o adevarata arta.

Cu exceptia modelului BMW 2002 ti albastru, celelalte masini si-au pastrat motoarele originale. Cel albastru este propulsat acum de un motor cu capacitate de 2300 cmc, in 6 cilindri, care nu exista pe modelul 2002 la data fabricatiei. Un alt element suplimentar la acest 2002 – are discuri de frana pe spate, este cel care a participat in competitie.

BMW-2002-ti-albastru-20

Participari la concursuri
– 2010 Concurs de Eleganta – Sinaia – BMW 2002 tii
– 2011 – Participare cu modelul BMW 2002 ti (rosu) la VTM – ca masina de raliu Grupa A.

BMW-toate-02

Masina preferata?

Pentru mine pe primul loc intotdeauna este modelul 507, dupa care s-a facut si Z8. A ajuns intr-o sfera de preturi de 1 milion de Euro pentru un astfel de exemplar.

Iar daca ar trebui sa pastrez doar una din masinile detinute, din perspectiva pur sentimentala si lasand la o parte valoarea masinilor – as pastra doar modelul 2002tii.

BMW-2002-tii-portocaliu-04

La final va invitam sa admirati fotografiile cu cele sase modele deosebite.

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil accessand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account