Gerovital
Gerovital
Gerovital

Fabrica BMW Group din München este pregătită pentru producerea lui BMW i4 și a noului BMW M3

Fabrica BMW Group din München a trecut timp de 6 săptămâni printr-un proces de conversie, astfel încât să poată produce gran coupe-ul electric BMW i4. Munca de transformare s-a încheiat, iar producția a fost reluată. Astfel, BMW i4 va putea fi construit pe aceeași linie cu modelele care au motorizări pe benzină, diesel sau hibride.

Întreaga conversie a fabricii pentru producerea lui i4 a costat circa 200 de milioane de euro. Iar în intervalul 2015-2018 se investise deja aproximativ 700 de milioane de euro, pentru un nou centru de vopsire eficientizat în ceea ce privește consumul de resurse, precum și pentru extinderea unității de producere a panourilor de caroserie pentru BMW Seria 3.

O provocare specială cu care s-a confruntat echipa a fost spațiul limitat în cadrul halelor de producție. Asta a îngreunat lucrările de conversie și instalare. Trebuiau înlăturate sistemele anterioare și instalate și puse în funcțiune cele noi. Din acest motiv BMW a făcut planurile de conversie cu ajutorul instrumentelor digitale și sistemelor de ralitate virtuală, pentru a simula secțiunile de linie, proiectarea sistemului și procesele de producție. O bună parte din experiența pentru îmbunătățirea liniei de producție a venit chiar de la muncitorii din fabrică. Ei au folosit ochelari de realitate virtuală pentru a vedea cum va arăta punctul lor de lucru. Astfel, au putut oferi sfaturi și informații valoroase despre cum se poate optimiza ergonomia și procesul de producție.

Unitatea care produce panourile de caroserie a necesitat doar adaptări parțiale. Au fost implementate sisteme de producție adiționale pentru asamblarea podelei și părții din spate a lui i4. Fiindcă pachetul de baterii și propulsia electrică diferă destul de mult față de propulsia convențională. Pachetul de baterii al lui BMW i4 cântărește aproximativ 550 de kilograme și va fi montată în podea printr-un proces complet automatizat, care folosește un sistem de camere pentru a verifica dacă aceasta este poziționată corect. De asemenea, transportarea pachetului de baterii până la punctul de montare este făcută automat.

Fabrica BMW Group din München a dezvoltat și extins și folosirea sistemelor de producție care sunt digitale și conectate. La fel, sistemele de testare au evoluat în pas cu numărul din ce în ce mai mare de tehnologii digitale și sisteme electronice implementate în mașinile moderne. Practic, fiecare sistem de asistare a codusului, de siguranță sau de conectivitate care dotează automobilele trebuie testate în timpul producției.

În săptămânile recente, când a avut loc conversia fabricii din München, BMW a pus accentul pe integrarea lui BMW i4 în sistemele de producție existente. Dar sistemele și procesele au fost pregătite și pentru producția de serie a următoarei generații BMW M3, care va fi prezentată în ultima partea a lunii septembrie din acest an. M3 va fi fabricat pe aceeași linie cu i4, despre care BMW a anunțat oficial că va fi lansat în 2021.

Fabrica BMW Group a început activitate aîn 1922, iar acum este pregătită să producă modele precum BMW i4, noul BMW M3, BMW Seria 3 Sedan și BMW Seria 3 Touring (fie ele cu motoare cu ardere internă sau hibride).

CLICK AICI pentru a vedea toate pozele și informațiile oficiale despre noul BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupe.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account