S55 – codul motorului ce va propulsa noul BMW M3 / M4
In vara anului 2012, BMW a construit 30 prototipuri de test M3 F80 echipate cu un motor nou, avand nume de cod S55. Motorul, dupa cum am mai spus si pana acum, este unul cu sase cilindri si turbocompresor, dezvoltat de inginerii M si care are la baza agregatul N55.
Prototipurile au fost testate in toate conditiile de rulare, pentru a determina potentialul lor de performanta, despre care se spune ca ar fi intre 410 si 450 CP. Se stie ca BMW anunta puteri mai mici decat potentialul motorului, asa ca in cazul modelelor M3 si M4 orice este posibil.
Aceasta informatie a fost regasita intr-un cod BMW VIN inregistrat in Marea Britanie si care confirma ceea ce stiam deja: sase cilindri in linie si peste 400 CP (415 mai precis). Alta informatie interesanta e legata de capacitatea motorului – 3 litri in loc de 3.2 litri cum se auzise in trecut.
Dat fiind ca masina este inca in faza de testare, numarul de CP nu e inca stabilit definitiv si s-ar putea schimba pana la lansare.
Unii fani BMW ar putea fi dezamagiti de aceasta cifra, dar asa cum a indicat Dr. Friedrich Nitschke, Presedintele BMW M, anul trecut, divizia M se axeaza pe tehnici de reducerea greutatii in cazul noilor M3 si M4, ceea ce ar oferi automat o performanta mai buna decat in cazul generatiei actuale E90/E92.
Acesta este unul dn cele mai importante lucruri pentru noi: reducerea greutatii. In cazul noilor M5 sau M6 am reusit sa reducem putin greutatea, dar scaderi dramatice ale greutatii vom vedea abia la noul M3. Folosim nu doar componente din aluminiu, dar si fin fibra de carbon si vom instala si mai multe componente din fibra de carbon.
Desi am crezut initial ca M3 va fi prezentat la Salonul auto de la Geneva in luna martie, acum suntem de parere ca BMW va pastra marea lansare pentru toamna pe teren propriu la Frankfurt.
Vom reveni cu noutati in saptamanile urmatoare, pe masura ce modelul se apropie de finalul etapei de testare.
Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro