Test BMW 430i xDrive Cabriolet – Relaxare activă

Cine a zis că plăcerea de a conduce înseamnă doar viraje luate la limita aderenței? Viața mai are și peisaje care merită savurate. Iar astea se văd cu atât mai bine de la volanul unui cabriolet.

Nu prea mai auzi oamenii zicând că se duc să “tragă de fiare”. Acum merg la fitness sau la saloane de wellness. Pe de cealaltă parte, nici relaxarea nu prea mai înseamnă pur și simplu să stai, privind stelele sau un răsărit. Acum trebuie să postăm pe rețelele de socializare câți pași ne-a măsurat ceasul inteligent, ca să nu zicem că suntem complet sedentari. Toate astea au și un nume. Este vorba despre așa-zisa relaxare activă. Cândva, în urmă cu vreo 5 decenii, americanii deja rafinau o formă de relaxare activă prin ceea ce ei numesc cruising. Adică să mergi agale cu mașina, doar de dragul de a conduce. Nu conta că faci asta sub spectacolul de lumini de pe bulevardul central din Las Vegas sau într-un peisaj natural. Dar cert este că o decapotabilă e perfectă pentru cultura cruising-ului la volan. Mai ales dacă este genul cu patru locuri, nu vreun roadster mic și încordat, care-ți cere mereu să deznozi viraje întortocheate. Ce legătură este între cruising și recent împrospătatul BMW Seria 4 Cabriolet din acest test? Simplu spus, cel puțin cu motorul de 2 litri cu patru cilindri și 252 CP, Seria 4 Cabriolet nu e tipul de mașină cu care te vezi tocind cauciucurile pe Nurburgring, ci bucurându-te de briză pe serpentinele de pe coasta unei mări.

Rapid, dar neimpulsiv, BMW 430i xDrive Cabriolet este un mix echilibrat  de dinamism și confort.

Desigur, nu trebuie să vă temeți că pe BMW l-a luat valul și a uitat cum să facă o mașină care chiar se conduce cu poftă. Până la urmă, când ați văzut voi ultima oară un neamț cu atitudine de jamaican cuprins de o dulce amorțeală? Chiar și dacă este cel mai soft 4 făcut de BMW, tot se ține tare pe viraje. Dar este un caracter mai temperat decât fratele său Coupe. Când își ia la purtare acoperișul metalic, cabrioletul pare la rândul său un coupe. Chiar unul foarte frumos. Iar izolarea fonică bună te convinge că ești într-o mașină cu acoperiș fix. Este ca și cum ai două mașini în una. Nu scârțâie din încheieturi, e bine închegată și rigidă. Dar kilogramele în plus se simt, chiar dacă sunt invizibile. Modelul condus de noi mai adaugă la cântar și tracțiunea integrală xDrive, care e bine venită pentru cum plantează roțile în asfalt. Una peste alta, în configurația 430i xDrive, cabrioletul este cu 230 kg mai greu decât modelul coupe. E mult. E mult prea mult pentru ca mașina asta să zburde ca o balerină. Dar este de apreciat pentru că are grație în mișcări.

Designul exterior nu și-a pierdut farmecul odată cu trecerea timpului. Iar elementele retușate cu ocazia facelift-ului, precum farurile și stopurile cu LED, mențin aspectul modern.

BMW s-a lăudat că odată cu facelift-ul a șurubărit la versiunile Coupe și Gran Coupe ale Seriei 4, pentru a le da abilități dinamice îmbunătățite. Mai exact, BMW ne spune că e vorba despre suspensii mai ferme, o tehnologie de amortizare mai avansată și reglaje mai precise ale sistemului de direcție. Sunt modificări aplicate indiferent dacă modelul ales are suspensii standard, adaptive sau M Sport. Dar varianta Cabriolet a avut un tratament separat. Bavarezii declară fără ocolișuri că în cazul decapotabilei s-au rezumat la îmbunătățirea stabilității și caracteristicilor direcției pe linie dreaptă. Ne oferă și o explicație oficială pentru această decizie: „Natura armonioasă și extrem de agilă a reglajelor pe care le avea modelul anterior a însemnat că nu există nevoia de a face modificări mai extinse pentru dezvoltarea performanțelor.“ Bun, dacă și BMW admite, atunci înseamnă că nu l-am înțeles eu greșit. De altfel, și dacă mergi mereu în modul Sport, tot nu devine inconfortabil.

Deci cel mai bine este să-l apreciem pe 430i xDrive Cabriolet drept un de cruiser rapid, dar care întărâtat pe serpentine știe să-ți răspundă cu reflexe care sunt cu atât mai lăudabile cu cât conștientizezi greutatea de 1.880 kg a mașinii. Spun asta mai mult din oftică, realizând cum kilogramele în plus sunt cele care penalizează ținuta de drum foarte bună a acestei mașini. Da, aș fi vrut ca direcția să fie mai comunicativă, dar compensează cu precizie. Răspunsul iute al cutiei de viteze automată cu 8 trepte și dozarea frânelor sunt la rândul lor plusuri. Iar o notă mare merită și motorul, pentru cum trezește cei 252 CP, măcinându-le cafeaua cu doar 4 cilindri. Orice surplus de putere îi e bine venit, dar ne întoarcem la discuția despre kilograme.

Design-ul interior își arată vârsta. Dar compensează sistemul infotainment evoluat și rafinamentul materialelor.

Poate că generația viitoare va beneficia de o cură de slăbire prin revenirea la un acoperiș textil și adoptarea unor materiale mai ușoare. Dar știți ce? Nu-mi pasă! Pentru că acest BMW 430i xDrive Cabriolet mă face să nu-mi pese. Mă ia în mrejele lui și-mi servețe un cocktail care mă convinge că are combinația perfectă de performanțe și confort. Nu e ca un shot tare, care îți turează inima și îți taie respirația. E mai degrabă un long drink, din care ai sorbi la infinit. Mie îmi place. Și le place și celorlalți din trafic, pentru că mai ales exteriorul e absolut seducător, indiferent dacă alegi să fie vopsit într-un argintiu banal, sau în noile culori Sunset Orange ori Snapper Rocks Blue. Oricum ar fi, mașina asta te îmbie să conduci decapotat până spre finalul toamnei, răsfățându-te cu scaune și volan încălzite și o briză caldă suflată din tetiere.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account