Zvonuri: BMW M4 versiunea “CSL” ultrausoara, programata pentru lansare in 2016

In 2016 BMW va sarbatori cea de-a 100-a aniversare, si se pare ca Divizia M se gandeste sa dezvolte un model special. Ar fi vorba de un BMW M4 ultrausor, in stilul modelului CSL, si surse BMW apropiate publicatiei CarSales.a au declarat ca e vorba de un model similar cu M3 GTS, care ar avea o greutate mai redusa si performante mai mari.

Aceleasi surse indica faptul ca Divizia M incearca sa coboare greutatea modelului M4 GTS cu transmisie manuala sub limita de 1400 kg, desi este o sarcina dificila. BMW M4 2014 cantareste in jur de 1500 kg in varianta cu transmisie manuala si optionale reduse ca numar.

BMW-M4-Coupe-Concept-colors-19

Zvonurile indica faptul ca Divizia M intentioneaza sa extinda numarul de componente din fibra de carbon cu care va fi echipat BMW M4, astfel incat sa includa pe langa plafon si eleron spate, si capota si aripile fata. Dupa cum am mai mentionat in articole anterioare, si utilizarea aluminiului este inclusa in strategia de reducere a greutatii, usile din hotel urmand a fi inlocuite cu unele din aluminiu, mult mai usor.

La interior se spune ca scaunele pasagerilor spate vor disparea complet, si ca scaunele fata reglate electronic vor fi inlocuite cu unele fixe cu structura usoara din carbon si acoperite cu tesatura subtire. Ca la toate celelalte modele M speciale, Alcantara va inlocui pielea.

“Modelul M3 E46 avea 1.495 kg iar varianta CSL era cu 100 kg mai usoara,” a evidentiat o sursa BMW M.

“Tinand cont la ce intentionam sa dezvoltam, va semana mai mult cu M3 GTS decat cu CSL. Avem concepte dezvoltate pentru acest model special si acesta [M4] va sta la baza omologarii noului model.”

Sursele mai indica si faptul ca modelele actuale folosesc deja multe din tehnicile utilizate in cazul modelului simbol E46 CSL.

“E greu sa realizezi un CSL in zilele noastre. Am facut deja pasii importanti care se puteau face, cum ar fi geamurile mai subtiri, scaunele mai usoare, jantele mai usoare si mai putin zgomotoase. Am implementat deja toate acestea,” a declarat sursa.

“Varianta standard mai castiga in greutate datorita franelor mai masive ale lui M4 si suspensiei mai puternice si diferentialului blocabil, si mai apoi incercam sa compensam acest surplus de greutate, eliminand din toate celelalte zone, asa cum era filosofia modelului CSL”

Ramane de vazut daca proiectul chiar va vedea lumina zilei, si daca va fi dedicat doar pietei europene, asa cum erau M3 GTS E92 sau M3 CRT.

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account