Zvonuri: Viitoare modele in gama BMW: BMW X4, X3 35iS, X3M
Scott26, clasica deja sursa de informatii BMW, revine cu cateva stiri despre marca BMW. Ca de obicei informatiile oferite de el sunt controversate si greu de verificat la acest moment, asadar va sfatuim sa le priviti cu circumspectie.
Mai intai, modelul foarte controversat BMW X4 pare sa se afle intr-adevar pe lista de planuri BMW. Datorita vanzarilor record ale gamei de modele X, inclusiv noul X1, un X6 mai mic si-ar gasi cu siguranta locul in segment. Designul va urmari liniile lui X6 si va avea in comun cu BMW X3 platforma, interior, motoare, tehnologie si linia de productie.
Dar fara sa mai insistam, haideti sa vedem ce relateaza el:
„Cand a fost lansat X5 in 1999, noi [BMW] am urcat direct in varful segmentului, oferind un Sport activity Vehicle. Clientii au apreciat faptul ca atributele de baza BMW au fost imbunatatite si pastrate intacte prin lansarea lui X5.
Cand noi [BMW] am lansat X3 in 2003, noi [BMW] am creat atunci un nou segment pentru un Sport Activity Vehicle din clasa medie premium. O masina care are aproape 700.000 unitati vandute de la lansare si este gata sa fie inlocuita de a doua generatie X3.
In 2006, am lansat a doua generatie X5 si am mostenit titlul de lider al segmentului de la X5 E53. La sfarsitul lui 2007 am lansat un nou Concept in gama Sport activity, un SAV cu infatisare de coupe si primul Sport Activity Coupe din lume: BMW X6.
La momentul lansarii lui X6, previziunile initiale de vanzari pentru X6 erau de 40.000 unitati. Astazi, vanzarile de X6 sunt de doua ori mai mari decat targetul, datorita combinatiei dintre infatisarea sa, performante si dinamica. Vanzarile de X6 continua, cu cresteri importante in fiecare trimestru, o serie de piete cheie dovedindu-se mai importante decat cele vizate in mod normal.
Succesul lui X6 a dus la crearea lui X6M, care vizeaza in principal pietele premium in dezvoltare. Atat X5M cat si X6M s-au dovedit profitabile pentru Divizia BMW M.
Lansarea lui X1 a fost in concordanta cu strategia actuala a BMW pentru segmentul mic, compact. Este primul model care dezvolta si mai mult portofoliul de produse Seria 1. Procesul de cautare al unui Sport Activity Vehicle entry-level care sa sporeasca tineretea gamei Seria 1 si sa aibă soliditatea unui vehicul X clasic a inceput cu explorarea unui nou segment pe piata premium.
X1 a adus atat clienti de alte produse BMW cat si o serie insemnata de clienti de la alte marci, care au renuntat la acestea in favoarea micului SAV premium. X1 si-a atins tintele demografice si a vizat o audienta mai tanara. De la lansarea sa pe piata in noiembrie, au fost vandute peste 40.000 unitati BMW X1, o cifra deosebit de insemnata pentru un model care nu a fost inca lansat pe piata din SUA.
A doua generatie a lui X3 preia si imbunatateste tot ce iubesc clientii la E83 si inlocuieste tot ce nu le-a placut. Noul X3 aduce o infatisare mai proaspata, dar un exterior ingrijit si un interior imbunatatit. Si dinamica la rulare a fost imbunatatita, pentru a conferi o rulare mai sportiva. Tehnologia actuala il arata pe X3 ca o masina a acestei epoci, tehnologie care previzualizeaza noul BMW Seria 3 (F30).
Iar pentru viitor?
BMW e nerabdator sa capitalizeze succesul lui X6 prin oferirea lui X4, o versiune „redusa” a lui X6 Sport Activity Coupe Concept. Ofeindu-i un design similar cu X6, BMW poate face X4 eficient din punctul de vedere al costului prin utilizarea componentelor, a interiorului, a motoarelor, a tehnologiei si a liniei de productie de la BMW X3.
X3 urmeaza sa fie lansat in curand, iar BMW va analiza timp de doi ani daca a doua generatie este un succes. In caz afirmativ, ei se afla in curs de evaluare a unui X3 35iS care ar utiliza acelasi motor de la modelul Z435iS si de la modelul 335is.
E pe lista si un model X3M care ar utiliza agregatul de la viitorul model 1M. Nu se va lua nicio decizie pana ce masina nu va dovedi ca s-a integrat cu succes in piata si ca cererea din partea clientilor este evidenta”.