Zvonuri: Viitoarea generatie BMW M6 va concura cu Audi R8
Vise frumoase? E doar o tachinare sau e intr-adevar directia incotro se indreapta BMW? Iata doua intrebari care cel mai probabil vor ramane fara raspuns pentru o vreme, dar jurnalistii de la Autocar UK au publicat zilele trecute un articol interesant, si totusi putin amagitor.
Conform revistei britanice si citand surse apropiate constructorului bavarez, este posibil ca modelul BMW M6 sa nu mai primeasca o noua versiune in familia viitoarei generatii Seria 6. Locul acestuia va fi in schimb ocupat de o masina sport cu motor V8 si cu linii de design inspirate din conceptul BMW Vision Efficient Dynamics.
Daca ne oprim aici cu ideile pentru o secunda, sa intelegem ca Autocar vrea sa spuna ca M6 este scos din productie sau ca pur si simplu se va indrepta intr-o directie cu totul noua? Fara sa incurajam aceste speculatii, ne vine greu sa credem ca o astfel de masina simbolica, asa cum e M6, va fi intr-adevar redenumita sau scoasa pur si simplu din productie.
Cu siguranta ca vom vedea la aceasta masina cateva elemente de design de la Vision EfficientDynamics, dar acesta e un lucru pe care BMW nici macar n-a incercat sa-l ascunda. Ei au fost destul de deschisi in legatura cu posibilitatea de a vedea modele viitoare de serie beneficiind de designul inovator si avangardist pe care ni-l infatiseaza conceptul Vision.
Punand si mai multe paie pe foc, Autocar declara ca M6 era destinat in primul rand cumparatorilor americani – ceea ce e adevarat, intr-o masura – dar de aici pana la a-l caracteriza prin faptul ca „e stingher in gama” e destul de exagerat. Fiecare constructor de masini de lux trebuie sa ofere o masina extrem de performanta, iar BMW a ales in mod indreptatit sa faca asta cu M6.
Nimeni nu pune la indoiala tehnologia din conceptul Vision ED, si Autocar evidentiaza corect cateva din avantajele sale high-tech: dimensiunea unui M3 coupe combinata cu performanta unui M3, nivelele de consum de combustibil si emisii ale unei Toyota Prius, design interior si exterior futurist.
Pentru a dezbate parerile lor si mai mult, trebuie sa subliniem o serie de detalii.
Da, intr-adevar, performanta realizata de sistemul hibrid avansat diesel-electric de pe VED este impresionanta, mai ales prin prisma faptului ca motorul turbo cu trei cilindri e gata de productie, dar totusi ne asteptam ca un simbol cum e M6 sa livreze mai mult de 356 CP.
Da, stim, e vorba doar de eficienta in zilele acestea, dar in acelasi timp, M6 e situat pe o piata de nisa, e un model cu vanzari de volum redus, care-i face fericiti pe entuziastii adevarati.
Cei de la Autocar se contrazic si mai mult cand vin cu afirmatia ca versiunea de serie a lui Vision ED ar putea primi propulsorul V8 de 4.4 litri twin-turbo al noii generatii M5.
Deci pana la urma care din ele va fi?
Ca sa salveze situatia, ei declara ca “prin folosirea acestui motor firma se va asigura ca inca ofera o masina cu putere si performanta la nivel M, dar cu includerea multora din tehnologiile eco-tech ale lui Vision ED”.
Fara suparare, dar nu prea putem clasifica motorul V8 twin-turbo de 4,4 litri ca fiind “prietenos cu mediul”.
Intr-un interviu recent, Klaus Draeger, Directorul departamentului de Cercetare Dezvoltare al BMW a declarat ca un viitor supercar BMW ar trebui sa fie “inteligent si cu infatisare de efect, ceva in genul conceptului ED”. Suna promitator….
Si ca sa incheiem cu o lovitura finala, Autocar declara ca viitorul M6 va rivaliza cu Audi R8 si Porsche 911, si chiar cu viitorul model SLS al celor de la AMG.
Acum chiar ca devine interesant, dar speram ca in aceasta privinta sa aibe cat de cat dreptate, altfel vom trai inca o deceptie, si suntem convinsi ca nimeni nu-si mai doreste asa ceva.