ZVON: Primul Rolls-Royce electric este dezvoltat împreună cu BMW i7
Autocar.co.uk a aflat că la centrul de dezvoltare al BMW Group din Munich este testat deja un prototip Rolls-Royce Phantom cu propulsie 100% electrică.
Însă, conform publicației britanice, acest prototip nu anunță adaptarea propulsiei electrice la un model Rolls-Royce existent. În schimb, se pare că primul Rolls-Royce electric va fi un model de sine stătător. Anul trecul BMW a făcut formalitățile pentru înregistrarea numelui Silent Shadow (Umbra Silențioasă), iar acum Autocar.co.uk precizează că Rolls-Royce ar putea dezvălui detalii despre modelul electric chiar până la finalul lui 2021.
Este de așteptat ca modelul electric să aibă design inspirat de conceptul Rolls-Royce VISION NEXT 100, cu nume de cod 103EX, care a fost prezentat în 2016 pentru a prefigura viitorul mărcii.
În legătură cu latura tehnică, Autocar.co.uk menționează că dezvoltarea Rolls-ului electric are loc în paralel cu cea a lui BMW i7, versiunea electrică a viitoarei generații BMW Seria 7. Cele două modele vor împărți componente ale sistemului de propulsie, dar vor fi construite pe platforme tehnice diferite. Rolls-Royce-ul electric va adapta arhitectura modulară utilizată și de noile modele Phantom, Cullinan și Ghost.
Lansarea viitoarei generații BMW Seria 7 este preconizată pentru 2022. Astfel, ne putem aștepta ca BMW i7 să sosească cel târziu în 2023. Rămâne de văzut dacă lansarea comercială a primului Rolls-Royce electric va fi sincronizată cu cea a lui BMW i7. De altfel, lansarea lui i7 este imperios necesară, fiindcă Mercedes-Benz va dezvălui în 2021 modelul sedanul de lux electric EQS, care promite autonomie de 700 km.
Autocar.co.uk spune că propulsia Rolls-Royce Silent Shadow va integra o baterie cu capacitate de peste 100 kWh, care va asigura autonomie de peste 500 km, în condițiile în care nu ar fi exclus ca masa totală a mașinii să cocheteze cu pragul de 3 tone.
BMW va produce atât motoarele, cât și pachetele de baterii pentru i7 și Rolls-Royce Silent Shadow. Celulele bateriilor ar putea proveni de la Samsung SDI, conform informațiilor venite de la ingineri implicați în aceste proiecte. Dar nu este exclusă și apelarea la tehnologii furnizate de specialistul în baterii CATL.
Se pare că Rolls-Royce a dezvoltat configurații atât cu tracțiune spate. cât și cu tracțiune integrală, dar nu ar trebui să ne mire adoptarea celei de a doua variante, având în vedere că noul Ghost livrează forța motrică la toate cele 4 roți.
Sursa informațiilor: Autocar.co.uk