BMW ALPINA D3 S primește facelift și păstrează diesel-ul mild hybrid cu 355 CP
BMW ALPINA D3 S a devenit în 2020 primul model ALPINA cu tehnologie BMW mild hybrid. Acum versiunile sale Sedan și Touring primesc actualizările aduse de facelift-ul gamei BMW Seria 3.
Cum funcționează sistemul mild hybrid al modelelor BMW ALPINA D3 S?
Versiunile BMW ALPINA D3 S sunt construite pe baza modelelor BMW 340d xDrive Sedan și Touring. Și au propulsor diesel mild hybrid cu 6 cilindri în linie. Motorul de 3 litri beneficiază atât de un sistem bi-turbo reglat de ALPINA, cât și de un sistem mild hybrid de 48 de volți.
Este vorba despre un starter generator care oferă un boost electric de 8 kW (11 CP). De asemenea, starterul generator susține un răspuns mai prompt și liniar al motorului, mai ales la un regim de turații scăzut. Sistemul mild hybrid, care este alimentat de o baterie suplimentară ajută și la eficientizarea consumului de combustibil, susținând funcția de costing (oprirea temporară a motorului în timpul rulării, când propulsorul nu este solicitat). Totodată, sistemul mild hybrid contribuie la reducerea vibrațiilor când motorul este repornit de sistemul Auto Start Stop.
Ce performanțe promit versiunile BMW ALPINA D3 S Sedan și Touring?
Diesel-ul mild hybrid al modelelor BMW ALPINA D3 S Sedan și Touring a păstrat nivelul de putere oferit și înainte de facelift. Așadar, propulsorul produce 355 CP. Iar cuplul maxim de 730 este livrat încă de la 1.750 rpm și este disponibil în deplinătatea sa până la 2.750 rpm.
Cu asemenea resurse, sedanul D3 S sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde. Iar viteza sa maximă este de 273 km/h. În cazul versiunii Touring performanțele sunt de 4,8 secunde și 270 km/h. De asemenea, Sedanul și varianta Touring accelerează de la 0 la 200 km/h în 17,5, respectiv 18,3 secunde.
Transmisia și sistemul de tracțiune integrală au reglaje speciale ALPINA
Transmisia automată cu 8 trepte construită de ZF a fost adaptată de ALPINA. dezvoltată de ZF. Calibrările făcute la nivel de mecanică și electronică au vizat oferirea unui spectru mai amplu de reglaje. Astfel, șoferul poate alege modul COMFORT +, pentru a se bucura de cele mai line schimbări ale treptelor. Sau poate selecta modul SPORT +, în care transmisia nu comută automat într-o treaptă superioară când se ajunge în zona roșie de turații. De asemenea, nu lipsește funcția ALPINA SWITCH-TRONIC pentru schimbarea manuală a treptelor.
BMW ALPINA D3 S beneficiază și de intervenția rapidă a diferențialului cu alunecare limitată controlat electronic, pentru roțile punții posterioare. Acesta completează sistemul de tracțiune integrală xDrive, care variază distribuirea cuplului între cele două punți. Sistemul xDrive al modelelor BMW ALPINA D3 S este ajustat de ALPINA pentru a favoriza livrarea cuplului predominant la puntea spate. Rezultatul este un comportament dinamic care se apropie cât mai mult de cel al modelelor bavareze cu tracțiune la puntea spate.
Suspensiile oferă în egală măsură dinamism și confort
Suspensia ALPINA Sport a modelelor BMW ALPINA D3 S utilizează arcuri Eibach și bare stabilizatoare special adaptate. Acestea promit un plus de stabilitate și un feedback mai bun în viraje. Iar sistemul de control variabil al amortizării îi permite șoferului să aleagă între reglajele COMFORT, COMFORT+ și SPORT. De asemenea, se pot alege trei reglaje și pentru sistemul de direcție cu asistare variabilă, opțiunile fiind COMFORT, SPORT și SPORT+.
Controlul dinamic este asigurat și de sistemul de frânare cu discuri de mari dimensiuni (395 mm la roțile din față și 345 mm la cele din spate).
Estetică împrospătată și sistem infotainment cu noul panoul digital
Restilizarea modelelor BMW Seria 3 este preluată de versiunile BMW ALPINA D3 S. Iar elementele de identitate estetică tipice ALPINA sunt integrate în mod armonios. Vedem în acest sens extensia spoilerului frontal, spoilerul din spate și jantele cu spițe subțiri, clasice ALPINA.
La interior cea mai importantă noutate este noua interfață digitală. Sub același panou curbat se află instrumentarul de bord complet digital de 12,3 inch (31,24 cm) și ecranul tactil de 14,9 ţoli (37,85 cm) inch. Se remarcă faptul că grafica instrumentarului de bord este personalizată cu nuanțele de albastru și verde tipice ALPINA.
Nu lipsesc sistemul head-up display, precum Asistentul Personal BMW, adică sistemul care comenzile vocale pentru o diversitate de funcții ale mașinii. Iar toate acestea fac parte din a 8-a generație a sistemului de operare iDrive.
Prețurile modelelor BMW ALPINA D3 S
În Germania prețurile modelului BMW ALPINA D3 S Sedan pornesc de la 77.050 de euro. Iar cei care preferă versiunea Touring au de plătit cel puțin 78.450 de euro.