Acesta este cel mai cool BMW 1M Coupé de pe Pământ
BMW 1M Coupé a fost una dintre cele mai dorite aplicații moderne ale filosofiei bavareze. Iar BMW 1M Coupé este cea mai cool versiune.
Este suficient să scrii „BMW 1M Coupé” în motorul de căutare al siteului nostru ca să-ți dai faci o idee clară despre cât de mult ne place mașinuța asta. L-am văzut în toate ipostazele posibile: modificat de G-Power, cu 600 de cai-putere, sau îmbrăcat în stilul DTM, pregătit să ia cu asalt circuitele. L-am văzut alergând alături de rivali precum Audi RS3, sau alături de antemergători ca M3 CSL. Iar acum îl vedem în cea mai cool versiune a sa: ca Safety Car de MotoGP.
Ne place ideea de tuning, însă multe dintre ateliere tind de multe ori să exagereze și îți dau senzația de prea mult. Nimeni și nimic nu poate echivala cu naturalețea pe care o prezintă o mașină modificată in-house, dacă e să ne întrebi pe noi. Iar BMW 1M Coupé Safety Car este unul dintre cele 6.300 de exemplare produse care ne-a cucerit iremediabil. Și nu doar pentru că are această costumație foarte sexy și oficială.
BMW 1M Coupé Safety Car a fost modificat în spiritul exemplarelor de circuit, unde nimic din ce nu-ți poate folosi acolo este aruncat, schimbat sau îmbunătățit. Lightweight, bro! Capota din CFRP are guri de ventilație mai mari, pentru o mai bună alimentare a motorului, iar geamurile laterale și luneta au fost înlocuite cu unele din policarbonat. Iar evacuarea Akrapovic, din titaniu, vine ca să salveze alte câteva kilograme, în timp ce dă motorului I6 de 3,0 litri o voce și mai agresivă.
Kitul aerodinamic exterior a rămas în mare parte neschimbat – pentru că este eficient și în versiunea de serie -, doar consola față primind un splitter suplimentar. Ah, și eleronul lui acestui BMW 1M Coupé a primit companie – un altul mai mare, ajustabil, pentru a crea mai multă forță de apăsare pe puntea spate.
Interiorul a fost descotorosit de scaunele față și de bancheta spate, primind în schimb două scaune tip scoică – cu centuri cu prindere în șase puncte – și un roll-cage consistent. În timp ce motorul I6 de 3,0 litri a rămas nealterat în vreun fel (cu excepția micului plus dat de evacuare), livrând 335 de cai-putere și 450 de Newtoni-metru, sistemul de suspensii a fost modificat și a primit o setare race track, cu amortizoare ajustabile individual.
Acum nu ne mai rămâne decât să așteptăm cu maxim interes următoarea mașinuță care să îmbrace uniforme oficiale de Safety Car, BMW M2 Coupé.