CEO-ul BMW M: “Am condus vehicule plug-in hybrid făcute de echipa M”
Este inevitabil că modelele BMW M vor adopta propulsii electrificate. Deci întrebarea corectă nu este dacă, ci mai degrabă cât de curând se va întâmpla acest lucru. CEO-ul diviziei BMW M GmbH, Markus Flasch a oferit o serie de lămuriri despre acest subiect cu ocazia festivalului BMW M desfășurat în Africa de Sud în toamna anului trecut.
Mulțumită site-ului driven.co.nz aflăm că opinia CEO-ului BMW M va face pe plac fanilor care privesc electrificarea ca pe o abatere de la tradiția lungă a modelelor care sunt aduse la viață doar cu ajutorul motoarelor cu ardere internă.
Markus Flasch nu dezminte că electrificarea va fi implementată de modelele M și spune că puterea hibridă este în “stand-by”. Dar abordarea sa arată că BMW nu va recurge la electrificare doar fiindcă acest trend acaparează industria auto într-un ritm accelerat. Conform driven.co.nz, Flasch a oferit presei următoarele declarații la evenimentul găzduit pe circuitul Kyalami: “Nu trebuie să fii primul, trebuie să fii cel mai bun. Vă pot asigura că lucrăm la electrificare. Am condus vehicule cu benzină și electricitate făcute de echipa M. Am condus modele plug-in hybrid făcute de echipa M. Suntem acolo. Dar nu pot divulga date. Nu pot divulga o dată de start a producției. Dar lucrăm la asta. Este pe raft.”
Apreciabil este că, măcar în orizontul apropiat, BMW M va integra electrificarea treptat, mai întâi la SUV-uri precum X5 M, păstrând modelele precum M2, M3 și M4 în varianta de propulsie clasică, după cum este citat Markus Flasch de către site-ul driven.co.nz.
CEO-ul BMW M spune că nu produce mașini care oferă clienților M motive să aleagă noua generație de modele: “Produc mașini pentru clienții noști, iar ei au o opinie foarte clară despre ce vor să vadă. Vor cumpăra modelul succesor doar dacă este mai bun decât predecesorul său. Deci, dacă o nouă tehnologie nu se califică a fi mai bună decât cea precedentă, atunci nu se va întâmpla.”
Cu alte cuvinte, putem înțelege că BMW M va continua să dezvolte propulsiile pe benzină pentru a respecta normele de emisii din ce în ce mai stringente și vor încerca să extragă și mai multă performanță din acestea, fără să apeleze neapărat la electrificare.
De altfel, este logic ca electrificarea să fie amânată pentru modele precum sedanurile și coupe-urile M3, M4, M2. Propulsiile acestea cu tehnologie de electrificare pot cântări mai mult decât un motor clasic. Ceea ce desigur face mai grea reglarea unui comportament dinamic agil, neutru. În cazul SUV-urilor M este mai acceptabil să pui mai mult accent pe forță brută ajutată de electricitate.
Sursa informațiilor: driven.co.nz