Gerovital
Gerovital
Gerovital

BMW M Performance School

BMW M5 Performance School

Sa incepem acest review, cu o abordare diferita si sa va spunem de la inceput concluzia colegiilor nostri de la BMWBLOG, dupa o zi petrecuta de ei in spatele volanului unuia dintre cele mai puternice BMW-uri la M Performance Driving School: uimitor, captivant si educational.

Horatiu de la BMWBLOG.com a avut oportunitatea sa participe pentru  o zi la BMW Performance School in Spartanburg, Carolina de Sud.

De ani de zile tot am auzit de scoala BMW Performance Centre Driving School si deoarece scriem despre BMW in fiecare zi, a devenit evident ca trebuie sa incercam aceasta experienta.

Centrul BMW Performance Delivery Center din Spartanburg ofera cursuri de conducere destul de incitante, de la programul Driver’s Program to M Performance, pana la trainingul BMW Motorcycle Rider.

Din moment ce mi-a placut sa ma gandesc la mine ca fiind un sofer cu experienta, destul de calificat in condusul masinilor (sau, cel putin asa am crezut ca am fost), mintea mea s-a stabilit la o zi M School, un curs de 1,295 dolari, care se invarte in jurul tuturor modelelor Motorsport disponibile. Cursul pune accent pe dezvoltarea elementara a capabilitatilor de conducere performanta, reflexe rapide si coordonare printr-o serie de sase exercitii pe un traseu de slalom BMW, unul autocross si pe o suprafata umeda. Ca parte din acest pachet, BMW va ofera in mod gratuit o noapte la hotelul Marriott din apropiere.

Incepand la orele 8:30, M School incepe cu o ora de introducere in program si ceea ce incearca sa realizeze in acea zi. Instructorii BMW de inalta calificare au parcurs cu noi prin cateva scenarii diferite de conducere si ne-au predat una din cele mai importante lucruri din acea zi si ceva care a fost repetat iar si iar: „Tine-ti ochii in sus”, ” Uita-te unde vrei sa mergi „.

dsc_0002185

Dupa scurta sesiune teoretica, toti din clasa erau pregatiti pentru cea mai interesanta parte: conducerea BMW M3, M5 si M6 pe pista si … .. cat de tare putem. Da, a-ti auzit bine, sa ducem M-urile la limita face parte din acest curs. Deci, daca aveti o masina M si din totdeauna va-ti dorit sa o conduceti cat de tare puteti, ei bine, M Performance School va ofera aceasta optiune.

Toate masinile M sunt echipate cu transmisie automata, precum si paletele de schimb, facand aceasta experienta si mai distractiva. Grupul nostru a pornit cu un M3, iar primul exercitiu:

Virare si puncte de franare la bordul unui BMW M3

BMW M3 Performance School

Dupa un scurt demo al instructorilor BMW, a sosit momentul: luarea unui M3 E90 cu DCT pentru prima data pe un circuit.

Am fost nervos? Absolut, mai ales ca nu am mai experimentat ceva similar pana acum, asa ca primele cateva ture au fost „timide”, in ceea ce priveste viteza si dinamica, dar cu ajutorul instructiunilor constante transmise prin radio de icatre nstructorii BMW, am devenit mai confortabil in spatele volanului acestui puternic M3 si am inceput sa imping masina din ce in ce mai mult si mai mult si …. mai mult.

Am facut o multime de greseli? Fara indoiala, dar scopul acestei scoli este de a invata ceva, iar instructorii au fost foarte rabdatori in corectarea greselilor mele sau a altor soferi. Acest prim exercitiu a dovedit destul de mult ceea ce am spus mai devreme: Nu am fost un asa bun sofer cum de fapt m-am gandit la inceput. Deci, inca o data, am fost si mai fericit ca am acceptat aceasta provocare, desi am condus peste 15 ore pentru a participa la aceasta scoala.

M5 pe suprafata umeda

dsc_0062401

Cu primul exercitiu terminat, ne-am mutat pe mai puternicul vehicul BMW M5 si … .. pe un traseu umed, celebrul cerc acoperit cu apa pentru derapari, despre care am auzit asa multe. E…. si ce provocare.

Ideea este sa mergi cat de repede poti fara sa pierzi controlul. Prima data am incercat fara controlul stabilitatii activat; toti dadeau gres la un moment dat. Trebuia sa te tot uiti incotro trebuie sa te indrepti si sa modulezi acceleratia ca sa tii masina sub control si cu curaj sa derapezi in jurul cercului. Am facut deasemenea cateva tururi cu controlul stabilitatii activat, ca sa vedem maiestuozitatea acestui sistem. Si WOW, DSC-ul chiar face diferenta din moment ce fara el am iesit afara de cel putin 5 ori. Si da, cu DSC-ul pornit M5-ul se manevreaza mult mai bine cand asistenta electronica intra in joc.

In general, un exercitiu distractiv si util ce v-ar putea salva viata in multe situatii.

Exercitii de Franare cu puternicul M6

dsc_0164142

Cel de-al treilea exercitiu al zilei a implicat frumosul si sportivul M6. Pana acum am capatat ceva incredere in mine si am fost gata sa trec la urmatoarea provocare: exercitii de franare. Dupa cum ne-au predat instructori in clasa, a merge uneori mai repede implica o mai multa si mai dura franare. Acum stim cu totii cat de puternic este M6, 500 CP venind de la un motor V10, de aceea provocarea este de a aproxima corect distanta de oprire la viteze diferite in momentul cand ne aflam intr-o curba.

Nu e chiar asa de usor cum unii ar putea crede, deoarece M6 poate ajunge la viteze cu adevarat mari doar in cateva secunde, asa ca am cam dat-o in bara de cateva ori atunci cand am mers prea repede sau cand am franat prea lent. Dar pana la sfarsitul acestei noi provocari, am aflat ca, utilizand franele la momentul potrivit poti cu adevarat sa treci prin curbe stranse, ramand in acelasi timp si rapid.

La scurt timp dupa masa de pranz, am sarit intr-o alta sesiune de clasa unde am invatat mai multe despre conducerea responsabila si eficienta, despre controlul stabilitatii si alte cateva elemente. Dar cea mai interesanta parte a acestei sectiuni a fost momentul in care personalul BMW ne-a inmanat unele chei USB numerotate la toti dintre noi. Prin acest moment, nerabadarea si-a facut aparitia pe fetele noastre.

Practic, fiecare masina M pusa la dispozitia participantilor este dotata cu camere video in interior, fie amplasate in lateral, fie in spatele tau cu vedere la sosea. Deci, care-i scopul acestor chei USB, atunci? Ei bine, foarte simplu si tipic BMW: Cand introduceti aceste chei USB in cititorul din masina, functia de inregistrare a acestora se activeaza, iar secventele sunt incarcate pe serverele BMW. Deci, de fiecare data cand doriti sa va inregistrati momentul conducerii, pur si simplu introduceti cheia USB. Numarul asociat cu cheia devine atasat la masina si numele tau, iar in 4-6 saptamani, BMW va va trimite prin posta un DVD profesional care va contine filmari din experienta dumneavoastra de la curs. Nu vreau sa stric toate detaliile, dar de indata ce o voi primi pe a mea, o voi impartasi cu toata lumea … ..

A doau parte a sesiunii din aceasta zi:

Acvaplanare cu M6

dsc_009270

Suntem cu totii indragostiti de provocari, nu-i asa? Asa ca BMW a decis sa faca aceasta M School chiar mai interesanta pentru toti participantii. Mergand peste un cerc acoperit cu apa mai mic, doua M6 au fost amplasate in parti opuse, iar dupa sase ture, oricine traverseaza linia de unde a inceput, primul, este castigator. Si castigatorul i-a totul, in sensul ca ramane in joc si asteapta urmatorul adversar. Fiind un cerc mai mic, franarea si accelerarea rapida este cheia si orice mica greseala de alunecare te poate face sa pierzi cursa. Am facut bine aici, dar din nou, mi-am dat seama ca mai am de avansat, dar este cu mult mai bine decat acum 5 ore.

M5 sesiune pe circuit

dsc_010179

Cu ceva experienta capatata pana acum, instructorii BMW ne-au mutat pe un circuit mai mare, unde cheia este condusul cat de rapid poti. Pista implica unele zone de franare si portiuni unde trebuie sa fim prudenti pentru nu a derapa. Dar, distractia din acest nou exercitiu in linie dreapta este modul in care M5 poate atinge pana la 160 km/h fiind doar in treapta a treia …. Da, SMG “roks here”! Acum imaginati-va ca la sfarsitul acestei linii drepte, urmeaza curbe de 90 de grade, asa ca trebuie sa rupi franele cat de tare poti. Am fost un pic reticient in a face cu adevarat acest lucru la inceput, dar din nou, sub indrumarea instructorilor BMW, am inceput sa calcam frana dur pentru a ne pozitiona corespunzator in curba.

Acest exercitiu include mai multe lucruri pe care le-am aflat mai devreme, de la deraparea in cerc la exercitiile de franare si pana la virarile corespunzatoare.

M3 Timed Laps

dscn0183165

Ultima dar si cea mai incitanta sesiune a zile a avut loc pe un circuit contronometrat la bordul puternicului M3. Aceste ture sunt mult mai scurte decat cele din sesiunea cu M5, dar ideea in spatele acestui execrcitiu a fost de a testa viteza, acceleratia si spiritul de competetie. Merita metionate cateva reguli care au fost impuse: nici un jalon nu trebuie lovit si la linia de sosire, masina trebuie oprita in spatiul desenat altfel o penalizare de 2 secunde va fi adaugata la timpul final.

Deci, am inceput usor incercand sa invet toate curbele si obstacolele care pot aparea. Primul timp inregistrat: 28 de secunde, foarte departe de recordul de 22.1 secunde inregistrat pe acest circuit. Am avut la dispozitie sase ture si eram convins ca voi reusi sa imi imbunatatesc timpii.

In a doua tura am reusit un timp de 25 de secunde, nu foarte rau, dar inca mai incet decat colegii mei. Urmatoarea, 24 secunde, dar…. la sosire, am franat tarziu si am ajuns in afara spatiului alocat. 2 secunde penalizare. Pana la urma, am reusit intr-un final sa parcurg circuitul in 24 secunde.

Acesta a fost un exercitiu foarte interesant, competitiv si antrenant care mi-a aratat unde stau ca si sofer de curse auto…..concluzia:ar trebui sa continui sa scriu pentru ca nu am stofa de pilot. Se merita mentionat ca una dintre fetele apartinand altui grup a reusit sa termine prima sesiunea si a primit un rand de aplauze la sfarsit.

Ne apropiem de sfarsitul acestei zile emotionante si adrenalina este foarte ridicata, dar inca nu am vazut totul. Soferii profesionisti de la scoala M au decis sa ne arate cum se conduce o masina Motorsport si ne-au imbarcat intr-un M5. Pentru prima data am vazut ce potential are acest M5 daca sti cum sa il conduci si faptul ca majoritatea dintre noi conducem asceste masini M la 30-40% din potentialul lor. Binenteles, acesti instructori au fost soferi de curse auto in trecut, unii chiar dubluri in filme de actiune si cu masini.

De din afara poate parea ca serviciul lor este foarte incitant si placut, dar adevarul este ca scopul lor in fiecare zi este sa fie siguri ca noi, participantii la acest curs, terminam sesiunile fara nici un accident si o zgarietura pe corpul nostru. Putin stresant, dar se merita intr-un final…..

Deoarece ne-a placut asa de mult acest curs de o zi la Scoala de Performanta M, in viitorul apropiat ne vom intoarce din nou pentru o sesiune de doua zile la circuitul de curse din statul Virgina, un curs orientat si mai mult catre soferi sportivi.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account