BMW Z4 GT3 a urcat pe podium în cursa de 24 de ore de la Spa
Spa-Francorchamps, 29 iulie 2012. Ploaie foarte puternică, 16 perioade neutralizare şi mai multe tururi rapide: echipele private BMW şi piloţii acestora au avut parte de o cursă de 24 de ore de la Spa-Francorchamps (Belgia) care s-a dovedit a fi una halucinantă.
După 508 tururi şi încă o întrecere palpitantă în Ardeni, maşina BMW Z4 GT3 #66, înscrisă de Vita4One Racing, a încheiat pe locul al treilea. Porniţi din pole position, Gregory Franchi (Belgia), Frank Kechele (Germania) şi Mathias Lauda (Austria) au înregistrat constant timpi foarte buni pe turul de circuit şi în final au fost recompensaţi cu prima lor clasare pe podium în sezon 2012 din Blancpain Endurance Series, încheind la un tur de maşina Audi învingătoare.
Tripleta de piloţi Marc VDS Racing – Markus Palttala (Finlanda), Bas Leinders (Belgia) şi Maxime Martin (Belgia) – a terminat pe locul al patrulea, ajutaţi de BMW Z4 GT3 #3. Cei trei au condus în prima parte a întrecerii şi au stabilit tururi rapide atât în condiţii de pistă udă, cât şi uscată. La apariţia ploii sâmbătă seară, Martin a fost de departe cel mai rapid pilot din pluton şi a reuşit cel mai bun timp pe un tur de circuit (2:19,758) pe pistă uscată. Chiar dacă cei trei piloţi Marc VDS Racing nu au reuşit în cele din urmă să urce pe podium, ei au avut posibilitatea de a-şi apăra primul loc în clasamentul general din Blancpain Endurance Series. Maşina cu numărul 3 s-a aflat la conducere după şase ore de cursă şi pe locul al treilea la jumătatea competiţiei, ceea ce a adus piloţilor puncte importante în bătălia pentru titlul campionatului GT3, unul foarte disputat.
Bert Longin (Belgia), Henri Moser (Elveţia) şi Mike Hezemans (Olanda) se pot declara mulţumiţi cu performanţa pe care au avut-o la comenzile BMW Z4 GT3 #4. Piloţii Marc VDS Racing au pierdut teren la start şi apoi au fost întârziaţi la standuri când echipa tehnică a trebuit să remedieze o defecţiune. Cu toate acestea, cei trei au revenit spectaculos şi au ocupat poziţia a 15-a la final. BMW Z4 GT3 înscris de ROAL Motorsport (#29) – pilotat de Tom Coronel (Olanda), Stefano Colombo (Italia), Edoardo Liberati (Italia) şi Michela Cerruti (Italia) – a încheiat pe locul al 32-lea, după ce a avut parte de un pit stop foarte lung pentru repararea daunelor cauzate de un accident.
Alte trei modele BMW Z4 GT3 au abandonat înainte de finalul cursei. Maşina cu numărul 37 a echipei DB Motorsport, pilotată de Simon Knap (Olanda), Andrew Danyliw (Canada), Jochen Habets (Olanda) şi Léon Rijnbeek (Olanda), a fost prima victimă ca urmare a unui accident. Surata cu numărul 36 a fost implicată în acţiunea din fruntea clasamentului pentru cea mai mare parte a cursei. Jeroen den Boer (Olanda), Stéphane Lémeret (Belgia) şi Jeffrey van Hooydonck (Belgia) au fost pe locul secund la un moment dat, după care Lémeret a fost victima unui accident la lăsarea întunericului, moment în care era al cincilea în clasament. De un final prematur a avut parte şi maşina echipei Race Art, în al cărei cockpit au urcat Nick Catsburg (Marea Britanie), Roger Grouwels (Olanda), Jaap van Lagen (Olanda) şi Robert Nearn (Marea Britanie).
Rezultatul face ca numărul total de victorii obţinute de BMW în clasamentul cursei de 24 de ore de la Spa-Francorchamps să stagneze la 21. Primul triumf a fost reuşit în 1965, de favoriţii locali Pascal Ickx (Belgia) şi Gérard Langlois (Belgia), cu un model BMW 1800 ti. Cel mai recent succes a fost obţinut de Alain Cudini (Franţa), Marc Duez (Belgia) şi Eric van de Poele (Belgia), în 1998, cu BMW 320i.
Michael Bartels (director Vita4One Racing):
„Acest loc al treilea este punctul culminant al colaborării noastre cu BMW în cursele de anduranţă, până la acest moment. Suntem mulţumiţi de rezultatele din cursele de sprint, dar un podium la Spa este întotdeauna ceva special. Intenţia noastră a fost să luptăm pentru locurile fruntaşe în cursa de 24 de ore de la Nürburgring. Cum acest lucru nu a fost posibil, am dovedit că împreună putem progresa. Avem un program de curse foarte dificil în acest an. Dacă reuşeşti să duci o maşină la sosire la Spa şi să obţii un podium, atunci sentimentul este unul fantastic.”
Gregory Franchi (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
„A fost încă o cursă dificilă la Spa-Francorchamps. Am avut adversari puternici şi a trebuit să dăm maximum în fiecare tur. Cursa de 24 de ore de la Spa este specială pentru mine, pentru că provin din această regiune. Mi-a plăcut mult cursa şi podiumul înseamnă foarte mult pentru mine.”
Mathias Lauda (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
„În general, sunt mulţumit de cursă. Maşina a fost foarte bună şi intervalele duble în cockpit au funcţionat bine. Din punct de vedere al timpilor, constant am fost la acelaşi nivel cu cei din frunte. Aşa că am motive de bucurie. Vreau să mulţumesc echipei, cu toţii au făcut o treabă excelentă. Nu am putut privi ultimele tururi, când Frank a preluat volanul pentru partea finală. Clasarea pe podium este o recompensă pentru întreaga echipă.”
Frank Kechele (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
„Cursa a fost o plăcere. Am fost ghinionişti să pierdem teren la start, dar acest lucru nu ne-a făcut să ne pierdem. Echipa a făcut o treabă deosebită şi mereu am crezut că putem termina pe podium – şi am reuşit. Condiţiile nu au fost uşoare. Au fost multe accidente, mai ales noaptea, şi trebuia să ne ferim de probleme. Spa-Francorchamps este un challenge deosebit pentru piloţi şi este unul pe care îl accept oricând.”
Bas Leinders (pilot şi director Marc VDS Racing):
„Am luptat din greu, dar aşa este mereu în motorsport. Nu am avut probleme majore, ci mai multe minore. Ne-am străduit din răsputeri, până la ultimul tur. Am încheiat pe locul al patrulea în cursa de 24 de ore de la Nürburgring. Eram decişi să facem mai mult aici, dar am fost ghinionişti. De două ori am fost loviţi de altă maşină şi de alte două ori am văzut cum avansul avut a fost pierdut din cauza neutralizării cu Safety Car. Apoi am avut şi o pană. Au fost prea mult probleme minore.”
Maxime Martin (Marc VDS Racing, BMW Z4 GT3 #3):
„A fost prima mea cursă de 24 de ore. Am atacat din primul tur. La început am fost lideri şi am maximizat avantajul pe care BMW Z4 GT3 ni l-a oferit pe ploaie. Apoi au fost toate acele perioade de neutralizare şi numeroasele probleme mici care au mărit ecartul faţă de lideri. Fără îndoială, cred că două clasări pe locul al patrulea în curse de 24 de ore – Nürburgring şi Spa-Francorchamps – sunt o realizare pentru echipă.”
Markus Palttala (Marc VDS Racing, BMW Z4 GT3 #3):
„O cursă ciudată pentru mine. Am ieşit prima dată pe circuit după 12 ore, din cauza penalizării «stop-and-go». Cel mai important lucru a fost să acumulăm cât mai multe puncte în campionat. Ceea ce am reuşit. Putea fi mai rău, dar şi ceva mai bine. Am fost foarte rapizi, lucru dovedit de cel mai bun tur al cursei reuşit de Maxime, dar astăzi nu ne-a fost predestinat să fim mai sus în clasament.”
Echipele BMW în cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps:
#3 Marc VDS Racing Team, locul al patrulea
Markus Palttala (Finlanda), Bas Leinders (Belgia), Maxime Martin (Belgia)
#4 Marc VDS Racing Team, locul al 15-lea
Bert Longin (Belgia), Henri Moser (Elveţia), Mike Hezemans (Olanda)
#29 ROAL Motorsport, locul al 32-lea
Tom Coronel (Olanda), Stefano Colombo (Italia), Edoardo Liberati (Italia), Michela Cerruti (Italia)
#36 DB Motorsport, abandon
Jeroen den Boer (Olanda), Stéphane Lémeret (Belgia), Jeffrey van Hooydonck (Belgia)
#37 DB Motorsport, abandon
Simon Knap (Olanda), Andrew Danyliw (Canada), Jochen Habets (Olanda), Léon Rijnbeek (Olanda)
#66 Vita4One Racing Team, locul al treilea
Gregory Franchi (Belgia), Frank Kechele (Germania), Mathias Lauda (Austria)
#70 Race Art, abandon
Nick Catsburg (Marea Britanie), Roger Grouwels (Olanda), Jaap van Lagen (Olanda), Robert Nearn (Marea Britanie)
Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro