DTM Lausitzring C2: Prima victorie a carierei lui Auer
Lucas Auer nu mai este doar ”nepotul lui Berger”, devenind cel de-al șaselea câștigător diferit din șase manșe anul acesta. Austriacul a adus un prim succes pentru Mucke Motorsport, gruparea de client Mercedes ce activează din 2005, tocmai pe traseul de casă al acestora.
Calificări
Mercedes a dominat secvența de 20 de minute, Lucas Auer fiind mereu în avanposturi. El a fost primul pilot capabil să coboare sub 1m17s, reușind să obțină al doilea pole position din carieră. Vietoris a completat o sesiune de vis pentru Mucke Motorsport cu al doilea timp, însă o penalizare pentru blocarea unui adversar. Astfel, în prima linie a urcat Timo Glock, însă pentru BMW urma o cursă grea. În linia a doua se aflau Wickens și Rockenfeller, în timp ce Wittmann reușea al optulea timp. Era mult în fața adversarilor la general, care împărțeau penultima linie a grilei: di Resta (P21) și Mortara (P22). Închizători de pluton erau campionii DTM Timo Scheider și Martin Tomcyzk, destul de blazați în ultima vreme.
Cursa
Auer a plecat foarte bine din pole, în timp ce Glock a fost surclasat de Wickens, iar Rockenfeller a ieșit din orice calcule după ce a anticipat plecarea și a fost penalizat. Primele 20 de minute de cursă au fost liniștite, fără modificări în top 10, singurul eveniment notabil dinaintea opririlor la boxe fiind contactul dintre învingătorul zilei precedente, Molina, și brazilianul Augusto Farfus. Spaniolul a fost găsit vinovat pentru incident, însă pentru rivalul de la BMW era o palidă consolare – cu splitterul distrus, mașina #18 s-a retras în garaj.
DTM Lausitzring C1: Miguel Molina tranșează lupta cu Green
În turul al 16-lea, Wickens, Glock și Blomqvist au deschis balul opririlor și majoritatea celor din top 10 i-au urmat în scurt timp. Ghinionistul secvenței a fost Timo Glock, a cărui oprire lentă de 4,4 secunde l-a retrogradat în spatele lui Paffett și Green. Cei de la Audi au jucat din nou cartea de la Spielberg, optând pentru o oprire târzie în cazul lui Ekstrom, Muller, Mortara și Tambay. Suedezul era în cea mai bună poziție pentru a profita de asta, ieșind de la boxe la finele turului 32 pe poziția a cincea, la o secundă de podium. Paffett și Green nu i-au putut rezista, iar apoi s-a produs și rocada între britanici. Ekstrom a plecat în urmărirea lui Wickens, pe care l-a taxat în turul 44, cu 2 minute înaintea finalului.
Însă Lucas Auer era mult prea departe pentru a se expune și a devenit al șaselea învingător diferit din 2016. 19 piloți din grupul de 24 au victorii în cont, excepțiile fiind Tambay, Muller, Gotz, Juncadella și Ocon. Pentru Mucke Motorsport, grupare care activează în DTM încă din 2005, a fost primul succes, savurat din plin de Peter Mucke. Ekstrom s-a bucurat de recuperare, iar Wickens a devenit lider la general. Spre deosebire de Formula 1, am avut așadar o explozie de bucurie pe podium, din partea tuturor.
Noile reguli au adus echilibrul mult dorit: fiecare dintre cei trei constructori are acum câte două victorii în 2016, iar primii trei la general provin din cele trei tabere. Marele perdant al weekendului este scoțianul Paul di Resta, care nu a deranjat zona punctelor nici în cursa a doua și a pierdut cinci locuri la general.
Clasament: Wickens 58p, Wittmann 55p, Ekstrom 46p, Green 45p, Mortara 43p, di Resta 43p.
Articol realizat de partenerii noștri de la Pitstops.ro