DTM Preview Moscova: regimul totalitar Audi continuă?

Impresia generală după cinci etape este că Audi își poate controla rivalii, pe care i-a dominat în trei weekenduri. După controversa încă nefinalizată de la Spielberg, destinația cea mai nepopulară din calendar nu va aduce relaxarea necesară, mai ales că o pistă anostă ar putea duce la noi contacte. Premeditate?

Moscow Raceway a fost inaugurat la mijloc de 2012, iar ofensiva financiară a Rusiei a atras imediat o serie de competiții internaționale precum WTCC, Seria Mondială Renault, Mondialul de Superbike sau DTM. Denumirea circuitului este ușor improprie, dată fiind distanța destul de mare față de capitală, însă caracterul înghesuit și virajele lipsite de caracter sunt probleme mult mai importante.

Rușii au propus în 2013 un layout îngrămădit, varianta ”Sprint 4” în lungime de 2,555 km fiind un coșmar pentru piloți. Rockenfeller și Ekstrom au semnat dubla pentru Audi, înaintea BMW-ului pilotat de Farfus. Alegerea traseului scurt se justifica pentru a avea mai multe treceri prin fața tribunelor, expunerea fiind de altfel principalul motiv pentru care există o rundă DTM atât de departe de toate celelalte. Piața rusă este argumentul capital al celor trei constructori premium, care ignoră orice considerent sportiv sau logistic.

Anul trecut s-a făcut tranziția către varianta numită ”de Grand Prix”, însă sperăm ca odată cu apariția traseului ceva mai original de la Sochi să nu avem vreodată un GP pe Moscow Raceway. Lungimea de 3,931km includea și o linie dreaptă suficient de lungă pentru a mai anima întrecerea, însă asta nu a împiedicat o nouă victorie cu plecare din pole position, de această dată a lui Maxime Martin. Belgianul este subiectiv și face notă discordantă cu grupul piloților, afirmând că acesta este traseul său preferat din calendarul DTM. Faptele indică momentan că e singura pistă pe care a câștigat.

Noul lider la general, Mattias Ekstrom, va avea cea mai grea mașină la Moscova, cu 1137,5kg. La polul opus vom avea modelele BMW, cu 30kg mai ușoare decât Audi-ul Red Bull. Configurația traseului, cu viraje lente în care tracțiunea este primordială, ar putea penaliza mai serios mașinile îngreunate, însă lipsa virajelor de mare viteză va continua să afecteze grupul BMW, cu binecunoscuta problemă a aducerii pneurilor în temperatură. Așadar, este de așteptat ca Mercedes, singurul constructor fără victorie în Rusia, să aibă o șansă bună. De asta ar avea nevoie Pascal Wehrlein pentru a da replica pe pistă după agresiunea suferită la Spielberg, în urma căreia acuză un deficit de 17 puncte în raport cu Ekstrom.

DMSB a considerat că penalizează exemplar Audi după carambolul austriac. Doctorul Ullrich nu va mai avea voie în pitlane anul acesta în timpul calificărilor și al curselor, Audi va plăti o amendă de 200.000 Euro și va pierde punctele la constructori din cursa secundă de la Spielberg, iar Scheider va fi pe bară în Rusia. Totuși, de ce nu s-a procedat ca în 1999, când ultimul tur al finalei STW nu a mai fost luat în calcule?

Antonio Giovinazzi, liderul Formulei 3 europene, este marele beneficiar al acestui scandal. Toate cărțile s-au așezat în favoarea italianului: recent numit în postura de pilot de rezervă al mărcii din Ingostadt, el a primit chemarea într-un cockpit de titular imediat, iar faptul că Formula 3 a ales să nu urmeze DTM-ul la Moscova îi permite să evite suprapunerea programelor

Costurile ridicate ale deplasării în Rusia limitează experiența fanilor, de vreme ce niciuna dintre competițiile-suport nu va face această călătorie. Dacă seriile Porsche Carrera Cup și Audi TT Cup vor reveni în etapele finale din Germania, Formula 3 europeană a venit în 2014 la Moscova și s-a lămurit că nu merită, iar acum a ales să viziteze Portugalia în weekendul 5-6 septembrie.

Așadar, salvarea vine tot de la ITR, care a avut inspirația de a trece la programul cu două curse în fiecare weekend DTM, salvând astfel un program golaș pentru fanii ruși, care n-au nicio vină pentru creația insipidă a lui Tilke de lângă Moscova.

Material realizat de echipa Pitstops.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account