Jens Marquardt despre direcțiile strategice pentru BMW Motorsport
Jens Marquardt, șeful BMW Motorsport, a ținut să facă niște clarificări legate de lansarea noului BMW M6 GT3, calmând totodată zvonurile legate de o posibilă revenire a mărcii bavareze la LMP1. În plus, Marquardt a mai vorbit și despre implicarea BMW în Formula E.
Încă din primăvară se vorbește de o posibilă revenire a BMW cu o echipă de uzină în categoria de top a Mondialului de Anduranță – LMP1. Aceste zvonuri au fost infirmate de Jens Marquardt care a ținut să precizeze că, în prezent, categoria de top a prototipurilor nu este de interes pentru BMW care se concentrează pe campionate unde se folosesc mașini bazate pe modele de producție și pe programele client pentru care se dezvoltă noul M6 GT3. În afară de aceste programe, singura posibilă implicare a BMW ca și uzină, pe lângă DTM, ar putea fi în America de Nord unde BMW Team Rahal Letterman Racing este probabil să continue în United Sportscar Championship cu o variantă de clasă GTE a lui M6. Cât despre Le Mans, Garage 56 este o opțiune pe care Marquardt nu a scos-o complet din discuție însă un astfel de proiect s-ar putea materializa, cel mai devreme, în 2018.
Revenind la BMW-ul M6 GT3, cel ce îi va lua locul venerabilului Z4, acesta va debuta abia în 2016. Decizia a fost luată ca urmare a faptului că BMW nu vrea să urmeze calea aleasă de Mercedes și Audi care au lansat deja noile lor modele de GT3 care au fost înscrise sub echipa de uzină care are sarcina de a dezvolta modelul înainte ca acesta să fie oferit clienților. BMW vrea să ofere mașina direct clienților astfel că a decis să întârzie lansarea până la începutul lui 2016, fie la cursa de 24 de ore de la Dubai sau cea de 24 de ore de la Daytona. Pentru cea de-a doua, un client este asigurat, Turner Motorsport anunțând că va achiziționa noul M6 GT3 atât pentru categoria GT-D din USCC cât și pentru Pirelli World Challenge. Pe lângă Turner Motorsport, și Marc VDS Racing este interesată de noul model, belgienii participând și la dezvoltarea mașinii.
Cât despre Formula E, Marquardt a punctat că BMW nu este interesat să se implice direct în acest campionat până ce nu se găsește o soluție care să elimine oprirea de la jumătatea cursei pentru schimbarea mașinii. Cum bateriile care să reziste pe întreaga durată a unei curse ar putea să apară abia peste 3 ani, BMW va rămâne prezent, pentru moment, doar ca supplier al safety car-ului.
Material realizat de echipa PitStops.ro