Locul al doilea pentru ROWE Racing şi BMW M4 GT3 în cursa de 24 de ore de la Nürburgring

BMW M4 GT3

Echipa ROWE Racing a terminat pe podium cea de-a 51-a ediţie a cursei de 24 de ore de la Nürburgring (Germania). Dries Vanthoor (Belgia) a trecut linia de sosire pe locul al doilea cu #98 BMW M4 GT3, la 26,911 secunde în urma modelului Ferrari câştigător. Vanthoor a împărţit cockpitul cu Maxime Martin (Belgia), Sheldon van der Linde (Africa de Sud) şi Marco Wittmann (Germania), cei patru acoperind 162 de tururi. Pentru BMW M Motorsport, acesta a fost primul podium cu BMW M4 GT3 la clasica de anduranţă din Munţii Eifel.

Plecat de pe locul al 31-lea al grilei de start, cvartetul de piloţi a continuat să urce în pluton pe parcursul primelor ore ale cursei, fiind deja în Top 10 după a doua rundă de opriri la boxe. Ulterior au fost implicaţi într-o luptă de la distanţă cu cei care aveau să câştige cursa, dispută care a însemnat numeroase schimbări ale liderului între cele două maşini. Echipajul ROWE Racing a recuperat mult faţă de modelul Ferrari câştigător datorită unei opriri finale mai scurte, dar în cele din urmă nu a reuşit să reducă diferenţa suficient.

#100 BMW M4 GT3 a ajuns şi el la finalul maratonului de pe Nürburgring. Maşina înscrisă de Walkenhorst Motorsport la categoria Pro-Am a fost pilotată de Christian Bollrath (Germania), Jörg Breuer (Germania), Sami-Matti Trogen (Finlanda) şi Henry Walkenhorst (Germania) şi a încheiat pe locul al 16-lea, ceea ce i-a adus poziţia a cincea în clasa Pro-Am.

Multă vreme a părut că mai multe BMW M4 GT3 ar avea un cuvânt de spus în lupta pentru victorie în clasamentul general. Cu toate acestea, situaţia s-a schimbat pe parcurs odată cu apariţia numeroaselor incidente importante de la primele ore ale dimineţii pe Nordschleife. După 13 ore de cursă, Connor De Phillippi (SUA), Philipp Eng (Austria), Augusto Farfus (Brazilia) şi Nick Yelloly (Marea Britanie) au fost forţaţi să abandoneze cu al doilea BMW M4 GT3 al ROWE Racing, după ce De Phillippi s-a ciocnit cu o maşină mai lentă. La scurt timp, BMW Junior Team a avut probleme: #72 BMW M4 GT3 a suferit mai multe avarii în urma unei pene de cauciuc. BMW M Team RMG a petrecut mult timp încercând să repare maşina şi să o retrimită pe circuit. În cele din urmă, Dan Harper (Marea Britanie), Max Hesse (Germania) şi Neil Verhagen (SUA) nu au avut de ales decât să se retragă, după ce petrecuseră o mare parte din cursă în Top 3.

Walkenhorst Motorsport a avut, de asemenea, ghinion cu maşinile SP9 rămase; în drum spre o clasare în Top 10 în cea de-a şaptea oră a cursei, #101 BMW M4 GT3 a fost forţat să abandoneze după două accidente consecutive. Cursa s-a încheiat prematur şi pentru maşina cu numărul 102, după un accident la primele ore ale dimineţii de duminică. La momentul respectiv, modelul BMW M4 GT3 rula pe locul al şaptelea.

Toate acestea înseamnă că BMW rămâne cu 20 de victorii la general în „Infernul Verde”. Nici un alt producător nu poate rememora o istorie mai bogată în cursa de 24 de ore. Ultima victorie BMW pe Nordschleife a venit datorită ROWE Racing, cu BMW M6 GT3, în 2020.

Şi BMW M4 GT4 Media Car i-a fost refuzat un rezultat meritoriu în clasa SP10. Jurnaliştii de specialitate Jethro Bovingdon (Marea Britanie), Christian Gebhardt (Germania) şi Guido Naumann (Germania), împreună cu Jörg Weidinger (Germania) – inginer de teste şi dezvoltare BMW M -, au reuşit iniţial să recupereze teren în primele opt ore ale cursei. Cu toate acestea, un accident a necesitat reparaţii îndelungate înainte ca o a doua coliziune, în cea de-a 14-a oră de cursă, să aducă ieşirea definitivă din cursă.

În ciuda acestui fapt, a existat totuşi un motiv de sărbătoare în clasa SP10. Echipa FK Performance Motorsport a reuşit victoria cu noul BMW M4 GT4. Christian Konnerth (Germania), Maxime Oosten (Olanda), Lorenz Stegmann (Germania) şi Miklas Born (Elveţia) au trecut linia de sosire cu mult înaintea celor mai apropiaţi rivali. Locul al treilea a revenit tot unui BMW M4 GT4 înscris de FK Performance. La clasa BMW M240i Racing, primul loc a revenit Adrenalin Motorsport Team Motec. GITI Tire Motorsport by WS Racing a câştigat în clasa SP 8T cu prima generaţie BMW M4 GT4, în timp ce Adrenalin Motorsport a câştigat şi clasa VT 2 cu BMW 330i. Hofor Racing a triumfat în clasa SP 6 cu BMW M3 GTR, iar #542 BMW 325i a încheiat pe primul loc în clasa V4.

 

Declaraţii după cursa de 24 de ore de la Nürburgring

Franciscus van Meel (director executiv BMW M GmbH): „Am fost încântat de atmosfera oferită de această cursă de 24 de ore. 235.000 de spectatori au transformat cursa într-un festival de neegalat în lumea sportului cu motor. Acţiunea de pe circuit a fost la fel de captivantă şi am fost încântat să văd că am putea realiza o revenire fantastică cu BMW M4 GT3 şi ROWE Racing şi să luptăm pentru victorie. Locul secund nu este chiar rezultatul pe care îl speram în final, dar totuşi o performanţă excelentă. Felicitări şi mii de mulţumiri tuturor! Ca întotdeauna, şi anul acesta a fost fantastic să vedem întreaga gamă de automobile BMW M şi BMW pe grila de start şi la tradiţionalul M Corso dinaintea cursei. BMW M şi Nürburgring sunt şi vor rămâne strâns legate. Deja aştept cu nerăbdare să revin în sezonul 2024!”

Andreas Roos (director BMW M Motorsport): „A fost o cursă de 24 de ore plină de evenimente pentru noi. Locul al doilea cu #98 BMW M4 GT3 al ROWE Racing este un rezultat fantastic. Felicitări şi multe mulţumiri tuturor! Piloţii noştri au făcut o treabă impecabilă şi şi-au făcut loc în plutonul fruntaş după un start din afara primilor 30. În acelaşi timp, aş dori să felicit Frikadelli Racing Team pentru o victorie meritată. Celelalte echipaje SP9 ale noastre au arătat şi ele un ritm bun şi aveau şanse să ajungă pe podium. Uneori, aveam patru BMW M4 GT3 în Top 10. Cu toate acestea, „Iadul Verde” a lovit, în special noaptea, şi a eliminat nu mai puţin de patru dintre atuurile noastre – #99 BMW M4 GT3 al ROWE Racing, #72 BMW M4 GT3 al BMW Junior Team şi cele două maşini Pro ale Walkenhorst Motorsport. Prin urmare, podiumul este un mod frumos de a termina şi, mai presus de toate, o recompensă demnă pentru munca grea a tuturor echipelor, piloţilor şi angajaţilor BMW M Motorsport. De asemenea, aş dori să mulţumesc tuturor echipelor BMW care au dat totul şi au produs motorsport de calitate în diferitele clase. De asemenea, am putut face o declaraţie cu noul BMW M4 GT4. Felicit echipa FK Performance Motorsport pentru victorie şi locul al treilea în clasa SP10. În general, cursa de 24 de ore a fost un eveniment remarcabil în 2023, cu un public şi o atmosferă pe care nu le-am experimentat niciodată în cariera mea. Ne vom întoarce anul viitor, când vom face din nou tot posibilul pentru a obţine a 21-a victorie la general.”

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account