BMW X7 vs Mercedes-Benz GLS: luxul în forme diferite

BMW X7 vs Mercedes-Benz GLS

BMW X7 vs Mercedes-Benz GLS este un comparativ foto între cele mai mari modele ale celor doi producători. Ambele sunt uriașe, ambele duc luxul pe culmi înalte și ambele au prețuri prohibitive. Tocmai de aceea visăm la ele.

Noul BMW X7 este prima încercare a bavarezilor să se ia la trântă cu mult mai experimentatul GLS. Cunoscut până de curând sub numele GL. Și ambele modele se adresează aceluiași public țintă. Unul în căutarea unei mașini mari, luxoase, capabilă să meargă oriunde în deplin confort, chiar și cu șapte oameni la bord. Cu noul BMW X7 am făcut un drum lung, din București până la Budapesta, așa că știu cam tot ce poate mașina să-ți ofere. Cu noul GLS încă n-am mers, dar sunt sigur că Mercedes-Benz a acordat acestui model toată atenția cuvenită. Pentru că, de altfel, ambele modele sunt vârfuri de gamă în familiile lor.

BMW X7 vs Mercedes-Benz GLS

BMW X7 vs Mercedes-Benz GLS: prețuri și performanțe pentru diesel

Începem comparația cu motorizările diesel. Mai exact propulsoare cu șase cilindri în linie, de trei litri. Pentru ambele modele, căci nu demult Mercedes-Benz a renunțat la configurația V6 în favoarea uneia cu cilindri dispuși în linie. Versiunile comparate acum se numesc xDrive30d și 350 d 4MATIC. Este evident care cui aparține, nu? Poate că atunci când ești în căutarea unui astfel de model prețul nu e primmul criteriu de departajare, dar sigur contează și el. Prin urmare o să observi că GLS 350 d 4MATIC este ceva mai scump decât un X7 xDrive30d. Pentru bavarez prețul pleacă de la 83.062 de euro, cu TVA inclus. GLS pleacă de la 88.833 de euro. Așa că X7 pleacă cu un avans de vreo 5.800 de euro. Pe de altă parte, în cazul acestor versiuni, Mercedes-ul are avantajul puterii în plus. Cu 265 de cai-putere la 4.000 de rotații pe minut și cu un moment motor de 620 Nm disponibil între 2.000 și 2.500, BMW X7 xDrive30d accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,0 secunde și atinge o viteză maximă de 227 km/h. De cealaltă parte, GLS 350 d 4MATIC livrează un maxim 286 de cai-putere între 3.400 și 4.600 de rotații pe minut, și un cuplu maixm de 600 Nm, dar disponibil încă de la 1.200 de rotații pe minut. Astfel, GLS-ul face suta tot în 7,0 secunde și atinge tot 227 km/h. Cam ciudată similitudinea, nu-i așa?

BMW X7 vs Mercedes-Benz GLSPe lângă aceste două versiuni, ambele modele mai au în gamă câteun propulsor diesel, dar acestea nu prea suportă comparație directă din cauza diferenței de putere și de preț. Pentru X7 M50d cele patru turbine care supraalimentează motorul de 3,0 litri sunt suficiente pentru a livra 400 de cai-putere și un sprint 0-100 km/h în 5,4 secunde, dar cu un preț pe măsură: 107.933 de euro. Mercedes-Benz GLS 400 d 4MATIC livrează 330 de cai-putere și face suta în 6,3 secunde, pentru 93.162 de euro.

BMW X7 vs Mercedes-Benz GLS: prețuri și performanțe pentru benzină 

Și în cazul motorizărilor pe benzină apar ceva diferențe, dar ele sunt ceva mai ușor de digerat. Aici voi compara versiunile X7 M50i și GLS 580 4MATIC. BMW-ul aruncă în luptă un V8 superb, de 4,4 litri, pe care îl supraalimentează pentru a obține o putere maximă de 530 de cai-putere între 5.500 și 6.000 rpm, dar și un cuplu gigantic de 750 Nm disponibil între 1.800 și 4.600 de rotații pe minut. Suta se întâmplă în 4,7 secunde, iar viteza maximă este 250 km/h. Noul Mercedes-Benz GLS 580 4MATIC vine cu o abordare diferită și plusează cu sistemul EQ Boost. Adică un fel de hibridizare ușoară care permite un boost de putere în anumite condiții. Baza este tot un V8, dar de 4,0 litri, tot supraalimentat. Acesta dezvoltă singur o putere maixmă de 489 de cai-putere la 5.500 rpm și un cuplu de 700 Nm între 2.000 și 4.000 rpm. Sistemul EQ Boost poate furniza 22 de cai-putere în plus, dar numai în anumite condiții, astfel că puterea maximă nu se cumulează. În fine, GLS 580 4MATIC face suta în 5,3 secunde. Ce-i drept, și în acest caz performanțele dinamice sunt destul de diferite, iar X7 are un avantaj considerabil în cazul acestor două motorizări. Cu toate acestea, prețurile acestor două versiuni sunt extrem de apropiate. Cu 109.956 euro pentru X7 M50i și 110.253 de euro pentru GLS 580 4MATIC.

BMW X7 vs Mercedes-Benz GLSTotuși, nu trebuie să ignorăm faptul că Mercedes livrează și o versiune AMG pentru GLS. Cu 612 cai-putere, 850 Nm și un sprint 0-100 km/h în 4,2 secunde, Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ este un monstru. Din păcate nu cred că X7 va avea o versiune „M” care să rivalizeze cu AMG-ul și cred că vom rămâne doar cu versiunea M Performance ce echipează versiunea M50i. Iar prețul pentru GLS 63 încă nu este publicat pentru piața din România.

BMW X7 vs Mercedes-Benz GLS: dimensiuni și interior

E clar că în oraș nici unul dintre aceste două modele nu o să fie o plăcere. Ambele au peste cinci metri lungime și aproape doi metri lățime, așa că în niciun caz nu te vei strecura cu ele pe străduțe. Reversul medaliei este că ambele oferă spațiu uimitor în interior. Și nu e vorba doar despre spațiu. E mai degrabă un răsfăț pentru toți cei de la bord, indiferent de locul pe care îl ocupă în mașină. Personal, interiorul GLS-ul îmi place mai mult ca design, iar integrarea celor două ecrane îmi place foarte mult. X7 rămâne ceva mai conservator din acest punct de vedere, dar trebuie să fii foarte chițibușar pentru a strâmba din nas. Așa cum spuneam, ambele oferă șapte locuri, iar pentru X7 poți opta ca bancheta spate să fie înlocuită de două fotolii individuale. Sistemele de conectivitate, de infotainment și siguranță sunt excepeționale pentru ambele modele și cred cu tărie că alegerea unui interiir în defavoarea altuia ține doar de gusturile personale ale fiecăruia dintre noi.

BMW X7 vs Mercedes-Benz GLS

BMW X7 vs Mercedes-Benz GLS: concluzie

Dacă ar fi să aleg între unul dintre aceste două modele, alegerea mea ar fi strict subiectivă. Și, poate contrar așteptărilor, aș alege GLS-ul. De ce? Păi nu prea știu să-ți spun. Cred că îmi place mai mult designul, atât exterior, cât și interior, și pentru că aceste mașini trebuie să fie confortabile și rafinate până peste măsură. Și mai cred că atunci când vine vorba despre acest gen de confort, Mercedes-Benz încă are un avantaj în fața BMW. Pe de altă parte, X7-le mi-a plăcut foarte-foarte mult atunci când l-am testat și mi-a arătat o altă latură a bavarezilor. Adică latura aia care sacrifică puțin dinamica și se concentrează pe confort și rafinament. Și chiar cred că viitoarea generație X7 va miza și mai mult pe aceste atribute și poate că atunci GLS-ul va pierde în fața unui comparativ teoretic. Tu în ce ai alege să călătorești?

Mai jos ai clipul cu testul din București la Budapesta de la volanului unui X7 xDrive40i. Evident, dacă încă nu te-ai abonat la MotorVlogTV, ar fi cazul să o faci:

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account