Acestea sunt cele mai importante noi modele BMW așteptate în 2021
2020 a fost un an problematic, dar nu a fost sărac în noutăți pentru gama mărcii BMW. Totuși, 2021 se anunță a fi un an și mai incitant, cu o varietate de modele noi care își vor începe cariera comercială sau care vor fi dezvăluite.
În cele ce urmează am selectat cele mai important modele noi care vor sosi în 2021.
BMW Seria 2 Coupe și BMW M2
Conform Bimmerpost.com, producția noii generații BMW Seria 2 Coupe ar urma să înceapă în august 2021. Vestea îmbucurătoare pentru fanii BMW este că modelul cu nume de cod G42 va avea tracțiune spate, ca și generația pe care o înlocuiește. Acest lucru a fost confirmat de către oficialii BMW. Totodată, este foarte probabil ca noul Coupe să fie disponibil și cu tracțiune integrală xDrive. Despre versiunea M2 nu se știe dacă va debuta tot în 2021, dar se preconizează că va fi comercializat cel târziu din 2022. Autocar.co.uk prefigurează că noul M2 va beneficia de motorul cu 6 cilindri regăsit la noile BMW M3 Sedan și BMW M3 Coupe, dar într-o variantă cu putere temperată. În cazul lui M3 și M4, propulsorul livrează 480 sau 510 CP. Iar actualul BMW M2 CS produce 450 CP, cu 40 CP mai mult decât M2 Competition.
Noile BMW Seria 2 Coupe și BMW M2 se vor remarca estetic prin faptul că nu vor avea faruri duble, așa cum este cel mai des întâlnit în cazul modelelor BMW. Practic, se face o aluzie la configurația cu faruri individuale a unor modele de legendă, precum BMW 2002 turbo. Putem vedea Seria 2 Coupe în acțiune într-un clip video publicat de canalul de YouTube CarSpyMedia:
BMW M4 Cabriolet și BMW M3 Touring
Lansarea pe piaţă a noilor BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupe va avea loc în martie 2021. Acestea au motor de 3 litri, cu 6 cilindri, care oferă 480 CP în varianta de bază și 510 CP pentru versiunea Competition. Modelele cu 480 CP pot avea și cutie de viteze manuală. Iar cele de 510 CP sunt propuse doar cu transmisia M Steptronic cu opt trepte și sistem Drivelogic. Standard, aceste modele au tracțiune la puntea spate. Dar BMW a confirmat că din vara lui 2021 aceste modele vor putea fi livrate și cu tracțiune integrală M xDrive, care oferă și mod de rulare exclusiv cu tracțiune spate.
În plus, BMW a anunțat că 2021 va marca și lansarea versiunii BMW M4 Cabriolet. Totodată se lucrează intens la dezvoltarea primului BMW M3 Touring. Acesta face deja teste pe Nurburgring. Până acum ne-au fost arătate doar câteva cadre cu partea sa posterioară, fără camuflaj. Dar este foarte posibil ca M3 Touring să fie prezentat până la finalul lui 2021, urmând ca vânzările să înceapă cel târziu în 2022.
BMW M5 CS
Markus Flasch, directorul executiv al BMW M GmbH, a anunțat că BMW M5 CS va fi dezvăluit în ianuarie 2021. Totodată, a dezvelit câteva elemente de design ale sedanului sport și a comunicat câteva detalii tehnice. Motorul V8 va produce 635 CP, cu 10 CP mai mult decât M5 Competition. CS-ul se va distinge și prin greutatea scăzută cu 70 kg, față de M5 Competition, pe baza căruia a fost dezvoltat. Printre soluțiile de slăbire au fost adoptarea unei capote din carbon și a scaunelor tip scoică de la M3 și M4, care au structură de carbon. De asemenea, BMW M5 CS va avea 4 locuri și sistem de frânare cu discuri din ceramică și carbon. Elemente precum conturul grilei frontale și jantele vor avea culoare bronz aurie. Iar farurile vor integra Angel Eyes cu iluminare galbenă, ca o aluzie pentru lumea motorsportului.
BMW Seria 2 Active Tourer
Prima generație BMW Seria 2 Active Tourer s-a bucurat de un succes comercial apreciabil, char dacă formatul său de monovolum nu este unul tradițional pentru BMW. Dar pentru acest segment a oferit abilități dinamice și caracter distinct, pe lângă un habitaclu spațios și finisările premium. Seria 2 Active Tourer atrage o clientelă nouă pentru BMW și se va duela cu noul Mercedes-Benz Clasa B. De aceea, va aduce inclusiv un sistem infotainment avansat, cu un ecran dublu de dimensiuni mari, dispus pe orizontală. (Vezi bordul în pozele spion publicate de Carscoops.com) Este un ecran asemănător cu cel regăsit la BMW iX sau la conceptul BMW i4. Această configurație a planșei de bord cu ecran digital orizontal de mari dimensiuni este utilizată și de rivalul Mercedes-Benz Clasa B. Deci se va duce o luptă strânsă de către cei doi constructori germani, pentru a livra o rețetă asemănătoare.
Este de așteptat ca gama de motorizări a noului BMW Seria 2 Active Tourer să cuprindă propulsoare pe benzină și diesel cu 4 cilindri, precum și o versiune plug-in hybrid, așa cum este și cazul actualei generații. Nu există încă informații despre o eventuală variantă pur electrică.
Putem vedea Seria 2 Active Tourer în acțiune într-un clip video publicat de canalul de YouTube CarSpyMedia:
BMW i4
Gran Coupe-ul electric BMW i4 este programat să intre în producție în 2021, la uzina din München. Conceptul BMW i4 prefigura pentru modelul de serie o propulsie capabilă să dezvolte până la 530 CP. Cu aceste resurse BMW menționează că i4 ar sprinta de la 0 la 100 km/h în circa 4 secunde și ar atinge o viteză maximă de 200 km/h. Bateria sa de aproximativ 80 kWh va asigura autonomie de peste 600 km (WLTP). În plus, șeful diviziei BMW M GmbH a confirmat că în 2021 va fi prezentată și o versiune M Performance a lui BMW i4. Aceste sunt toate informațiile oficiale despre i4. Dar zvonurile preconizează că i4 ar urma să fie oferit și în alte două variante cu puteri mai mici, de circa 280 și 330 CP.
BMW iX
BMW a prezentat deja designul SUV-ului pur electric iX și ne-a oferit o serie importantă de specificații tehnice preliminare. Lansarea pe piață a lui BMW iX va avea loc spre finalul lui 2021, intrând în producţie la uzina BMW din Dingolfing din a doua jumătate a anului. BMW iX este configurat cu 2 motoare electrice și dezvoltă peste 500 CP. Promite să sprinteze de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde. De asemenea, BMW iX suportă încărcarea rapidă DC de până la 200 kW. Are baterie litiu-ion cu capacitate energetică brută mai mare de 100 kWh și este creditat cu autonomie WLTP de peste 600 km.