Gerovital
Gerovital
Gerovital

BMW i8: De la schiță la produs finit | Partea I

Istorie BMW i8_FT_P1

BMW i8 este, din punctul meu de vedere, una dintre cele mai importante mașini lansate în ultimele două decenii, așa că o să începem să prezentăm procesul prin care BMW i8 a ajuns de la o simplă idee, schițată pe o foaie de hârtie, la un produs finit, menit să schimbe modul în care privim „supercar-ul” de astăzi. Într-o oarecare măsură, BMW i8 se aseamănă cu BMW M1, în sensul că ambele par modele apărute înainte de timp, lansate cu mari ambiții și așteptări, gata să revoluționeze industria mașinilor construite pentru șofer. Conceptul „Sheer driving pleasure” pare că s-a schimbat radical de atunci până acum, însă principiile care stau la baza lui sunt aceleași. Istorie BMW i8_FT_P1

BMW i8 sub forma lui BMW Vision EfficientDynamics

Pentru prima parte a istoriei BMW i8 trebuie să ne întoarcem puțin în timp. Mai exact cu șase ani în urmă, pe 30.08.2009, cu doar câteva zile înainte de începerea Salonului Auto de la Frankfurt. Atunci, la sfârșitul lunii august, BMW a publicat primele informații despre ce avea să devină peste câțiva ani BMW i8. Numit atunci BMW Vision EfficientDynamics, conceptul își propunea să ia pulsul presei de specialitate și al vizitatorilor, tocmai pentru a verifica într-o oarecare măsură dacă introducerea unui astfel de model în producția de serie ar fi un succes sau, din contră, dacă ar fi un eșec de proporții. Istorie BMW i8_FT_P1

Inițial, BMW i8 avea un motor diesel și două motoare electrice

Viziunea bavarezilor pentru BMW Vision EfficientDynamics s-a schimbat între timp, deși nu radical. Totuși, sistemul de propulsie propus atunci pentru conceptul ce avea să se transforme în BMW i8 era diferit. Sub capota lui BMW Vision EfficientDynamics se afla atunci – sau cel puțin așa susțineau cei de la BMW – un motor diesel, cu trei cilindri, însoțit de două motoare electrice, câte unul pentru fiecare dintre cele două punți motoare. Puterea maximă a lui BMW Vision EfficientDynamics era de 356 de cai-putere, iar momentul maxim era de 800 Nm. Motorul diesel în trei cilindri era responsabil pentru o putere maximă de 161 CP și, pentru că avea doar 1,5 litri, ar fi devenit motorul diesel cu cea mai mare putere litrică. Pentru puntea spate, alături de motorul diesel, se afla un motor electric ce dezvolta 34 de cai-putere. Pe puntea față era un alt motor electric, dar ceva mai puternic. Acesta dezvolta 80 CP în modul „normal”, dar în modul „electric overboost” puterea sa ajungea la 180 CP. Prin urmare, împachetat cu trei motoarea, BMW Vision EfficientDynamics accelera de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde și avea o viteză maximă limitată la 250 km/h. BMW susținea că noul concept avea un consum mixt de 3,76 l/100 km și că autonomia în modul exclusiv electric ajungea până la 50 de kilometri. Ce-i drept, fiind doar un concept, nu prea avea cine să-i contrazică. Istorie BMW i8_FT_P1

BMW Vision EfficientDynamics: o reprezentarea realistică pentru BMW i8

Lăsând la o parte tehnologia de sub capota conceptului BMW Vision EfficientDynamics, este impresionant faptul că BMW i8 nu arată cu mult diferit față de conceptul prezentat în 2009. Un supercar eco, în confgurație 2+2, cu un design venit din viitor, propulsat de un motor diesel cu trei cilindri și alte două motoare electrice, capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în sub cinci secunde și cu un consum mediu de 3,76 l/100 km! Era greu de crezut că într-un viitor nu foarte îndepărtat, BMW Vision EfficientDynamics avea să se transforme într-un model de serie. Designul, inspirat din Formula 1, îi aducea lui BMW Vision EfficientDynamics un coeficient aerodinamic de 0,22. Formele conceptului, alături de portierele de tip „gullwing” și de întreaga tehnologie au fost primite cu o doză serioasă de scepticizm. Nimeni nu putea să afirme cu certitudine că acest concept avea să se transforme în realitate. Istorie BMW i8_FT_P1

Audi e-tron Concept prezentat în același timp cu BMW Vision ED

Coincidență sau nu, în același an de grație 2009, la Salonul Auto de la Frankfurt a fost prezentat și Audi e-tron Concept. Diferit ca abordare, dar la fel de îndrăzneț, conceptul celor de la Audi propunea propulsie pur electrică. Cu patru motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată, Audi e-tron Concept dezvolta 313 CP și 4.500! 🙂 Da, nu e o greșeală, cei de la Audi susțineau că e-tron Concept chiar dezvoltă un moment maxim de 4.500 Nm. În orice caz, o altă coincidență este și faptul că Audi e-tron Concept accelera de la 0 la 100 km/h tot în 4,8 secunde, la fel ca și BWM Vision EfficientDynamics. Totuși, viteza maximă a conceptului Audi era doar de 200 km/h. Un alt lucru interesant este că atunci Audi a prezentat pentru prima dată „pompa de căldură”, al cărei rost era să preia căldura irosită de motoarele electrice și să o folosească pentru încălzirea interiorului. De ce e acest aspect interesant? Pentru că tocmai ce noul Audi Q7 e-tron, model ce va intra în producția de serie, folosește exact același concept de „pompă de căldură”, în exact același scop. Istorie BMW i8_FT_P1 Prima parte a istoriei BMW i8 se oprește aici, dar mâine vom reveni cu partea a II-a. Până atunci vă invităm să aruncați un ochi pe galeria foto cu schițele și pozele lui BMW Vision EfficientDynamics. Nu-i așa că lucrurile nu s-au schimbat prea mult?

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account