Noul BMW M2 CS: ediție limitată pentru cel mai pur model M2 construit vreodată
BMW continuă tradiția modelelor de top CS începută de generațiile F80 M3 Sedan și F82 M4 Coupe și lansează acum noul M2 CS, un automobil puristic în tradiționalul stil BMW M, bazat pe platforma tehnică cu tracțiune exclusiv spate. Coupe-ul compact de înaltă performanță beneficiază de o serie de îmbunătățiri tehnice de avangardă, preluate din lumea motorsportului, pentru a livra o dinamică impecabilă și senzații tari atunci când este condus la limită.
Primul model BMW M2 CS din istorie va fi produs într-o ediție limitată de 3.000 de unități și se va alătura în gamă actualului M2 Competition. Bazat pe generația F87 LCI, noul M2 CS (a cărui abreviere semnifică Coupe Sport) beneficiază de un tren de rulare profund modificat și de tehnologii de reducere a greutății totale a automobilului, cu scopul de a maximiza performanțele dinamice comparativ cu fratele M2 Competition.
Ultra-sportivul M2 CS este propulsat de agregatul cu 6 cilindri dispuși în linie cod S55 (derivat din generația de motoare N55). Acesta dispune de capacitate cilindrică de 3,000 centimetri cubi si de un bloc motor și chiulasa cilindrilor din aluminiu. Special pentru M2 CS, motorul S55 a fost special modificat pentru a livra a o putere maximă de 336 kW / 450 cai putere, semnificând un plus de 40 CP față de M2 Competition.
Supraalimentarea se realizează prin intermediul unui turbocompresor cu captare alternativă (twin-scroll) și dotat cu un sistem de răcire a gazelor post-compresie de tip intercooler. Cuplul motor este transmis punții posterioare prin intermediul unei transmisii automate cu dublu ambreiaj în 7 rapoarte (M DCT) sau al unei cutii manuale cu 6 trepte și atinge un vârf de 550 Nm, aceeași valoare ca și în cazul modelului M2 Competition.
Viteza maximă a noului M2 CS este limitată electronic la 250 km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în 4,0 secunde pentru modelul echipat cu cutie M DCT și 4,2 secunde pentru transmisia manuală cu 6 viteze. Inginerii BMW au operat modificări semnificative și în ceea ce privește materialele folosite pentru construcția șasiului și a caroseriei. Folosirea extensivă a fibrei de carbon pentru capota motorului, spoiler-ul frontal și acoperișul mașinii conduce la o scădere semnificativă a masei totale, cu beneficii evidente pe latura sportivității și agilității. De asemenea, eleronul spate din fibră de carbon, montat pe ușa portbagajului sporește apăsarea aerodinamică pe puntea spate.
De asemenea, acoperișul din fibră de carbon dezvoltat pentru noul BMW M2 CS dispune în premieră de o construcție modulară de tip sandwich, care conferă un plus de rigiditate structurală dar și un centru de greutate scăzut, asigurând astfel și o creștere a stabilității și siguranței noului model. Sistemul de frânare M beneficiază de discuri cu diametru mai mare comparativ cu M2 Competition. Etrierii sunt colorați în roșu pentru M2 CS și indică astfel un sistem frânare optimizat comparativ cu modelul de 410 CP. Opțional, discurile de frână pot fi comandate din material ceramic ranforsat cu fibră de carbon.
Șasiul noului M2 CS este echipat standard cu suspensie adaptivă. Ansamblurile amortizoare față-spate se atașează de caroserie prin capete modificate ce beneficiază de articulații flexibile din material elastokinematic. Noul BMW M2 CS se mândrește cu un set de jante din aliaj ultra-ușor cu o dimensiune 19 țoli, ce pot fi finisate standard în negru lucios sau, la alegere, în auriu cu aspect polișat. Greutatea jantelor frontale atinge doar 18 kilograme (9 kilograme per fiecare jantă), în timp ce masa perechii posterioare este de 20 de kilograme (10 kilograme per bucată, datorită lățimii mai mari).
Plusul de putere înregistrat de agregatul ce motorizează noul M2 CS impune anumite modificări de ordin tehnic pe latura unei mai bune ventilări a unității S55 cu 6 cilindri în linie. Capota motorului este profilată pentru îmbunătățirea fluxului de aer și este prevăzută cu o fantă suplimentară de aerisire din fibră de carbon. Unitatea pe benzină cu cilindree de 3,0 litri este echipată cu 3 radiatoare și pompă gravitațională dublă de ulei, care înlesnesc ventilarea optimă și gresarea permanentă a motorului în orice situație.
Interiorul noului BMW M2 CS denotă o sobrietate sportivă proprie modelelor din portofoliul Coupe Sport. Ca și frații mai mari M3 CS și M4 CS, și noul venit în gamă se bucură de o abundență a tapițeriei și finisării din piele. Singura nuanță disponibilă este culoarea neagră. Scaunele profilate sportiv M, ce afișează emblema CS pe tetierele integrate, sunt îmbrăcate în piele fină Dakota neagră cu cusătură contrastantă cu fir roșu. Volanul este stilizat în piele întoarsă Nappa de culoare neagră, având aceeași cusătură contrastantă. Această filozofie stilistică se continuă și pe cotiera centrală și planșa de bord. Inserția de pe bord este realizată tot din piele Nappa, pe care este cusută cu fir roșu inscripția CS. Pe tunelul central se regăsește și o inserție din material Piano Lack, în timp ce mânerele ușilor sunt placate cu inserții din fibră de carbon.
Noul BMW M2 CS va fi disponibil la lansare în patru culori exterioare metalizate: Albastru Misano (precum modelul din pozele oficiale), Negru Sapphire, Alb Alpine și Argintiu Silverstone. Debutul oficial pe piață este programat pentrul primăvara anului 2020. Actualmente în România, modelul BMW M2 Competition se comercializează cu un preț de pornire de 65.153 euro pentru varianta cu transmisie manuală și 69.150 euro pentru varianta automată. Este de așteptat ca prețul de pornire pentru noul BMW M2 CS să fie unul destul de prohibitiv, având în vedere și faptul că vorbim de o serie limitată și cu puternice influențe tehnologice din lumea motorsportului. Cel mai probabil, pentru a achiziționa noul M2 CS, va trebui să scoatem din buzunar cu circa 10.000 euro mai mult pentru fiecare versiune comparativ cu M2 Competition.
Vă invit să parcurgeți și următorul comunicatul oficial de presă prilejuit de premiera noului BMW M2 CS.
COMUNICAT OFICIAL DE PRESĂ
Bucureşti/München. BMW M GmbH lansează un nou model de excepţie, în ediţie limitată: noul BMW M2 CS oferă un plus semnificativ de performanţe faţă de BMW M2 Competition şi continuă succesul obţinut deja de BMW M3 CS şi BMW M4 CS. De asemenea, noul automobil oferă o bază imensă pentru modelul BMW M2 CS Racing, noul punct de intrare al BMW M Motorsport în cursele de amatori şi în segment clubsport (disponibil din 2020). Noul model nu vine doar cu un plus de putere şi acceleraţii mai perfromante, dar cu noi echipamente pentru acest segment – de la frâne ceramice la anvelope cup, Michelin Pilot Sport Cup 2, de la amortizoare reglabile (o premieră pentru M2), până la componente de caroserie din fibră de carbon (CFRP).
Design atractiv cu utilizare vastă a fibrei de carbon
O serie de elemente de design realizate din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) asigură faptul că BMW M2 CS iese în evidenţă faţă de BMW M2 Competition. Printre acestea se numără capota nou concepută, acoperişul realizat integral din CFRP (o premieră pentru BMW M2), noul spliter frontal, spoilerul gurney şi difuzorul spate. BMW M2 CS stabileşte noi standarde în segmentul său în ceea ce priveşte acceleraţia, performanţele dinamic, precizia şi agilitatea şi oferă un nou punct de intrare, care stârneşte emoţii, în gama de produse BMW M GmbH. Alături de performanţele remarcabile pe circuit, BMW M2 CS face o impresie convingătoare prin capacitatea nelimitată de utilizare cotidiană şi finisajul Misano Blue metalizat, exclusiv pentru acest model. Preţurile pentru BMW M2 CS încep de la 95.000 de euro cu TVA inclus pentru Germania, preţul pentru România urmează a fi comunicat la o dată ulterioară.
Putere mărită la 450 CP şi suspensie M adaptivă
Motorul twin-turbo cu şase cilindri dispuşi în linie de trei litri dezvoltă o putere de 331 kW (450 CP), cu 29 kW (40 CP) peste cea a BMW M2 Competition. Performanţele sunt obţinute cu două turbocompresoare monoscroll, injecţie directă, controlul dinamic al valvelor de admisie VALVETRONIC şi sistemul de sincronizare a valvelor Double-VANOS. Puterea maximă este livrată la un vrâf de turaţie de 6250 rpm, în timp ce cuplul maxim de 550 Nm este asigurat între 2350 şi 5500 rpm. Puterea motorului este transferată la drum sau pistă prin intermediul suspensiei M cu amortizare adaptive – anterior rezervată modelelor M4 – şi a anvelopelor Michelin Pilot Sport Cup 2. Suspensia M adaptivă permite conducătorului să modifice setările amortizoarelor prin modurile Comfort, Sport şi Sport+. În timp ce Comfort optimizează confortul călătoriei în utilizare cotidiană prin oraş, Sport asigură un progres foarte dinamic pe drumurile naţionale, de exemplu. Sport+ (cel mai tare mod) minimizează mişcările caroseriei şi maximizează accentul dinamic pentru performanţe de top pe circuit. Un plus de dinamism este asigurat prin diferenţialul autoblocant spate care în numai 150 ms poate genera efectul maxim de blocare de 2500 Nm. Performanţele pentru sprintul 0-100 km/h sunt de 4 secunde pentru versiunea cu cutie automată şi 4.2 secunde pentru versiunea echipată cu cutie manuală.
Frânele M Sport se bazează pe cunoştinţele din motorsport
Experienţa BMW M GmbH în competiţii se reflectă în mod clar în frânele M Sport, disponibile standard, cu etriere de culoare roşie. Acestea includ discuri de frână mai mari decât frânele M Compound ale BMW M2 Competition (puntea faţă: diametru 400 mm, puntea spate: 380 mm) şi etriere mai mari (puntea faţă: etriere fixe cu şase pistoane, puntea spate: etriere fixe cu patru pistoane). Acest sistem de top oferă performanţe excepţionale de frânare cu o forţă de oprire excelentă în orice condiţii, rezistenţă mare la atenuare şi stabilitate termică considerabilă. De asemenea, clienţii pot selecta opţiunea unor frâne BMW M din carbon ceramic, cu etriere cu şase pistoane pe puntea faţă şi etriere cu patru pistoane pe puntea spate. Acestea sunt şi mai uşoare, pot face faţă unor solicitări mai mari (pe circuit, de exemplu) şi rezistă mai mult. Meritele pentru manevrabilitatea accentuată şi agilă a maşinii revin elementelor precum ansamblul CFRP de înaltă precizie, care măreşte rigiditatea structurii părţii frontale, şi sistemului DSC (controlul dinamic al stabilităţii) foarte precis. Acesta din urmă oferă niveluri generoase de tracţiune în condiţii de drum ud şi atunci când patinarea roţii devine un factor şi previne pierdere bruscă a tracţiunii în mijlocul derapajului. Un ajutor în acest caz este primit din partea diferenţialului M activ, un mecanism multidisc de blocare, controlat electronic, care reacţionează cu precizie şi viteză excepţionale pentru optimizarea tracţiunii şi a stabilităţii direcţionale – şi care acţionează proactiv în anumite situaţii. Pentru pilotajul la limită pe circuit se poate selecta modul M Dinamic (MDM), o subfuncţie a DSC care permite un nivel mai mare de patinare a roţii şi reduce intervenţiile sistemului de control electronic. Sunt posibile astfel niveluri mai mari de subvirare şi supravirare, precum şi derapaje controlate moderate.
Jante de 19 inch, cu anvelope Cup
BMW M2 CS este echipat cu jante forjate de 19 inch, cu design Y-spoke, în finisaj High-gloss Black sau, ca opţiune, auriu mat. Jantele 9J x 19 ţoli de pe puntea faţă cântăresc doar nouă kilograme, cele 10J x 19 ţoli de la roţile spate opresc cântarul la 10 kg. Echipate cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 în format 245/35 ZR 19 şi adaptate special pentru M2 CS, roţile faţă îndeplinesc cele mai înalte standarde când vine vorba de control lateral, stabilitate direcţională, sentiment şi precizie ale direcţiei, în timp ce pneurile spate – format 265/35 ZR 19 – optimizează tracţiunea, controlul lateral şi stabilitatea direcţională. Clienţii care doresc să folosească BMW M2 CS în special pentru condus zi de zi pot comanda anvelopele Michelin Pilot Super Sport ca opţiune gratuită.
Performanţe impresionante
BMW M2 CS oferă câteva performanţe impresionante. Când este echipat cu transmisia opţională – cutie de viteze M cu dublu ambreiaj (DCT), cu şapte trepte -, sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,0 secunde. Cu transmisia manuală cu şase trepte – oferită în premieră la un model BMW CS şi foarte dorită de publicul-ţintă M2 -, rezultatul este 4,2 secunde. Viteza maximă a ediţiei speciale echipate cu pachetul M Driver este limitată electronic la 280 km/h. La maşinile echipate cu cutia de viteze manuală cu şase trepte, consumul mediu mixt de combustibil este de 10,4-10,2 l/100 km, iar nivelul emisiilor CO2 de 238-233 g/km*. În specificaţia cu transmisie M DCT, datele de consum sunt 9,6-9,4 l/100 km, iar cele ale emisiilor CO2 219-214 g/km.* În plus, în Uniunii Europene, BMW M2 CS vine cu filtru de particule de benzină, care reduce suplimentar emisiile. Un capac suplimentar pentru baia de ulei, o pompă suplimentară de ulei şi un sistem sofisticat de retur al uleiului, aflat în vecinătatea turbocompresorului, menţin stabilă circulaţia uleiului atât la utilizare cotidiană, cât şi la pilotajul pe circuit. Apetitul crescut al motorului pentru aerul de răcire este reflectat printre altele de designul capotei, ale cărei prize de aer integrate contribuie la eliminarea mai eficientă a aerului cald. Sistemul de evacuare – care reprezintă o evoluţie atât la nivel vizual, cât şi auditiv faţă de BMW M2 Competition – are un design cu două ramuri şi se termină cu patru ţevi de eşapament, ceva obişnuit pentru fanii BMW M. Două clapete controlate electric asigură faptul că BMW M2 CS dezvoltă o acustică potrivită profilului BMW M. Conducătorul poate face modificări suplimentare ale acusticii prin alegerea modului de condus M Engine Dynamics Control şi prin utilizarea butoanelor de selecţie directă de pe consola centrală.
Interior concentrat şi sofisticat
Cockpitul BMW M2 CS combină o apariţie exclusivă cu sentimentul sportiv al elegantei Alcantara şi designul ultrauşor inovator. De exemplu, consola centrală este realizată integral din fibră de carbon ultrauşoară, iar CFRP este utilizat pentru mânerele şi decoraţiunile uşilor. Scaunele M Sport ultrauşoare de la BMW M4 CS adaugă un alt punct de atracţie vizual şi ergonomic. Cu designul lor tip scoică, aceste scaune îmbrăcate în Alcantara şi piele Merino, cu cusături roşii contrastante, reprezintă o legătură clară cu circuitul şi asigură un sprijin lateral excelent chiar şi la pilotaj pe circuit. Volanul M Sport opţional, îmbrăcat în Alcantara exclusivă şi cu marcaj roşu central, completează tematica motorsportului. Alcantara este utilizată şi pentru cotiera din consola centrală, precum şi pentru o bandă decorativă de pe panoul de instrumente ce poară logo-ul CS mare şi roşu.