BMW Group a înregistrat vânzări record în octombrie 2019
Octombrie 2019 a fost o lună record pentru BMW Group, numărul vânzărilor urcând la un nou nivel. Cererea crescută pentru autoturismele bavareze din segmentul superior de lux a crescut cu 60% în primele zece luni ale anului 2019, în timp ce vânzările totale ale mărcii BMW au înregistrat o creștere de până la 3,0% luna trecută. În octombrie 2019, BMW a reușit să livreze nu mai puțin de 176.291 de vehicule clienților din întreaga lume. La nivel de grup, conglomeratul german a continuat trend-ul pozitiv, vânzările globale ajungând la 204.295 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de + 1,9% față de octombrie 2018.
Vehiculele electrificate se bucură, de asemenea, de succes. Nota subliniază acest aspect: „Cu vehiculele noastre electrificate, am obținut o creștere solidă de 8,6% în octombrie. BMW i3 este un adevărat pionier în domeniul electromobilității și este astăzi mai popular în rândul clienților noștri decât oricând, înregistrând o creștere a vânzărilor de aproape 20% în acest an.”
Modelele electrificate ale BMW au contribuit, de asemenea, la rezultatele record din octombrie 2019. Luna trecută, vânzările de vehicule plug-in hybrid au crescut cu 8,6%, până la 14.182 de unități. Principalele vedete au fost recent lansatele 330e și X5 xDrive45e. De asemenea, vânzările modelului electric i3 au crescut până în prezent cu 19,9%, plug-in-ul i8 înregistrând, de asemenea, o tendință pozitivă în vânzări.
Vânzările de autoturisme MINI au totalizat 288.613 unități în primele 10 luni, în scădere cu -2,3% față de aceeași perioadă a anului 2018. Cererea pentru modelele de performanță John Cooper Works, precum și pentru crossover-ul hibridul plug-in Countryman ALL4 S E au înregistrat o creștere substanțială. Divizia BMW Motorrad a înregistrat cifre de vânzări pozitive, după ce a vândut 149.577 de motociclete în primele zece luni ale anului 2019 (+ 7,0%).
„Ofensiva noastră de modele continuă să aibă un impact pozitiv. Am putut să obţinem noi maxime istorice pentru luna octombrie şi pentru primele zece luni ale anului”, a declarat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru clienţi, mărci şi vânzări. „Prin automobilele electrificate, am obţinut o creştere solidă de 8,6% în octombrie. BMW i3 este un pionier real al mobilităţii electrice şi mai popular în rândul clienţilor ca niciodată, înregistrând creştere a vânzărilor de aproape 20% pentru acest an”, a adăugat Nota.
Vânzările de automobile ale mărcii BMW au crescut cu 3,0% în octombrie, la 176.291 de unităţi. În primele 10 luni ale anului, livrările BMW au urcat cu 2,3%, la 1.777.691 de unităţi. Datorită noilor BMW Seria 8, BMW Seria 7 şi BMW X7, vânzările în segmentul de lux au crescut în acest an cu aproape 60%. BMW Group îşi propune o dublare a vânzărilor sale în clasa de lux între 2018 şi 2020. Modelele BMW X, precum BMW X5 – vândut în 13.162 de unităţi (+67,5%) în octombrie – şi BMW X3 – a crescut faţă de anul trecut cu 67,4% (256.148 de maşini) -, au contribuit şi ele la creşterea mărcii.
Vânzările de automobile electrificate BMW Group sunt mai mari cu 8,6%, totalizând 14.182 de unităţi, în octombrie, datorită disponibilităţii noilor BMW 330e şi BMW X5 xDrive45e. Marca BMW i, cu modelele BMW i3 şi BMW i8, a continuat tendinţa pozitivă a vânzărilor pe parcursul anului, cu o creştere de 19,3%, la 34.479 de unităţi. Vânzările modelului plug-in hybrid MINI Cooper S E Countryman ALL4 au urcat cu 30,1% în primele 10 luni ale anului, la un total de 13.274 de unităţi. Prin lansarea BMW X3 ca plug-in hybrid şi a modelului integral electric MINI Electric, BMW Group îşi va extinde gama de automobile electrificate la 12 modele până la finalul acestui an. BMW Group intenţionează să aibă un milion de automobile electrificate pe şosele până la finalul anului 2021. Compania se aşteaptă să aibă livrate o jumătate de milion de maşini electrice sau plug-in hybrid BMW şi MINI până la încheierea anului acesta. BMW Group îşi propune şi să ofere 25 de modele electrificate în 2023 – peste jumătate dintre acestea fiind complet electrice.
Într-un segment foarte competitiv şi cu un accent pe dezvoltarea profitabilă a vânzărilor, vânzările mărcii MINI în acest an au totalizat 288.613 unităţi la nivel mondial (-2,3%). Vânzările pentru luna octombrie au fost mai mici, 27.589 de automobile (-6,2%). Pe lângă modelele principale, variantele John Cooper Works ale modelelor MINI au înregistrat o creştere puternică din partea clienţilor în octombrie.
În acest an, BMW Motorrad a continuat să aibă o creştere solidă a vânzărilor şi a reuşit să se menţină la acelaşi nivel ridicat ca în anul anterior. În primele 10 luni ale anului 2019, un total de 149.577 de motociclete şi maxiscutere BMW au fost livrate clienţilor pe mapamond (+7,0%). Vânzările din octombrie au scăzut cu 3,1%, la 12.645 de unităţi.
Vânzările BMW şi MINI în regiuni/pieţe
În ciuda diferitelor dificultăţi ce au afectat industria auto mondială, BMW Group şi-a extins vânzările pe cele mai importante regiuni de vânzări precum America (+6,0%) şi China (+8,8%), în octombrie. Datorită succesului modelelor BMW X şi a noului BMW X7, vânzările mărcii BMW în SUA au fost mai mari cu 9,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe piaţa din Germania, 29.041 de automobile BMW şi MINI au fost vândute în octombrie: o creştere de 2,5%. În acest an, 269.389 de maşini (+3,6%) au fost livrate clienţilor. Vânzările anuale ale BMW i3 în Germania au fost duble faţă de anul precedent (8.207 unităţi). Acest lucru a ajutat BMW să devină lider de piaţă în Germania pentru înmatriculări noi de automobile electrificate (sursă: Raportul IHS Markit 10/2019).
Într-un mediu de piaţă global care continuă să fie volatil şi foarte competitiv, compania se aşteaptă să obţină o creştere uşoară a vânzărilor pentru întregul an şi rămâne angajată strategiei sale de prioritizare a rentabilităţii faţă de volum.