BMW M3 / M4 este cu 10 secunde mai rapid decat M3 E90 / E92 pe circuitul de la Nurburgring

Echipa BMWBLOG.com a stat de vorba la Salonul auto de la Detroit 2014 cu Dr. Friedrich Nitschke, Presedintele BMW M, cu Albert Biermann, Seful departamentului M Engineering, precum si cu Carsten Pries, Director pentru produsele M.

Discutia de 45 minute s-a axat pe sistemul de directie electric (EPS), imbunatatirile aduse transmisiei manuale, timpii obtinuti pe Nurburgring, samd.

Transmisia manuala

Transmisia manuala are la baza modelul de pe BMW 1M si este cu 12 kg mai usoara decat cea de pe M3 E90/E92. Aceasta utilizeaza un ambreiaj cu palete duble si un sistem mai bun de ungere cu ulei. Daca un client comanda masina in varianta cu transmisie manuala in loc de cea cu dublu ambreiaj, masina sa va cantari cu 25 kg mai putin. Noua functionalitate a transmisiei manuale, de potrivire automata a turatiei, este disponibila doar in modurile de rulare Sport si Comfort, si e dezactivata in modul Sport+.

bmw-m3-bmw-m4-detroit-auto-show-34

Motorul

Special pentru motorul S55, inginerii M au dezvoltat un sistem de racire foarte eficient. Alaturi de cele doua turbocompresoare ultra-dinamice, sistemul de admisie al motorului cu sase cilindri include un intercooler indirect, care raceste aerul admis. Arborele cotit este cu circa 3 kg mai usor decat la motorul N55 si in acelaasi timp este cu 20% mai rigid. Blocul motor este cu 2.8 kg mai usor si utilizeaza aliaj din aluminiu.

Sistemul de directie electrica (EPS)

BMW declara ca directia electrica (EPS) de pe noile BMW M3 / M4 este cea mai buna de pe piata la acest moment. Cei de la BMW M spun ca au urmarit sa imbunatateasca directia fata de generatia anterioara M3.

Franele din ceramica si carbon

Nu se cunosc inca detalii legate de preturi, dar discurile vor ajuta cu certitudine la scaderea greutatii, cu 6-7 kg. Sistemul include etriere cu 6 pistoane pe puntea fata si 4 pe puntea spate.

bmw-m3-m4-technical-details-17-750x500

Economii la capitolul greutate

  • Scaunele spate cantaresc cu 5 kg mai putin fata de scaunele clasice de pe Seria 3 sau 4
  • Eleronul de pe portbagaj contribuie la scaderea cu 5 kgs
  • Plafonul din fibra de carbon e oferit standard si pentru M3 si pentru M4

xDrive pentru viitoarele modele M3 / M4 / M5 / M6

Inginerii M declara ca deoarece atentia lor a fost indreptata recent spre a obtine masini mai usoare, instalarea unui sistem xDrive pentru viitoarele modele ar insemna un pas inapoi, pentru ca asta ar adauga din start 70-80 kg in plus, care anuleaza toate eforturile lor.

Pachetul Competition

Deocamdata nicio veste in aceasta directie, dar am aflat ca urmeaza sa fie lansat un pachet Competition pentru M3/M4 similar cu cel pentru M5/M6.

Iata mai jos inregistrarea discutiei:

[audio:https://dl.dropboxusercontent.com/u/3252835/M%20Round%20Table.mp3]

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil accessand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account