BMW M3 GTS se lasă clonat de Alekshop

Pentru un service auto ocupat de mecanici auto pasionați de șurubărit nu există reclamă mai bună decât o mașină demo construită acolo. Cu cât e mai spectaculoasă mașina cu atât vei atrage mai multă reclamă asupra firmei tale. Cu cât mai bine pusă la punct cu atât vei atrage invidia și respectul celorlalți ingineri, dar și o sumedenie de clienți dornici să plătească pentru mâinile magice ale inginerilor tăi.

Alekshop sunt niște băieți care oferă accesorii aftermarket pentru mărcile BMW, Mercedes, Porsche, Ferrari, Nissan sau Chevrolet, de vânzare sau de instalare, precum și servicii postvânzare. Cum nu le este deloc greu să facă rost de piese pentru un demo car, din contră, au chiar prea multe opțiuni, tot ce trebuiau să facă era să găsească un cobai și o idee. Cobaiul a fost un BMW M3 E90, iar ideea a fost o replică de M3 GTS.

BMW M3 GTS (14)

BMW M3 GTS este o variantă de curse, mai ușoară și mai puternică a unui BMW M3 și este construit de îndemânaticii ingineri de la M GmbH pentru a oferi cele mai pure senzații la volan. Cântărește doar 1.500 de kilograme și este echipat cu un motor V8 de o cilindree mai mare, respectiv 4,4 litri, care dezvoltă 450 CP. S-au fabricat puțin peste 140 de exemplare, deci nu este o mașină pe care o găsești pe toate drumurile, dar este oare una pe care ți-o poți construi singur în garaj, dacă ai piesele și îndemânarea?

BMW M3 GTS (2)

Primul lucru pe care l-au făcut a fost să achiziționeze un BMW M3 ediție specială, vopsit în același portocaliu de M3 GTS pentru a le face treaba mai ușoară. Următoarea operațiune a fost echiparea unui motor care să corespundă celui din M3 GTS, partea cea mai complicată a operațiunii, spun ei. Au ales să lucreze pe un motor V8 de BMW M3 și să-i mărească cilindreea la 4,6 litri, mai mare decât cea din M3 GTS, lucru care ne facem să credem că nu au putut stoarce aceeași putere dintr-o cilindree de 4,4 litri pentru că sunt unele lucruri pe care doar M GmbH le poate face. Apoi l-au dus la niște specialiști ai softurilor care le-au confirmat pe dyno test că mașina lor produce 450 CP, exact cât un M3 GTS.

BMW M3 GTS (4)

Apoi a urmat partea cu ușurarea mașinii, la fel de complicată când ai o mașină de pe care trebuie să scoți chestii grele și să le înlocuiești cu altele mai ușoare. Pentru început au scos scaunele din spate și au adăugat un roll-cage OEM. Apoi au înlocuit scaunele pasagerilor din față cu unele Recaro, mai ușoare și cu o mai bună susținere laterală. Nici fețele de uși nu au rămas același, ci au fost schimbate și ele cu niște materiale mai ușoare, la fel și volanul cu unul îmbrăcat în Alcantara.

BMW M3 GTS (8)

Spre final au înlocuit evacuarea cu una Akrapovici GT4, au montat niște frâne Brembo și un set de suspensii sport Ohlins. Operațiunea s-a încheiat foarte frumos cu ultimele detalii și retușări, cum ar fi montarea unor piese de aerodinamică – eleronul, spliterul, difuzorul de aer, încununate la final de niște jante ușoare încălțate cu anvelope Pirelli.

BMW M3 GTS (9)

La final le-a ieșit un BMW M3 GTS care este aproape identic cu unul de fabrică. Nu știm dacă se aproprie foarte mult din punct de vedere dinamic de M3-ul GTS original, dar din punct de vedere estetic este cam greu să faci o diferență.

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account