BMW Concept M5

Timp de un sfert de secol, combinaţia fascinantă între confortul oferit de un sedan premium din segmentul superior şi comportamentul unei maşini sport superperformantă a fost descrisă printr-un acronim inconfundabil – BMW M5. În 1984, odată cu apariţia primei generaţii a acestui model, BMW M GmbH a pus bazele unei clase noi de automobile. BMW M5 a fost primul automobil care oferea performanţe ridicate – demne de lumea curselor – într-un sedan ce putea fi condus confortabil în traficul cotidian. Acest concept a evoluat într-o poveste de succes care se întinde de-a lungul a patru generaţii ale modelului.

BMW Concept M5, care va avea premiera publică în cadrul ediţiei 2011 a Salonului Auto de la Shanghai, anticipează cea de-a cincea generaţie a acestui model emblematic.

Sportivitatea superioară şi estetica specifică modelelor M, reunite într-un format BMW Seria 5 Sedan, furnizează baza pentru experienţa exclusivistă de la volanul unui BMW M5. Cu fiecare generaţie a modelului, evoluţia făcută în dezvoltarea unui sedan premium din punct de vedere al confortului, siguranţei şi calităţii interiorului a fost acompaniată de noi elemente care accentuează inegalabilului „sentiment M”. Premiera mondială BMW Concept M5 în cadrul Salonului Auto de la Shanghai oferă un semnal clar pentru continuarea acestei tradiţii. Bazat pe limbajul de design dezvoltat pentru BMW Seria 5 Sedan, acest prototip apropiat de producţia de serie reflectă particularităţile de stil specifice unui automobil BMW M.

Un nou motor V8 de înaltă turaţie, care dispune de tehnologia M TwinPower Turbo, garantează un nivel al puterii specific modelelor M. Obiectivul este ca propulsorul să furnizeze o acceleraţie spontană şi precisă, constantă chiar şi la sarcini ridicate, într-o dimensiune neegalată anterior. În acelaşi timp, performanţele şi eficienţa au fost sporite semnificativ în comparaţie cu motorul precedent. Numeroase inovaţii privind transmisia şi alte noutăţi au dus la o reducere a consumului de combustibil şi a nivelului emisiilor cu peste 25 de procente. Noul motor, transmisia M cu dublu ambreiaj şi şapte trepte şi tehnologia Drivelogic, suspensia şi direcţia specifice M, creează condiţiile ideale pentru o experienţă a condusului nemaiîntâlnită.

Performanţele definesc designul, aerodinamica optimizează performanţa.

Înfăţişarea sportivă pe care o are BMW Concept M5 exprimă, în cel mai autentic mod, puterea superioară a motorului. Aspectul sportiv şi elegant al versiunii BMW M5 Sedan a fost modificat special prin utilizarea limbajului de design specific modelelor M. Toate particularităţile de design sunt în strânsă legătură cu caracteristicile remarcabile de performanţă ale automobilului cu patru locuri.

Cele mai elocvente exemple sunt prizele de aer largi, care răspund cerinţelor ridicate de răcire a motorului, precum şi aerodinamica optimizată graţie spoilerului discret amplasat pe capota portbagajului şi difuzorului integrat în eleronul spate.

Prezenţa deosebită a maşinii este subliniată de nuanţa Chrome Shadow a caroseriei. Culoarea specială amplifică contururile suprafeţelor unei caroserii ce a fost modelată tridimensional.

Ca şi la BMW Seria 5 Sedan, liniile de contur ale capotei BMW Concept M5 converg spre grila radiatorului tipică BMW. De asemenea, poziţia verticală a grilei radiatorului, una mult extinsă, semnalează mişcarea dinamică spre înainte. Farurile duble rotunde cu xenon, completate în partea superioară de o linie luminoasă de accent, creează imaginea unui automobil concentrat către şosea.

Eleronul frontal, al cărui design a fost realizat exclusiv pentru BMW Concept M5, contribuie semnificativ la apariţia atletică a maşinii, dar şi la potenţialul dinamic. Acesta prezintă trei prize de aer largi a căror dimensiune este impusă de cerinţele de răcire a motorului şi a componentelor auxiliare. Fanta centrală corespunde lăţimii pe care o are grila BMW a radiatorului, liniile laterale de contur diverg una de cealaltă în timp ce coboară. Tot acest design este un ecou al formei V dintre grilă şi faruri, ceea ce accentuează lăţimea prizelor de aer.

Comparativ cu cele două laterale, priza de aer centrală iese mult în afară, iar conturul său este uşor curbat. Designul tridimensional şi grila de culoare neagră, conturată puternic, cu design structură de fagure, subliniază şi mai mult caracterul puternic al automobilului. În partea inferioară a prizelor de aer exterioare se află clapete de aerisire. Inspirate din lumea sporturilor cu motor, controlate dinamic, acestea optimizează aerodinamica modelului.

Atunci când este privit din lateral, BMW Concept M5 oferă un indiciu clar asupra sportivităţii fără compromisuri, totul datorită pasajelor puternic modelate ale roţilor şi liniilor dinamice cursive. Ampatamentul lung, habitaclul situat mult în spate şi contururile de culoare neagă de la nivelul geamurilor laterale subliniază silueta prelungită a acestui sedan. Această apariţie este accentuată şi mai mult prin coborârea caroseriei în stilul specific modelelor M. Pasajele roţilor, cu o alură atletică, sunt completate de jantele M din aliaj, cu design cu spiţe duble.

Elementele de pe aripile faţă, specifice M, au fost reinterpretate pentru BMW Concept M5. Acestea beneficiază de contururi cromate şi sunt divizate în plan orizontal de o bară cromată, care, pe lângă semnalizatoarele laterale, are încorporat şi logo-ul M. Acestea reprezintă punctul de pornire al unei linii de delimitare, care traversează caroseria la nivelul mânerelor portierelor şi se extinde până la stopuri.

La spate, accentuarea lăţimii automobilului prin liniile orizontale dominante, dau nota sportivităţii modelului. Difuzorul sportiv are ca scop orientarea curentului de aer. Ca o particularitate a modelelor M, BMW Concept M5 este echipat cu un sistem de evacuare dublu cu ţevi duble aflate de-o parte şi de alta a difuzorului, mult spre exterior. De asemenea, spoilerul discret aflat pe capota portbagajului contribuie la optimizarea caracterului aerodinamic al automobilului. Acesta asigură un plus de forţă de apăsare la viteze ridicate pentru îmbunătăţirea performanţelor dinamice.

Putere remarcabilă, eficienţă impresionantă: motor V8 cu M TwinPower Turbo.

BMW Concept M5 oferă semnalul de intrare într-o nouă dimensiune a dinamicii condusului sportiv. Sub capota prototipului se află un nou motor V8, de mare turaţie, care dispune de tehnologia M TwinPower Turbo. Noul propulsor asigură o nouă dimensiune de dezvoltare liniară a puterii, o caracteristică specifică pentru automobilele BMW M. În plus, acest propulsor respectă pe deplin strategia EfficientDynamics: comparativ cu motorul celei de-a patra generaţii BMW M5, propulsorul nou dezvoltat are un nivel al puterii maxime semnificativ mai mare şi, în acelaşi timp, consumul de combustibil şi nivelul emisiilor a scăzut cu cel puţin 25 de procente. Creşterea puterii este completată şi de un salt la fel de remarcabil în ceea ce priveşte eficienţa.

Puterea motorului BMW Concept M5 este transferată către puntea spate prin intermediul unei transmisii M, cu dublu ambreiaj şi şapte trepte de viteză, cu Drivelogic. Această cutie de viteze cu dublu ambreiaj, adaptată special pentru a face faţă caracteristicilor de performanţă ale noului motor V8, fascinează prin schimbarea rapidă, selectarea precisă a treptelor şi gradul ridicat de eficienţă pentru optimizarea suplimentară a consumului. Combinaţia între noul motor şi transmisia M Drivelogic este completată de funcţia Auto Start Stop. Atunci când automobilul opreşte la intersecţie sau în trafic, motorul performant este oprit temporar, manevră prin care se evită consumul inutil de combustibil la ralanti. Pentru continuarea călătoriei este suficientă eliberarea frânei şi motorul V8 reporneşte instantaneu.

Inovaţie specifică M pentru suspensie

Tehnologia suspensiei, dezvoltată special pentru fiecare model, este o componentă crucială a conceptului unui automobil M. Aceasta este construită prin utilizarea unor informaţii vaste provenite din lumea curselor, după care este reglată de-a lungul testelor intense desfăşurate pe bucla Nordschleife de la Nürburgring. Componentele exclusive ale suspensiei M includ, printre altele, sisteme de suspensie, cinematică specifică a punţilor, precum şi frâne extrem de eficiente şi optimizate ca masă, care rămân performante chiar şi la solicitări extreme. În plus, BMW Concept M5 dispune de o tehnologie inovatoare a diferenţialului spate, de asemenea dezvoltată de BMW M GmbH.

Diferenţialul activ M optimizează stabilitatea automobilului prin utilizarea unei variaţii bine definită a cuplului între roţile propulsoare de pe partea stângă şi cea dreaptă. Controlul activ al blocantului multidisc din interiorul diferenţialului spate este unul rapid şi precis. Acesta asigură prevenirea patinării roţii chiar şi pe suprafeţe alunecoase sau în cazul unor coeficienţi de frecare diferiţi între roţile de pe partea stângă şi cele de pe partea dreaptă, în virajele strânse sau la schimbările bruşte de direcţie. Tracţiunea optimizată în acest fel facilitează cel mai ridicat nivel de stabilitate şi de dinamică în timpul accelerării la ieşirea din viraje, chiar şi în condiţii extreme.

[Sursa: BMW]

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account