Drive-test comparativ: Audi RS6 Avant 2013 vs. BMW M5 2013

Redactorii publicatiei britanice CAR au testat si comparat noul Audi RS6 Avant si BMW M5.

Audi RS6 Avant este propulsat de motorul V8 de 4.0 litri care dezvolta 560 CP in intervalul 5.700-6.700 rpm, si 700Nm cuplu maxim in intervalul 1.750- 5.500 rpm. Motorul este dotat cu doua turbocompresoare twin-scroll si un intercooler suplimentar. Datorita noului motor Audi RS6 Avant accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 3,9 secunde si atinge o viteza maxima de 250 km/h. In varianta echipata cu pachetul optional Dynamic Plus, masina atinge 304 km/h.

bmw-m5-audi-rs-750x457

Motorul este cuplat la o transmisie Tiptronic cu opt rapoarte, iar puterea este transmisa rotilor prin intermediul sistemului de tractiune integrala QUATTRO.

BMW M5 2013 este propulsat de un motor de 4.4 litri cu tehnologie BMW M TwinPower Turbo. Motorul dezvolta 560 CP in intervalul 5.750-7.000 rpm si 680Nm cuplu maxim disponibil de la doar 1500rpm. M5 F10 este disponibil atat in varianta cu transmisie manuala cat si cu transmisie DCT cu sapte rapoarte.

Iata mai jos un fragment din analiza lor:

Datorita sistemului Quattro, treptelor inferioare etajate in mod agresiv, sistemului de launch control si pneurilor care se lipesc de asfalt ca un superglue, masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,9 secunde, acompaniata de o dara de fum de la roti, si cu toate astea consumul declarat este incredibil de mic, de 12.4 l/100 km.

Modelul RS6 ramane in spiritul traditiei breakurilor Audi rapide, un instrument insensibil la rulare. In ciuda faptului ca are cu 20bhp mai putin decat modelul anterior propulsat de motorul V10 de la Lamborghini, dezvolta 50 Nm cuplu in plus, fapt care il lanseaza pe sosea intr-o ascensiune liniara pana la 5500 rpm. Lasati-l in modul Auto si aveti incredere in trenul de rulare enorm de flexibil Quattro – care poate trimite pana la 70% din cuplu rotilor fata sau pana la 85% rotilor spate – si il puteti manevra ca pe un model compact super rapid, si nici nu e nevoie sa va ingrijorati cu privire la subvirare, decat daca schimbati directia dintr-0 data, in mijlocul curbei. Schimbati pe modul Manual si va trebui sa fiti tot timpul cu mana pe schimbator pentru a opri motorul V8 sa ajunga la limita de turatii..

BMW M5, desi robust dupa standardele M Sport, este cu 65kg mai usor decat RS6, dar este cu o jumatate de seunda mai incet, la accelerarea de la 0 la 100 km/h. Avand cuplu similar pe interval de turatii comparabile, diferenta se reduce la tractiune suplimentara si etajare mai buna a treptelor de viteza, dar pana la urma cifrele nu sunt cele care decid . Directia modelului BMW este de departe mai buna, ramanand conectata indiferent ce facu, iar raportul input/output este atat liniar cat si instant. Hint: nu va jucati cu optiunile de calibrare a directiei: ele transforma ce e ‘perfect’ in ‘greoi’ si in ‘foarte greoi’..

Cititi analiza completa

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account