BMW 1M – toate detaliile importante
Colegii de la BMWBLOG.com au avut ocazia sa participe in cadrul Salonului auto de la Detroit 2011 la un workshop cu Presedintele BMW M, Dr. Kay Segler. Fiind unul din cele mai discutate si asteptate modele BMW de anul trecut, modelul BMW 1M primeste multa atentie din partea clientilor BMW, precum si din partea fanilor.
Noi am prezentat deja o serie de informatii legate de noul BMW Seria 1 M Coupe, inca de acum cateva luni, dar iata ca acum va putem prezenta toate detaliile importante despre 1M, referitoare la tehnologie, inginerie dar si din perspectiva de marketing.
Asadar iata cateva din lucrurile pe care colegii le-au aflat din conversatia cu Dr. Segler.
Care este cel mai apropiat competitor?
Probabil ca cel mai apropiat competitor este Porsche Cayman S, dar totusi nu a fost luat in calcul niciun model concurent cand a fost construita masina – scopul a fost sa se construiasca masinile pe care vor clientii sa le conduca.
De ce un model M produs intr-un numar redus de unitati?
Ideea este sa se pastreze valoarea de revanzare cat mai mare posibil, sa se creeze o masina clasica imediat.
Pretul?
Pretul a fost un element important al acestei masini – a fost un efort distinct de a crea un succesor de suflet al lui M3 E30.
Descrierea lui 1M intr-o singura propozitie.
1M e practic un M3 cu pachetul Competition, dar mai trunchiat, si cu transmisie manuala.
Procesul de dezvoltare a motorului.
Motorul a fost dezvoltat intr-un termen foarte scurt – inginerilor le-a luat circa un an sa-l construiasca, daca nu mai putin, incepand din octombrie 2009. In decembrie 2009 a fost luata decizia ca 1M sa fie construit. Dr. Segler a coordonat proiectul si a a luat toate deciziile importante. A durat circa 1 an sa dezvoltam si sa testam masina. Masinile M folosesc circuitul de la Nurburgring pentru testare intensiva. Tot procesul de testare trebuia sa fie incheiat in primavara si vara, inainte sa inceapa vremea rea. Inginerii si designerii au muncit intens pentru ca proiectul sa fie finalizat. Dr. Segler a fost foarte emotionat si i-au curs cateva lacrimi cand a vazut pentru prima oara masina in forma finala. Cu o voce emotionata a declarat „trebuie sa construim aceasta masina”.
1M este propulsat de motorul N4 twin-turbo de 3.0-litri cu sase cilindri in linie. Puterea livrata este de 335 CP iar cuplul maxim de 450 Nm. Functia overboost permite inregistrarea unui salt de 50 Nm al cuplului, pentru scurte reprize, pana la un cuplu maxim de 500 Nm. Linia rosie incepe de la 7000 rpm.
De ce Valencia Orange?
In mod ironic, modelul 1M a fost prezentat mai intai catre Dr. Segler in nuanta Valencia Orange si a fost atat de reusita incat nuanta a ajuns si pe modelul de serie.
Designul lui 1M.
Partea frontala arata ca o masina construita intr-o alta masina. Au fost facute putine modificari de la varianta de concept la cea de serie. Nu va exista o versiune cabrio, nici o alta transmisie sau optiune pentru panou solar.
Cand Dr. Kay Segler a venit in Divizia BMW M a condus mai multe modele M. El a fost inspirat de M3 E30 EVO, i-a placut cum se simtea masina la rulare.
Categoria demografica de clienti 1M
Dr. Segler a declarat ca multi constructori de masini nu isi asculta clientii tineri, si construiesc doar masini super sport foarte scumpe. El a recunoscut ca exista o nevoie pentru masini M mai accesibile tinerilor entuziasti. Aceasta masina demonstreaza faptul ca BMW asculta nevoile si dorintele clientilor. El spera ca 1M sa inspire viitorii ingineri si designeri si acestia sa doreasca sa lucreze cu masini, si poate chiar cu BMW.
Masinile „is” vs. modelele M?
Aici Dr. Segler a fost foarte clar. Masinile „is” nu sunt masini M. Masinile M sunt masini de curse. Acest model este o masina M pura. Nu e vorba doar de putere si CP. E vorba despre stabilitatea pe sosea datorita componentelor suspensiei de la M3. Nu ai nevoie de mai multa putere in aceasta masina. Butonul M de pe volan ofera un raspuns mai agresiv al acceleratiei prin remaparea motorului N54B30TO.
Detalii despre motor.
Soft-ul de tuning pentru motor a fost realizat de inginerii BMW care se ocupa de masinile de curse. A durat foarte mult pana a fost obtinut rezultatul dorit. Din octomrbie 2009 pana in decembrie 2010. Dr Segler este increzator in fiabilitatea motorului N54 al modelului 1M.
Motorul a trebuit sa faca fata testelor de fiabilitate pe circuitul de la Nurburgring inainte sa primeasca aprobarea de la divizia BMW M de a fi folosit pe BMW Seria 1 M Coupe.
Productie si piete.
Productia oficiala incepe in mai 2011. Si piata auto chineza va primi masina. Dr. Segler a declarat ca nu exista o limita a numarului de masini 1M ce pot fi construite. Aceasta este prima masina M ce va fi construita la uzina de la Leipzig, alaturi de modelele BMW Seria 1.
Marketing si teasere
Cele trei videoclipuri „teaser” au produs peste 2,8 milioane de clicks, ceea ce a aratat ca exista interes serios legat de aceasta masina.
Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro