Comparatie foto: BMW Gran Coupe vs. BMW CS Concept
Weekendul trecut BMW a prezentat la Salonul auto de la Beijing un concept coupe cu patru usi, denumit BMW Gran Coupe. Noul concept al celor de la BMW este construit pe platforma ce sta la baza modelelor actuale Seria 5, Seria 7 si Seria 5 GT. In ce priveste designul, in ciuda faptului ca are o infatisare unica, BMW Gran Coupe preia cateva elemente de design de la conceptul CS, frumoasa masina sportiva care a fost prezentata in 2008 tot la un salon auto in China, la cel de la Shanghai, dupa care a fost anulata doi ani mai tarziu, cand BMW a decis sa urmeze calea programului EfficientDynamics. In acest sens, colegii de la BMWBlog.com au realizat o comparatie foto pentru a evidentia asemanarile dintre cele doua modele.
Conceptul Gran Coupe a fost proiectat ca sa imbine capacitatile unui Gran Turismo cu cele ale unei masini sport. Plafonul este cu 100 mm mai lasat decat la modelele Seria 7. Conceptul poarta spre viitor esenta valorilor de baza ale marcii si genele designului BMW, iar pe viitor exista asteptari potrivit carora aceste elemente de design sa apara in toata gama BMW in viitorii cativa ani, Acest coupe elegant pastreaza elementele simbolice precum grila rinichi, Hofmeister kink, precum si un ‘nas’ de rechin mai putin iesit in evidenta.
Construit pe baza platformei noului BMW Seria 7 (F01/F02), conceptul anulat CS a fost prezentat pentru prima oara in 2008. Designul partii frontale reprezinta unul din cele mai puternice elemente ale conceptului CS, grila rinichi iesind in evidenta ca element simbolic al marcii BMW, si datorita faptului ca este mai mare decat de obicei, este elementul dominant al intregii parti frontale.
Daca partea frontala e destul de diferita la cele doua concepte, asemanarile incep sa se contureze privind partile spate ale masinilor. Chiar daca stopurile nu sunt identice, forma de ansamblu si felul in care sunt pozitionate sunt doua elemente comune greu de ignorat. Chiar si capota portbagajului lui Gran Coupe pare sa fie o derivatie a designului intalnit la CS. Si tevile de evacuare trapezoidale sunt foarte asemanatoare cu cele ale CS-ului.
Privind din lateral, elementele comune sunt si mai evidente. Ambele masini au console lungi, suprafete concave si convexe, linia de coupe a plafonului, si geamuri fara rame.
In 2008, conceptul CS parea o masina mai aventuroasa, extravaganta si cu design unic, si a fost pana acum unul din conceptele noastre preferate. Pe de alta parte, chiar daca Gran Coupe urmareste aceiasi pasi, designul de ansamblu e mai matur, mai aproape de un model gata de a fi lansat in productie. Daca informatiile primite de la surse sunt corecte, masina are deja un nume de cod intern, si un model de serie este cu siguranta in plan.
Sa speram ca de aceasta data BMW va produce o masina cu adevarat impresionanta, nu doar una care sa atraga si sa multumeasca fanii entuziasti, ci si una care sa aduca noi clienti marcii.
[poll id=9]