Test BMW 120d xDrive – Nuca în perete
![](https://media.bmwblog.ro/2015/07/Test-BMW-120d-xDrive-7.jpg)
E aproape imposibil să nu găsești ceva care-ți place, ori care-ți trebuie, în clasa compactă. Ai pe masă meniu complet, de la hothatch-uri pâna la break-uri utile, motorizări începând de la trei cilindri până la șase cilindri și destule gadgeturi și elemente de siguranță cât să te simți confortabil. Cine caută în clasa asta, caută de obicei o mașină care să le facă pe toate, la un buget convenabil.
Leaderul în clasa asta este Golful. Nu ai ce-i reproșa unui Golf. Chiar dacă există mașini mai frumoase, mai fiabile, mai spațioase sau mai ieftine în clasa compactă, Golful tot reușește să exceleze fără să impresioneze. Și cam asta-ți trebuie în clasa asta. O mașină care să nu exceleze la vreun capitol, dar nici să dezamăgească la prea multe. Și iată că vine și BMW Seria 1 în clasa asta și zice: „eu o să fiu mașina cea mai plăcută de condus dintre voi fetelor… Evere-ever”. Și este. Dar cu ce o ajută?
Faceliftul ăsta rezolvă multe probleme pentru Seria 1 – în mod special cea a urâțeniei și oribiliciunii. Mașina arată mult mai bine acum, asta e clar. Îndrăznesc să spun că este chiar frumoasă în versiunea asta, Urban Line (3.162 euro) și în gri-ul ăsta care ascunde praful, dar scoate în evidență liniile. La interior se prezintă premium și ergonomic, dar parcă nu e cu mult mai convingător decât interiorul unui Golf. Plus că nu-i la fel de spațios. Nu-i cel mai spațios, dar este cea mai plăcută de condus ever-ever, asta-i clar. Tracțiune spate, consola față scurtă, direcție rapidă, poziție la volan sportivă, volan cu priză bună, motoare nervoase. Apropo de motoare, BMW Seria 1 vine acum și cu motoare pe benzină și motorină cu trei cilindri, dar nu lipsește din gamă șasele în linie supraalimentat. Poți să-ți iei unul de mișcat prin oraș, cu motor mititel, pe benzină, unul diesel cu trei sau patru cilindri dacă faci drumuri și în afara localității sau ceva de scos pe circuit când e vreme bună si chef de scârț.
Noi am nimerit la test un 120d xDrive, adică unul care te duce și în vacanță la munte dacă vrei. Totuși, ceva nu merge cu acest BMW Seria 1 în clasa compactă. Dacă vreau o mașină funky de oraș cu motor mititel, îmi iau MINI. Dacă vreau un BMW compact și puternic îmi iau un Seria 2 M235i și dacă vreau o compactă cu motor diesel de doi litri și tracțiune integrală îmi iau un Golf 2.0 TDI 4 Motion. De ce? Pentru că BMW-ul 120d xDrive din testul nostru costă 54.433 de euro cu TVA. Uite d-aia…Bine, masina e de test, mereu sunt configurate bine, dar prețul de pornire este mult mai mic – 39.000 de euro. Foarte puțin. OK, dar BMW Seria 1 nu concurează cu Golful, ci cu Audi A3, Mercedes Clasa A și alea alea… Adevărat, dar nici acestea nu excelează în clasa asta, din aceleași motive. Mie unul mi se pare că o compactă premium nu-și mai poate justifica prețul în 2015. Pentru că tehnologiile noi le găsești acum și în compactele de buget, calitatea interioarelor a crescut fantastic, rafinamentul la fel, iar spațiul și prețul este întotdeauna mai bun.
Cine caută o mașină în clasa compacta nu va plăti peste 50.000 de euro pe una, iar cine caută un BMW, cu siguranță găsește ceva mai bun la banii ăștia – un BMW 228i cu 245 CP are un preț de pornire de 37.600 de euro, un 320d Gran Tourismo pleacă de la 41.000 de euro, un 420d coupe la fel, iar un X3 2.0 diesel de la 42.000 de euro. Cu siguranță una dintre ele este și mai plăcută de condus, alta mai practică sau mai frumoasă.
Și uite că încet-încet văd cu alți ochi gândul necurat al boșilor de la BMW de a face un Seria 1 cu tracțiune față. S-ar putea ca prin constructie să fie mult ieftin de făcut, să fie mai spațios, mai ușor, mai economic. Dacă l-ar vinde și la un preț mai accesibil ar însemna un câștig pentru toată lumea, pentru că oricum ar fi, tot va rămâne cea mai placută de condus ever ever. Va avea o platformă de MINI probabil…care nu-i rea.
În concluzie , nu cred că cineva insistă în acest moment să cumpere un BMW Seria1 de peste 30.000 de euro. Există însă mulți oameni care vor un Golf 7 de 25.000 de euro. Pentru cei care-s de neclintit și vor neapărat un BMW Seria 1, noi recomandăm un 120i. Are un motor turbo de doi litri, cu 177 CP, suficient de nervos pentru drumurile lungi și destul de cumpătat și pentru mersul în oraș. Economisești zece mii și dacă te plisctisești de el poți să-l transformi mai ușor într-un hothatch. Cu dieselu nu prea merge.
Date tehnice:BMW 120d xDrive
Preț de pornire (cu TVA): 39.035 euro
Putere (CP/rpm): 190/4.000
Cuplu (Nm/rpm): 400/1.750 – 2.250
0-100 km/h (s): 6,8
Viteza maximă (km/h): 222
Consum mediu (l/100 km): 6,9
Emisii CO2 (g): 124-113
Lungime/lățime/înălțime (mm): 4.329/1.984/1.440
![BMW Motorrad](https://media.bmwblog.ro/banners/2019/februarie/BMW_bannere_MOTOBIKES_845x150px.gif)