BMW Seria 2 Gran Coupé ar putea să adopte și o propulsie plug-in hybrid
BMW Seria 2 Gran Coupé primește două noi versiuni de motorizare diesel, iar oficialii BMW spun că platforma acestuia susține inclusiv adoptarea propulsiilor plug-in hybrid.
Cariera comercială a lui BMW Seria 2 Gran Coupé a demarat în data de 14 martie a acestui an. Coupé-ul compact cu patru portiere este disponibil și în România cu prețuri care încep de la 29.750 de euro cu TVA pentru modelul 218i. Acesta este echipat cu propulsorul pe benzină de 1,5 litri, cu trei cilindri, 140 CP și 220 Nm. A doua opțiune pe benzină este vârful de gamă M235i xDrive, care are prețuri de la 52.479 de euro și beneficiază de versiunea de 306 CP și 450 Nm a propulsorului de 2 litri cu 4 cilindri.
În configuratorul online din site-ul www.bmw.ro, alternativele diesel sunt 216d de la 31.059 de euro și 220d de la 38.080 de euro. Modelul 216d are propulsor de 1,5 litri, cu 3 cilindri, 116 CP. Iar 220d livrează 190 CP și 400 Nm, având motor de 2 litri cu 4 cilindri.
În afară de modelul 218i, toate modelele sunt oferite în România cu transmisie automată Steptronic standard. Dar transmisia Steptronic este opțională și pentru 218i. Pentru moment, doar performantul M235i este echipat cu tracțiune integrală xDrive.
Ca o paranteză, trebuie spus și că în piața din SUA este comercializată varianta BMW 228i xDrive, cu motor de 2 litri, cu patru cilindri, care dezvoltă 170 kW/231 CP.
Însă, BMW a anunțat că, începând din luna iulie a acestui an, BMW Seria 2 Gran Coupé va primi două noi versiuni diesel. Prima este varianta 218d, cu motor de 2 litri, care produce 150 CP și 350 Nm. Acest propulsor va livra resursele către puntea față și va fi propus cu transmisie automată Steptronic cu 8 trepte, dar și cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte. De asemenea, motorizarea 220d cu 190 CP va putea fi comandată și în variantă cu tracțiune integrală xDrive, având transmisie Steptronic cu 8 trepte.
Ambele motoare respectă normele de emisii Euro 6d, fiind echipate cu convertor catalitic SCR și injecție AdBlue.
Totodată, nu este exclus ca lista de motorizări a modelului BMW Seria 2 Gran Coupé să fie extinsă cu versiuni electrificate. Cert este că platforma sa tehnică suportă implementarea propulsiilor plug-in hybrid și chiar pur electrice. Am primit confirmarea în acest sens în cadrul conferinței de presă online dedicată modelului BMW Seria 2 Gran Coupé în data de 28 mai. Cu această ocazie, oficialii BMW ne-au oferit următorul răspuns despre un potențial Seria 2 Gran Coupé plug-in hybrid:
”Desigur, trecerea la arhitectura cu tracțiune față ne dă toate posibilitățile să realizăm și modele plug-in hybrid sau complet electrice. După cum știți, în segmentul compact avem deja multe oferte plug-in hybrid pentru modele precum MINI Countryman, Seria 2 Active Tourer, X1 și X2, care tocmai a fost anunțat. Credem că avem o gamă destul de amplă. În cazul Seriei Gran Coupé avem pentru început doar motorizări cu ardere internă. Dar urmărim foarte intens piața, iar dacă vom crede că există posibilitatea de a vinde mașina aceasta cu propulsie plug-in hybrid, atunci e posibilă lansarea ei.” – ne explică Florian Moser, purtător de cuvânt BMW pentru modelele din clasa compactă (Seria 1, Seria 2, X1, X2).
Eventualul BMW Seria 2 Gran Coupé plug-in hybrid ar fi plauzibil drept rival pentru Mercedes-Benz Clasa A 250 e sedan. Gran Coupé-ul bavarez îl țintește direct pe Mercedes-Benz CLA, care este tot un coupé cu 4 portiere compact. Însă are toate argumentele necesare pentru a ispiti și clientela interesată de Mercedes-Benz Clasa A sedan. Plug-in hybrid-ul A 250 e are un motor pe benzină de 1.332 cmc, cu 160 CP și 250 Nm, ajutat de un motor electric de 75 kW și 300 Nm. Per ansamblu, sistemul său de propulsie dezvoltă 218 CP și 450 Nm și promite o autonomie electrică de 61-71 km, având o baterie de 15,6 kWh. BMW are deja o propulsie plug-in hybrid potrivită pentru modele compacte. Avem exemplul noului BMW X2 xDrive25e. Acesta folosește un motor pe benzină de 1,5 litri, cu 3 cilindri, care produce 125 CP și 220 Nm. Iar motorul său electric are 70 kW/90 CP și 165 Nm. Sistemul de propulsie livrează per total 220 CP și 385 Nm. Bateria sa litiu-ion de 10 kWh este creditată cu o autonomie electrică de 53 km în cazul modelului X2. Autonomia aceasta este doar un reper, fiindcă aceeași propulsie va avea alte cotații în cazul lui Seria 2 Gran Coupé.
Așadar, decizia de a face disponibilă o propulsie plug-in hybrid pentru Seria 2 Gran Coupé rămâne să fie influențată de cerea manifestată de piață, precum și de o eventuală lansare a unui Mercedes-Benz CLA 250 e. Cel puțin acestea sunt indiciile, la acest moment.