AC Schnitzer BMW 318ti – Bomba calorică
Pentru unii ciumă, pentru alții numai bună.
BMW Seria 3 Compact a fost prima încercare a mărcii de a intra pe terenul hatchback-urilor. Putem să spunem despre el că a fost primul Seria 1 și n-am greși foarte mult. Era o invitație către cei tineri de a-și cumpăra un BMW Seria 3. Așa au ajuns la concluzia că ei merită tot un Seria 3, dar mai scurt, mai prost antifonat, cu piese împrumutate de la modele mai vechi. Aia e, dacă-s săraci…Deși împărțea multe elemente cu BMW E36, versiunea compactă se comporta puțin diferit. Fiind mai ușoară, unii au considerat că nu are nevoie de prea multă putere. Inițial, BMW Seria 3 Compact era disonibilă doar cu motoare cu patru cilindri cu puteri între 90 CP și 144 CP, abia mai târziu oferind un șase în linie cu 170 CP pe versiunea 323ti Compact.
Doar că tunerii de la AC Schnitzer aveau alte gânduri. Ei participau în competiții, dezvoltaseră o mulțime de piese aftermarket pentru E36, așa că au pus mâna un Compact și l-au doldorist cu modificări. Prima dintre ele a fost instalarea unui motor de trei litri care dezvolta 240 CP, apoi au adăugat tot felul de vărjitorii mecanice în valoare de 50.000 de dolari. De reținut că mașina asta costa deja vreo 22.000 de dolari. Ce-a ieșit este un adeărat lup în haine de oaie, o mașină ușoară, puternică și foartă plăcută de condus. MotorWeek au pus mâna pe unul și au realizat o recenzie din epoca VHS-ului foarte plictisior, dar destul de informativ.
Sursa – BMW Blog