Previziuni: Urmașul lui BMW i8 ar putea dezvolta circa 600 CP

Revista Car and Driver face o serie de previziuni foarte incitante despre urmașul modelului sport hibrid BMW i8.
Eventualul succesor al lui BMW i8 figurează pe lista celor mai așteptate mașini de către publicația americană. Având în vedere că producția lui BMW i8 se încheie luna aceasta (aprilie 2020), era de așteptat să se întețească discuțiile și previziunile despre urmașul său. De la debutul său din 2014, BMW i8 a cucerit peste 20.000 de clienți, fiind cel mai popular automobil sport cu propulsie plug-in hybrid. A servit drept n vector de imagine foarte bun pentru marca BMW. Design-un foarte avangardist este egalat de tehnologiile lui i8, precum structura din plastic ramforsat cu fibră de carbon și sistemul plug-in hybrid. Singurul capitol la care BMW i8 a lăsat loc de mai bine sunt performanțele sportive. În sensul că demarajul 0-100 km/h în 4,4 secunde nu este deloc dezamăgitor, dar nu atinge pretențiile unui supercar.
Tocmai acest capitol este de așteptat să se dezvolte substanțial odată cu lansarea unui model sport electrificat, menit să se adreseze segmentului unde a activat i8.
Revista Car and Driver a publicat pe site-ul său un articol în care prefigurează că propulsia plug-in hybrid a viitorului model va avea roțile punții față animate de un motor electric, în timp ce roțile punții spate vor fi acționate de un tandem format dintr-un motor electric și un propulsor pe benzină cu 4 cilindri. Per ansamblu, se bănuiește că sistemul va livra aproape 600 de cai putere. Ar însemna un plus major în comparație cu propulsia actualului BMW i8, care produce 374 CP. i8 folosește un motor electric de 143 CP la puntea față și un motor pe benzină de 1,5 litri, cu 3 cilindri și 231 CP, pentru puntea spate. Autonomia electrică a lui BMW i8 Coupe este de 55 km. Dar un nou model sport electrificat ar putea asigura aproximativ 60 de mile (96 km) în regim de rulare pur electric.
Aceste estimări făcute de Car and Driver sunt plauzibile, dacă luăm drept reper conceptul BMW Vision M NEXT, a cărui propulsie plug-in hybrid este creditată cu 441 kW, adică 600 CP. Sistemul său de propulsie Power PHEV asigură tracţiune integrală, încorporează un motor turbo pe benzină cu patru cilindri și asigură o autonomie electrică de până la 100 km. Beneficiind și de un mod BOOST+, BMW Vision M NEXT poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 3 secunde. Cu asemenea specificații, înlocuitorul lui BMW i8 ar fi într-adevăr un supercar în toată deplinătatea cuvântului.
Nu în cele din urmă putem anticipa că temele de design ale conceptului BMW Vision M NEXT vor influența estetica modelului care va prelua rolul lui i8 în gama BMW. Iar asta va ajuta, având în vedere că BMW Vision M NEXT combină designul futurist cu detalii care trezesc nostalgie, aducând aminte de legendarul BMW M1.
