Exclusiv: BMW Seria 3 Coupe si Cabrio 2011 – Poze oficiale
Versiunile facelift ale BMW Seria 3 coupe si cabrio vor fi prezentate oficial la Salonul auto de la Geneva in aceasta primavara, iar BMW a publicat deja comunicatul de presa si fotografiile oficiale.
Aflam astfel ca Seria 3 coupe si cabrio vin cu noi imbunatatiri. Majoritatea vad in acest facelift doar o improspatare a designului, dar pe langa asta, privind mai atent, mai exista cateva lucruri interesante. Sa subliniem mai intai imbunatatirile aduse la exterior, care sunt cele mai vizibile: partea frontala inferioara prezinta acum aripioare pe spoiler, dar mai mult decat atat, suprafata actuala depaseste usor designul, si permite si splittere mai mari la fiecare capat al partii frontale.
Daca ne uitam mai atent, putem vedea o usoara crestere a dimensiunii grilei rinichi. Dar de foarte aproape se vede ca varfurile superioare ale grilei au fost rotunjite. Inca o diferenta de stil: inelele de lumina sunt acum LED-uri stralucitoare.
Si stopurile sunt modificate, au LED-uri si alta finisare. LED-urile erau si pana acum, dar BMW a adaugat forma de “L” pentru a crea stopuri noi, aproape asemanatoare cu ale modelului E46. In partea din spate, incadrand tevile de evacuare, avem un spoiler nou cu o linie orizontala expresiva, care pune in evidenta spatele.
Si inca un detaliu de exterior asupra caruia s-au facut modificari: aspectul oglinzilor laterale: daca ati condus Seria 3 E92/E93 poate ati fost putin deranjati de faptul ca era nevoie sa rotiti complet capul pentru a vedea tot obiectul din oglinda retrovizoare. Acum nu mai este nevoie de asta, caci BMW a luat la cunostinta de problema si a creat oglinzi mai mari, pentru a imbunatati vizibilitatea.
Noile functionalitati si caracteristici sunt interesante, dar ce e cu adevarat nou este motorul N55 cu sase cilindri in linie, care a aparut mai intai pe Seria 5 GT. Propulsorul are o singura turbina cu tehnologie twin-scroll, injectie directa si tehnologie Valvetronic cu admisie variabila, si in plus este in intregime din aluminiu. Puterea livrata este de 300 CP, cuplul maxim de 407 Nm; zona rosie incepe de la 7000 rpm.
Cu toate acestea, acest cuplul motor este disponibil de la 1.200 rpm pana la 5.000 rpm, in timp ce N54 are cuplul disponibil de la 1.400 rpm. Varful curbei de cuplu este produs tot la 5.800 rpm. Asadar, nu s-a schimbat mult, doar ca BMW a facut disponibil mai mult cuplu mai de la inceput, ceea ce e grozav. Va puteti astepta la o usoara scadere a consumului de combustibil, datorata in parte tehnologiei Valvetronic. N55 cantareste aproximativ 193 kg, conform BMW.
Cei de la BMW chiar au imbunatatit capacitatile noului sistem de tractiune integrala. Chiar daca in comunicatul de presa nu par sa fie mentionate modificari, e interesant de notat ca BMW estimeaza acceleratia 0-100 km/h de 5,3 secunde pentru coupe-ul cu tractiune spate si de 5,2 secunde pentru coupe-ul cu tractiune integrala. Odata cu introducerea transmisiei steptronic (care include acum clapete adevarate + si – in locul celor actionate cu degetele aratator si mijlociu), se mareste diferenta de timp. In varianta de echipare cu transmisie automata, 335i coupe cu tractiune spate accelereaza la 100 km/h in 5,5 secunde, in timp ce versiunea cu tractiune integrala realizeaza sprintul in 5,3 secunde. Bineinteles ca valorile reale vor fi mai mici decat estimarile BMW. Asadar, asteptati-va ca modelul 335i sa fie in ce priveste performanta cam pe unde era vechiul model N54, doar ca putin mai rapid. Speram sa ne asteptam la sprint de 4,7 secunde de la 0 la 100 km/h, atat la modelul cu tractiune spate cat si la cel cu tractiune integrala.
O caracteristica de design interesanta la noul Seria 3 cabrio este utilizarea a ceea ce BMW numeste Sun-Reflective Leather (piele ce reflecta caldura soarelui). Aceasta permite materialelor din piele sa nu se incalzeasca prea mult cand bate soarele direct in ele. Astfel, BMW este primul constructor din lume care ofera o astfel de tehnologie. Daca ati condus vreodata un BMW decapotabil sau orice fel de BMW, stiti ca pielea chiar se incinge.
Tehnologia Sun-Reflective permite radiatiei infrarosii sa se propage in lungimi de unda de 720 nanometri. Indiferent de ce inseamna asta…
Practic, daca masina are scaune din piele de culoare mai inchisa, acestea vor pastra o temperatura cu 20 grade mai scazuta, si cu 15 grade in cazul unui interior de culoare deschisa. Asadar cotiera centrala, scaunele, tetierele si schimbatorul nu te vor trimite la urgente dupa ce intri in masina.
Pana acum arata bine, si ne bucuram ca acest facelift este mai mult decat o usoara reimprospatare.