BMW Seria 3 cu propulsie 100% electrică a fost surprins în timpul testelor pe șosele publice
Versiunea cu propulsie pur electrică a lui BMW Seria 3 continuă testele în condiții de trafic real, după cum arată noi poze publicate de site-ul Autocar.co.uk.
Prototipul Seriei 3 poartă camuflaj, însă tipul propulsiei sale este dat de gol, deoarece lipsesc evacuările eșapamentului iar pe caroserie sunt lipite abțibilduri pe care scrie “Electric Test Vehicle”. CLICK AICI pentru a vedea pozele publicate de Autocar.co.uk.
Nu este prima oară când este pozat un prototip al Seria 3 cu motorizare electrică. Site-ul Carscoops.com a publicat în luna ianuarie a acestui an primele poze cu acest model și remarca, la fel ca și acum, faptul că este vorba despre BMW Seria 3 cu ampatament lungit. Acest model este produs și comercializat doar în China.
E de înțeles de ce s-ar opta pentru ampatamentul mai lung. Sunt două argumente în acest sens. Ampatamentul mai lung ar câștiga spațiu pentru un pachet de baterii mai mare. În plus, BMW va produce tot doar în China SUV-ul electric iX3, care va debuta în ultima parte a lui 2020. Iar asta ar fi de ajutor din perspectiva logisticii și a producției.
(Joint-venture-ului BMW Brilliance Automotive (BBA) a produs deja modelele de preproducţie BMW iX3 la uzina Dadong din Shenyang.)
Însă, o informație suplimentară vine din partea site-ului BMWBlog.com, care menționează că a aflat direct de la BMW faptul că Seria 3 electrică nu va fi comercializată la nivel global, ca și iX3 și gran coupe-ul electric i4. Se pare că Seria 3 electrică ar putea fi un model adresat pieței din China.
Este de așteptat ca BMW să facă o diferență inclusiv la nivel de tehnologie între Seria 3 electrică și modelul i4, care fi produs din 2021 la la uzina BMW din München. Din informațiile preliminare oferite de BMW despre i4, știm că motorul său electric dezvoltă 530 CP. i4 utilizează o beterie de circa 80 kWh, este creditat cu o autonomie de peste 600 km, sprintează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 4 secunde şi atinge o viteză maximă de peste 200 km/h.
Nu ar fi prea logic ca BMW să ofere și o Seria 3 electrică echipată cu aceeași propulsie utilizată de i4. Ambele au patru portiere și caroserie în 3 volume. De altfel, Seria 3 și gran coupe-ul electric i4 sunt dezvoltate pe aceeași platformă tehnică. Așadar, m-aș aștepta ca i4 să păstreze statutul de model mai performant și mai scump decât Seria 3 electrică. Practic, să existe o diferență ca între iX3 și SUV-ul iNEXT, care va aduce în 2021 un nivel tehnologic foarte avansat. BMW a comunicat deja că iX3 va fi propus cu tracțiune spate și un singur motor electric, care dezvoltă 286 CP și 400 Nm. Autonomia bateriei de 74 kWh va oferi autonomie de peste 440 km. Propulsia lui iX3 i s-ar preta bine Seriei 3 electrică și i-ar permite să fie propusă la un nivel de preț mai abordabil decât i4. Astfel, BMW ar avea două modele cu care să atragă un spectru mai larg de clienți care vor automobile electrice de tip sedan/gran coupe. Dar aceasta este doar o strategie posibilă. Confirmarea trebuie să o așteptăm de la BMW.
În orice caz, vom vedea în următorii 3 ani din ce în ce mai multe modele electrice în gama constructorului bavarez. BMW Group a subliniat în repetate rânduri că, până în 2023, gama sa va include 25 de modele cu propulsii electrificate, dintre care mai mult de jumătate vor avea propulsie pur electrică. Deci, dacă BMW Seria 3 cu propulsie electrică devine realitate, lansarea sa ar trebui să aibă loc cel mai târziu în 2023.
Nu în cele din urmă va fi interesant de văzut ce nume va purta Seria 3 electrică. Deoarece i3 este clar asociat cu popularul model compact electric lansat în 2013. Mai mult de atât, BMW dorește să păstreze în producție i3-ul până spre 2024. Iar Seria 3 electrică ar trebui să își facă apariția până atunci. Dacă aveți idei de nume, le puteți scrie în comentariile acestui articol. Suntem curioși ce propuneri aveți.