TheCarConnection: Primul drive-test cu noul BMW Seria 5 2011

bmw_Seria 5

Au aparut primele rapoarte de drive-test ale noului BMW Seria 5 2011, si pana acum sunt destul de pozitive. Cei de la TheCarConnection au petrecut o zi la volanul unui BMW 535i si ne impartasesc impresiile lor:

“Noul BMW 535i 2011este o masina orientate catre sofer mai mult decat Seria 5 2010 actuala – sau decat majoritatea celorlalte limuzine de lux din clasa medie – asta in timp ce mareste miza tehnologice si nu uita nici de confortul si luxul care fac diferenta.

Aceasta este impresia noastra dupa ce-am petrecut o zi testand noua Seria 5, atat pe drumurile din jurul Lisabonei, puternic virajate dar de buna calitate, cat si pe circuitul de la Estoril, din apropiere. Dar e necesara o mica prezentare mai intai. Chiar daca ne-a placut mult senzatia orientata catre performanta a Seria 5 de acum doua generatii (E39), am avut tot timpul impresia ca generatia care a fost prezentata in 2002 si care va fi retrasa dupa 2010 a fost putin plictisitoare pentru clientii traditionali BMW – adica aceia carora le place cu adevarat sa conduca – din cauza experientei de condus mai izolanta.

BMW aproape ca recunoaste in mod direct acest fapt ca plangere raspandita, si chiar daca noua Seria 5 ar putea fi considerata o evolutie conservatoare in termeni de stil si design, e o evolutie destul de radicala in ce priveste modul in care ruleaza cel mai important model BMW.

Recunoastem ca e suficient sa parcurga lista cu noile tehnologii prezente la bord pentru ca un impatimit al stilului clasic de condus sa devina prudent. Alaturi de Pachetul Sport cu care era echipata masina noastra de test exista Dynamic Damping Control, ce regleaza rigiditatea suspensiilor pentru a corespunde conditiilor si stilului de condus, si Active Roll Stabilization care reduce inclinarea, folosind presiunea hidraulica pentru a „intari” efectul anti-rasturnare. Pe langa toate acestea se adauga Driving Dynamic Control, care prezinta patru setari – Confort, Normal, Sport si Sport+ – care poate schimba complet comportamentul masinii. Sistemul de control al stabilitatii de pe Seria 5 poate chiar sa simuleze un diferential pentru a contribui la rularea in conditii de inalta performanta. Iar pentru a le face pe toate sa functioneze impreuna exista sistemul Integrated Chassis Management, ce lucreaza pe o interfata FlexRay.

bmw_100304568_l

Prea multa electronica? Alta sursa de ingrijorare din punctul acesta de vedere este sistemul nou-nout de servodirectie asistata electric – EPS (Electric Power Steering) care isi face debutul in Seria 5 2011. De ceva timp BMW produce cele mai bune sisteme de directie din bransa.

Din fericire, toate grijile noastre – si majoritatea grijilor la care ne putem gandi ca ar exista din partea unui entuziast BMW – sunt degeaba. Mai intai, directia la noul BMW Seria 5 este cea mai buna pe care o puteti gasi la o limuzina din clasa ei; este unul din cele mai bune sisteme. Se „simte” natural, nu exista sentimentul acela „digital” pe care-l regasesti la unele sisteme de servodirectie asistata.

——————-
Concluzie

Concluzia este ca noul BMW Seria 5 se simte mai sportiv si mai expresiv decat modelul pe care-l inlocuieste. Aceia dintre voi care au desfiintat Seria 5 isi sunt datori sa arunce o privire la noul model. Cand profiti de toate realizarile tehnice disponibile cu pachetul Sport sau ca optiuni – nu e nevoie sa conduci foarte rapid sau agresiv ca sa te bucuri de ele – ai la indemana o adevarata limuzina sport care te va face foarte fericit, pe tine si pe pasagerii tai, si-l va face vericit pana si pe tech-geek-ul din tine.”

Raportul complet pe TCC

BMW Motorrad

Comentarii

©2023 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account