BMW Seria 5 demonstrează la CES 2017 următorii pași în condus autonom și conectivitate
BMW își face notabilă prezența la CES 2017 și prin intermediul unui prototip Seria 5 care etalează sisteme evoluate de condus autonom, conectivitate și comenzi prin gesturi augmentate.
În primul rând, prototipul BMW Seria 5 expus la evenimentul din Las Vegas demonstrează cum serviciul de asistență BMW Connected poate fi completat prin conectarea la Open Mobility Cloud. Astfel, toate device-urile mobile (smartphone, smartwatch, tableta etc.), precum și mașina pot fi sincronizate pentru a oferi acces la aceeași agendă zilnică a utilizatorului. Folosind informațiile despre programările din agenda utilizatorului, precum și datele despre contactele utilizatorului, sistemul compus din BMW Connected și Open Mobility Cloud indică șoferului rutele și orele recomandabile pentru plecare, actualizare în timp real în funcție de trafic. În plus, sistemul de navigație pornește de îndată ce șoferul urcă în mașină, având toate actualizările făcute, datorită conectării la Open Mobility Cloud.
În viitor BMW Connected va identifica și porțiunile de drum unde poate fi lăsată mașina să se conducă autonom. Iar pentru porțiunile unde șoferul trebuie să preia comanda mașinii, acesta va fi asistat de sistemul BMW Real Time Traffic Light Information. Când mașina se apropie de un semafor, acest sistem afișează în ecranul multifuncțional din bord cât timp va dura culoarea verde, sau culoarea roșu, pentru ca șoferul să-și adapteze stilul de condus sau să se folosească eficient de timpul cât așteaptă la semafor.
Un computer aflat la bordul mașinii analizează continuu datele despre poziția vehiculului și despre împrejurimile acestuia, confruntându-le cu o hartă digitală foarte detaliată. Astfel, mașina poate să păstreze singură banda, cu acuratețe.
Prototipul BMW Seria 5 prezentat în Las Vegas oferă și variantă augmentată a sistemului de comenzi prin gesturi, care a debutat cu Seria 7. Acum, șoferul și pasagerul din dreapta sa pot arăta cu degetul spre clădirile aflate pe ambele părți ale șoselei, iar sistemul de recunoaștere a gesturilor va afișa pe ecranul din bord imagini și informații (descriere, program etc.) despre clădirea respectivă. Informațiile sunt primite prin Open Mobility Cloud. Așadar, printr-un simplu gest se poate afla programul spectacolelor dintr-un cazino. Iar conectivitatea extinsă a mașinii permite inclusiv rezervarea online a biletelor pentru acele spectacole.
La CES 2017, prototipul BMW Seria 5 demonstrează și modul în care poate fi folosit în viitor Microsoft Cortana în mașină. De exemplu, șoferul folosește comenzile vocale pentru a rezerva masa la un restaurant. Sistemul folosește drept reper preferințele prealabile ale șoferului și caută în apropiere restaurante similare.
O altă evoluție simplă dar utilă în materie de conectivitate este faptul că în viitor BMW dorește care orice tabletă personală a utilizatorilor său să poată fi folosită pentru comandarea funcțiilor mașinii, a sistemului de infotainment și comunicații. Aceste funcții pot fi controlate în prezent prin tableta detașabilă cu care este dotat BMW Seria 7.
La CES 2017 BMW demonstrează diverse funcții ale tabletei personale conectată la mașină. De exemplu, utilizatorul poate modifica intensitatea luminilor ambientale, poate coborâ sau ridica perdelele electrice și poate accesa inclusiv Amazon Prime Video. De altfel, BMW arată și o potențială colaborare cu Amazon pentru serviciul En-Route Delivery. Prin acest serviciu, pasagerii unui BMW pot cere să le fie livrate diverse produse la mașină. Reprezentantul serviciului En-Route Delivery se va întâlni cu BMW-ul pe traseul acestuia și va face livrarea. Locul optim de întâlnire este calculat de Amazon Prime Now și Open Mobility Cloud. Iar șoferul folosește BMW Connected pentru a alege una dintre locațiile propuse. Desigur, plata se face online.
Și procedura de parcare este asistată într-un mod inedit în cazul prototipului BMW Seria 5 de la CES. Când mașina se apropie de centrul expozițional, se stabilește automat contactul cu serviciul de management al parcării pentru confirmarea că utilizatorul beneficiază de serviciul complet de parcare cu valet. Doar că valetul nu este o persoană, ci un robot care întâmpină șoferul inclusiv verbal. După ce șoferul și pasagerii ies din mașină, BMW-ul se parchează singur. Când parcarea este efectuată, șoferul primește un mesaj de confirmare pe smartphone. Nu în cele din urmă, folosind aplicația Remote 3D View, șoferul poate vedea pe smartphone în timp real imagini video color din jurul mașinii.