Noul BMW Seria 7 testat în premieră de BMW Blog

Niște băieți cu intrare la BMW au beneficiat de un preview în exclusivitate cu noul BMW Seria 7 în Miramas, Franța. Printre ei s-a numărat și Horațiu Boeriu de la BMW Blog care ne spune tot ce a simțit în scaunul șoferului.

Mai ușor, mai sigur, mai inteligent și mai eficient sunt principalele calități ale viitorului BMW Seria 7 care se va lansa la sfârșitul acestui an. Am fost printre primii care l-au condus, ce-i drept, într-o fază de dezvoltare, camuflat încă, pe circuitul supersecret de la Miramas din sudul Franței.

Cum se conduce?

Pe pista de la Miramas am avut ocazia să conducem modelul 740i, iar primele impresii au fost foarte bune. Motorul dă semne de multă vigoare încă de la turații foarte joase, grație cuplului motor disponibil pe o plajă foarte largă și a cutiei cu opt rapoarte revizuite. Pe lângă asta, masa cu 130 kg mai ușoară decât a vechii generații amplifică senzația de accelerație. Deși dimensiunile oficiale nu au fost dezvăluite, inginerii de acolo au recunoscut că ampatamentul nu a fost schimbat (pentru niciuna dintre versiunile de caroserie), iar lungimea este aceeași pentru noul BMW Seria 7.

2016-bmw-7-series-test-drive-13

Suspensia cu pernă de aer reglabilă pe înălțime din noul BMW Seria 7 pare să amplifice senzația de confort. Amortizoarele sunt alimentate cu aer de un compresor electric dotat cu un acumulator de presiune. Garda la sol se reglează în funcție de nivelul de încărcare al mașinii chiar și cu motorul oprit. Funcția poate fi controlată și manual printr-un buton care crește garda la sol cu 20 mm, lucru benefic pe suprafețele cu drum denivelat. La viteze de peste 35 km/h suspensia se coboară automată în modul standard, iar la viteze mari, atunci când modul Sport este activat suspensia coboară cu 10 mm.

Pe circuitul Miramas am folosit sistemul Driving Experience Control care poate regla suspensia pe trei setări – Confort, Confort+ și Sport. Niciuna dintre ele nu s-a simțit prea moale, ori prea tare, ceea ce înseamnă că noul BMW Seria 7 poate fi exploatat normal și pe drumurile publice. Sistemul Driving Experience beneficiază acum și de un mod adaptiv care reglează automat setările suspensiei în funcție de condițiile de drum, de modul tău de condus, dar și de informațiile generate de sistemul de navigație. Un bun exemplu ar fi atunci când satelitul recunoaște o succesiune de curbe sau un drum virajat și reglează suspensia în modul Sport.

2016-bmw-7-series-test-drive-43

Noua generație de Direcție Activă Integrală (Integral Active Steering) este disponibilă opțional pentru noua generație de BMW Seria 7. Mecanismul planetar folosit anterior pe puntea față a fost înlocuit de un sistem cu pinion și cremalieră, astfel putând fi oferit pentru prima oară și în combinație cu sistemul xDrive. Asta înseamnă că bracajul roților din spate, fie în aceeași direcție cu cele din față, fie în direcție opusă, îmbunătățește manevrabilitatea în spațiile urbane strânse sau în timpul șofatului sportiv. Un alt sistem care îmbunătățește manevrabilitatea este Dynamic Drive care aplică o stabilizare electro-mecanică pentru a reduce ruliul în curbe.

Noul BMW Seria 7 susține că va fi cea mai ușoară mașină din clasa sa, ceea ce se va traduce cu siguranță și în cea mai plăcută de condus din clasa asta, totodată stabilind noi standarde de eficiență și performanțe dinamice. Nu am reușit să ajungem la o concluzie referitoare la finisările și materialele din noul BMW Seria 7 deoarece mașinile erau camuflate și la interior, dar am apucat să ne jucăm cu noile sisteme de asistență pentru șofer, inclusiv cel de recunoaștere a gesturilor și parcarea automată, lucruri care-l vor situa cu siguranță într-o poziție unică.

Dacă vreți să aflați mai în detaliu experiența din noul BMW Seria 7 vizitați test drive-ul lui Horațiu de pe BMW Blog.

2016-bmw-7-series-test-drive-13 2016-bmw-7-series-test-drive-33 2016-bmw-7-series-test-drive-43

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account