Zvonuri: BMW pregătește o versiune M760i cu un V12 sub capotă

BMW Seria 7 M760i

O versiune M760i pentru noul BMW Seria 7 nu este chiar o nebunie atât de mare pe cât mare. În primul rând pentru că există Mercedes-AMG S 65 L. În al doilea rând pentru că există și Audi S8 plus. În al treilea rând pentru că în curtea Rolls-Royce se găsește un V12 care de abia așteaptă să fie folosit.

Cu nu foarte multă vreme în urmă spuneam că BMW a negat oficial pregătirea unui BMW M7. Tot cu ceva timp în urmă am văzut și primele poze spion cu viitorul Alpina B7 Bi-Turbo care este cât se poate de pregătit să-și asume rolul de „M7”. Totuși, viitorul Alpina B7 Bi-Turbo va folosi, cel mai probabil, același motor de 4,4 litri, în configurație V8, care stă sub capota modelelor bazate pe Seria 6. În cazul de față noi vrem să credem că BMW se gândește serios la o motorizare V12 care să stea sub capota noului BMW Seria 7 în versiunile 760i și 760Li.

BMW Seria 7 M760i

Unul dintre motivele care ne face să credem că noul BMW Seria 7 se va bucura de armonia unui V12 este faptul că fiecare BMW Seria 7, începând cu cea de-a doua generație, a avut un V12 sub capotă, atât pentru versiunea normală, cât și pentru cea cu ampatament lung. Generația precedentă a BMW-ului Seria 7 (F01/F02) a avut și ea un V12, de 6,0 litri care dezvolta 544 de cai-putere și 750 Nm și care-i asigurau vârfului de gamă de la acel moment un sprint 0-100 km/h în 4,6 secunde. Astăzi, Mercedes-AMG S 65 L livrează 630 CP, în timp ce Audi S8 plus pune la bătaie 605 CP și, nu trebuie să uităm, că Audi A8 W12 L este încă disponibil pe piață, cu un W12 de 6,3 litri care dezvoltă și el 500 de cai-putere. Desigur, nu trebuie să uităm nici de Jaguar XJ, model care va primi la rându-i o versiune de top. Astfel, în condițiile în care cel mai puternic model din gama actuală BMW Seria 7 devoltă „doar” 450 CP, argumentele din spatele unui 760i sau M760i sunt cât se poate de palpabile.

BMW Seria 7 M760i

Revenind la zvonul de astăzi, conform căruia BMW lucrează la o versiune M760i, trebuie să menționăm că sursele spun că BMW va împrumuta pentru acest lucru V12-le de 6,6 litri care se află în prezent sub capota mai multor modele Rolls-Royce. Mai mult, zvonurile afirmă că vor exista două versiuni de putere pentru acest V12 care vor echipa versiunile 760i și, respectiv, M760i. În momentul de față, motorul de 6,6 litri care echipează Rolls-Royce Wraith, de exemplu, dezvoltă 624 CP. Prin urmare, posibila versiune 760i ar putea beneficia de acest motor, dar cu o putere ceva mia temperată, care să se oprească în jurul a 600 CP. Astfel, versiunea de top a noului BMW Seria 7 ar deveni M760i, versiune care ar livra întreaga putere, de aproape 630 CP și toți cei 800 Nm. Acum, versiunea 750i, care are sub capotă un V8 de 4,4 litri și care dezvoltă 450 CP accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde, în timp ce versiunea 750i xDrive face sprintul 0-100 km/h în 4,4 secunde. Cel mai probabil, ambele versiuni, 760i și M760i vor fi echipate cu o transmisie automată cu opt rapoarte, iar cele două modele, dacă va fi cazul, își vor face apariția în 2016.

BMW Seria 7 M760i

Dacă unul sau ambele modele își vor face apriția pe piață, trebuie să ținem cont și de faptul că prețul va fi una pe măsura performanțelor pe care un V12 le ofere și, dacă ne uităm că Mercedes-AMG S 65 L are un preț „de bază” care se apropie foarte multe de 250.000 de euro, este foarte posibil ca și un viitor BMW M760i să aibă un preț tot cam în aceeași zonă.

Urmărește și testul nostru video cu noul BMW Seria 7 Sedan 750Li xDrive:

Citește și primele informații despre Alpina B7 Bi-Turbo:

Alpina B7 Bi-Turbo

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account